سه شنبه 18 مرداد 1401
کتابخانه الکترونیک - مقالات
عادتهای پیر کننده را بشناسیم 
 
دیر خوابیدن، کم تحرکی و ورزش نکردن، تمایل به خوراکی های شیرین، سیگار کشیدن، مالیدن چشم، تغییر پی در پی وزن، خوابیدن روی شکم، کنترل نکردن استرس، نداشتن برنامه غذایی سالم، نوشیدن ناکافی آب و خصومت و دشمنی، برخی از عادتهای پیرکننده به شمار می روند ...

مختصری از فواید مصرف روزانه سبزیجات 
 
مصرف روزانه سبزیجات ضامن سلامتی شخص می باشد. مصرف سبزیجات از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی پیشگیری می نماید. مقدار سبزیجات مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمایی غذایی به طور کلی روزانه 200 گرم می باشد که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال و نوجوانان و کودکان کمتر است.

حالت های نادرست خوابیدن 
 
اصلاح نحوه ی خوابیدن باعث راحتی و استراحت کامل ماهیچه های شما و ذخیره انرژی بیشتر برای صبح روز بعد خواهد شد و این باعث میشود روز هایی که پیش رو دارید را با شادابی بیشتری آغاز کنید

ترفندها و نکات طلایی در خانه داری 
 
راهکارهایی برای تشخیص برخی تقلبها در صنایع غذایی + مهمان در راه و خانه نامرتب! گاهی وقت ها به دلایل مختلف فرصت سر و سامان دادن به موقع به خانه ای که بهم ریخته به دست نمی آید. حالا کافی است کسی زنگ بزند و بخواهد بیاید مهمانی. آن وقت دیگر نورعلی نور است و چاره ای ندارید جز این که در همان وقت اندکی که دارید، سر و سامانی به وضع خانه بدهید. طبیعی است که اینجور وقت ها فرصت خانه تکانی دست نخواهد داد و تنها راهی که دارید این است که بی نظمی ها را مخفی کنید و فقط وانمود کنید منزل تان تمیز است. البته باید قول بدهید در اولین فرصتی که دست داد همه خانه را تمیز کنید.

مراقبتهای دوران سالمندی 
 
پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد سالمندان کشور به 10 میلیون نفر یعنی حدود 10 درصد جمعیت کشور برسد و براین اساس برنامه‌ریزی برای این جمعیت اقدامی کاملا ضروری است تا سالمندان بتوانند دوران سالمندی خود را با شادی و پویایی زندگی کنند.
  -- [آرشيو]