جمعه 31 فروردین 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

پیگیری درخواست بازنشستگان پیش از موعد از طریق نهاد ریاست جمهوری

پیرو تجمع مورخ 1393.12.17 بازنشستگان پیش از موعد مقابل ساختمان ریاست جمهوری و قول پیگری مطالبه قانونی بازنشستگان با هدف حل مشکل آنان از سوی آقای دکتر خلیلی نژاد مدیر دفتر پیگیریهای ویژه و تجمعات ریاست جمهوری، سازمان تأمین اجتماعی به استعلام نهاد ریاست جمهوری پاسخ داد.
پس از کسب اطلاع از ارسال پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی نهاد ریاست جمهوری ، آقایان قلم نویس و دشستستانی و خانم یارمحمدی به نمایندگی از بازنشستگان پیش از موعد در تاریخ 1394.01.17 به اداره کل مذکور مراجعه و با آگاهی یافتن از مفاد نامه تأمین اجتماعی ، پاسخ شبهات مطرح شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی را به همراه مستندات به مسئولین مربوطه ارائه نمودند و مقرر شد پس بررسی های آن اداره کل نتیجه به اطلاع نمایندگان مذکور برسد و عندالزوم جلسه مشترک با حضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی در نهاد ریاست جمهوری برگزار گردد.
 
لازم به ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی در نامه خود ، رد طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و رد طرح الزام ... از سوی شورای نگهبان را تأییدی بر اقدامات خود و غیرقانونی بودن خواسته بازنشستگان پیش از موعد تلقی نموده و علیرغم وجود مصوبه سال 1388 هیأت وزیران در خصوص واگذاری سهام از سوی سازمان خصوصی سازی بابت حق بیمه و حقوق سنوات ارفاقی 2.000 نفر بازنشستگان پیش از موعد بنیاد شهید و امور ایثارگران و 1.000 نفر بازنشستگان پیش از موعد کمیته امداد امام (ره) بدون اشاره به این مصوبه اظهار نموده است که این دو نهاد وجوه مربوطه را پرداخت ننموده اند!!! که پاسخ مستدل و مستندات این موارد به مسئولین مربوطه در نهاد ریاست جمهوری ارائه گردید.

بدیهی با عنایت به تأیید مجدد حق برخورداری بازنشستگان پیش از موعد از مستمری سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده (میانگین سالهای 29 و 30) از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب تصویب طرح استفساریه و طرح الزام و عدم نفی اصل این حق از سوی شورای نگهبان (فقط ایراد تأمین بارمالی مطرح شده است) ، و "عدم اسقاط حق مذکور با عدم تأمین بار مالی آن" ، تنها یک راه (تأمین بارمالی) باقی می ماند و این خواسته با جدیت در حال پیگیری است.
 
نامه سازمان تأمین اجتماعی و نامه کانون بازنشستگان در پاسخ به شبهات سازمان تأمین اجتماعی را در زیر می خوانید:
 
متن پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به نهاد ریاست جمهوری:

تاریخ: 1393.12.28
شماره:2435.م.1400

برادر ارجمند جناب آقای صالحی
مشاور محترم نهاد و سرپرست اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی نهاد ریاست جمهوری
موضوع : بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

با سلام
احتراماً، عطف به نامه 93.33268 م مورخ 93.12.17 مبنی بر عدم پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.6.5 براساس دو سال آخر سنوات ارفاقی به استحضار می رساند:
با اجرای قانون پیش گفت احدی ازذینفان به یکی از شعب دیوان عدالت اداری مراجعه و با ابداع عبارت سالهای 29و30 تقاضای احتساب میزان مستمری براساس دوسال آخر سنوات ارفاقی (ونه اشتغال ) را نموده و قاضی محترم شعبه نیز بنفع شاکی رأی صادر مینماید. سایر افراد نیز اغلب بصورت گروهی بتبع آن تقاضاهای مشابهی را به شعب مختلف دیوان عدالت ارائه که شعب مذکور نیز با استفاده از متن دادنامه مذکور آراء مشابهی اصدار می نمایند.
پس از مدتی با توجه به انبوه متقاضیان موضوع به هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع شده و منجر به صدور دادنامه 674 مورخ 1391.10.4 مبنی براصلاح احکام مستمری بازنشستگی و تعیین حقوق مستمری برمبنای دو آخر سنوات واقعی (اشتغال بکار ) می گردد.
ورود برخی از نمایندگان مجلس به موضوع موجب شد که استفساریه ای درخصوص تبصره ماده (77) قانون تامین اجتماعی طرح گردد لیکن علیرغم تصویب در مجلس محترم شورای اسلامی، شورای محترم نگهبان آنرا مغایر با اصل 73 قانون اساسی (فراتر از استفساریه و قانون گذاری) تشخیص میدهد. که این خود حاکی از آن است قانون به شیوه درست اجراء شده و این تفسیر فراتر از قانون مصوب سال مصوب 1386 بوده است. مجدداً نمایندگان محترم مجلس طرحی را با عنوان طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت مصوب سال 1386 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان تهیه و درتاریخ 1393.8.18 به تصویب می رسانند که باز هم شورای محترم نگهبان به علت ایجاد بارمالی برای دولت و مغایرت با اصل 75 قانون اساسی آن را رد می نماید.
با عنایت به اینکه عملکرد سازمان در این خصوص جمعاً سه بار مورد بررسی جدی قرار گرفته و تقاضای شکات خارج از قوانین مصوب تشخیص داده شده لذا اعتراض برخی از افراد فاقد جایگاه قانونی است.
قابل ذکر است که اغلب معترضین به موضوع کارکنان بازنشسته بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که متفاوت از سایر مشمولین این قانون تاکنون هیچگونه هزینه ای بابت سنوات ارفاقی 3.000 نفر بازنشسته پرداخت نکرده و علیرغم قولی مساعدی که مسئولین وقت این دونهاد و هیأت دولت سابق داده بودند تاکنون بارمالی مذکور تأمین نشده است.
و من ا... التوفیق
سید تقی نوربخش
مدیرعامل
 
نامه کانون بازنشستگان در پاسخ به شبهات سازمان تأمین اجتماعی  
 
 
  
 
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1394/01/18
تعداد دفعات مشاهده    :   24725 بار
ساعت    :   16:09:49
نظرات کاربران
رضا پرجان 1395/10/27   19:43:35
  خواهشا یاچیزی تصویب نکنید تصویبم کردین عمل کنید اخه عزیز من هیچ .تا مین اجتماعی که مراجعه میکنیم میگن به ما بخشنامه نیومده بخش نامه رومیبریم خدمتشون باز قبول نمیکنن. دهن به دهن داره میچرخه فرزندان شاهد ده سال ارفاقی دارن.اخ چرا با احساسات ایثارگران بازی میکنید


بازنشسته پیش از موعدمخابرات 1394/05/22   22:24:00
  لطفا به شورای نگهبان که نگران بار مالی هستند بفرمایید جواب سوالاته مارا از تامین اجتماعی بخواهد!!؟؟ یکی اینکه چرا زمانیکه حق بیمه سنوات ارفاقی را میگرفتند حرفی از آیین نامه فوق نبود؟ دوم اینکه چرا به یکسری افرادیکه حتما اعمال نفوذی داشته اند!!! این حق را پرداخت کردندند و حکمشونم اصلاح کردند!!؟و چرا وقتی 8 الی 9 ماه برای حکم بازنشستگی ما طول کشید تا صادر بشه صدایی در نیومد؟؟!! ودر خصوص بار مالی بفرمایید با اختلاسها اگه دوست داشتید مقابله کنید حق و حقوق ماها بارمالی چندانی ندارد(قابل توجه از ما بهتران ها)


زاهد 1394/04/20   11:47:19
  باسلام
من یک پیشنهاد داشتم خواهشن در صورت امکان بررسی گردد. با کسانی که تمایل به بازنشستگی دارند با هر زمان خدمتی و با درخواست خودشان بصورت بازنشستگی بدون ارفاق سنوات خدمتی به میزان سالهای خدمت موافقت گردد که بازنشست شوند.


مرضیه 1394/03/08   23:03:01
  من هم بازنشسته پیش از موعد ایرنا هستم. امیدوارم با این تلاشها تمامی دوستان مشمول طرح بازنشستگی پیش ازموعد به نتیجه مطلوب خود برسند.


احمد همدانی 1394/03/01   17:02:04
  1_حقوق اردیبهشت ماه من به بانک کامل واریز شد ولیکن با نامه ی دیوان عدالت اداری بیمه 12000000 ریال آن را کسر نمود ( دستی )
2_رفتم بیمه حکم سال 94 را دریافت کردم با کسر 12000000 ریال
3_بررسی کردم دیدم دو سال حق بیمه ی سربازی که خودم پرداخت کرده بودم محاسبه
نمی کنند ( در سال 82 نه میلیون ریال پرداخت کرده بودم ) نتیجه گرفتیم قانون مجلس و پرسنل دولت و ... دیوان عدالت اداری همه در خدمت بیمه هستیم نه بیمه در خدمت همه
لطفا پیگیری نمایید .


بهروز 1394/02/30   22:28:08
  باعرض سلام خدمت مدیرسایت و بازنشستگان پیش ازموعدتامین اجتماعی اگر امکانداردازنتیجه تلاش مدیریت محترم درموردحقوق بازنشستگان پیش ازموعدتامین اجتماعی اطلاع رسانی فرمایید. باعرض تشکربهروزبازنشسته پیش ازموعدتامین اجتماعی


احمد 1394/02/30   19:50:21
  چه گویم که ناگفتنم بهتر است .


کانون خراسان جنوبی 1394/02/30   10:21:35
  با سلام خدمت کلیه بازنشستگان محترم خصوصا" جناب مهندس قلم نویس که سنگ صبور شده اند ، سازمان تامین اجتماعی به کلیه ارای مثبت صادر شده در دادگاه تجدید نظر مجددا اعتراض نموده و کلیه ارای صادره به ترتیب جهت صدور رای نهایی به شعبات مختلف دیوان ارجاع میگردد و پس از این مرحله در صورت مثبت بودن ارا ، احتمالا با هماهنگی .... طرح و نقشه جدیدی را باز اجرا خواهند نمود.


اکبر 1394/02/29   16:43:46
  ما که به ملت های مظلوم دنیا کمک میکنیم تا حقشان ازبین نرود - چطور مسولین راضی میشوند که حق ما که در ایران هستیم - و مدعی دفاع از مظلوم - اینگونه سازمان تامین اجتماعی با هماهنگی بعضی سازمان ها حق ما بازنشستگان پیش از موعد را ضایع کنند - ایا کسی نیست که صدای ما را به گوش رهبر انقلاب برساند .ایا کسی نیست جلوی این حق کشی بگیرد - لطفا یکی به داد ما در این کشور اسلامی برسد


امیدوار 1394/02/27   01:00:39
  ای دوستان ای کاش توفیقی حاصل میشد به نحوی به نمایندگی 40هزار بازنشسته احدی ازهمکاران(آقای قلم نویس.آقای دشتستانی)وقت ملاقاتی ازدفترمقام معظم رهبری گرفته میشدهم زیارت هم مظلومیت این قشرفراموش شده به سمع ونظرمبارک رسانده میشد قول میدهم بدون نتیجه نخواهد بود.


محمدی اردبیل 1394/02/24   17:23:23
  با عرض سلام و قدردانی از زحمات و تلاشهای بی وقفه همه عزیزان پیگیرکننده مطالبات بازنشستگان محترم بویژه جناب آقای قلم نویس ، بدینوسیله مراتب قدردانی خود را از گزارش امیدوارکننده مدیر محترم سایت ابراز داشته ، امیدواریم با همت و تلاش عزیزان و نظر مثبت مسئولین ذیربط ، در حداقل زمان ممکن مشکلات پیش آمده به نفع عزیزان بازنشسته ختم به خیر گردیده و ضمن رفع دغدغه ها و نگرانی های موجود ، برای همیشه آرامش خاطر به جمع خانواده های بازنشستگان باز گردد. انشالله


احمدی از مخابرات قم 1394/02/23   12:49:56
  باسلام به حضورهمه بازنشستگان پیش ازموعدبه خصوص آقای قلم نویس
من فکرمیکنم تمامی بازنشستگان مشمول طرح پیش ازموعدازتمامی سازمانها همگی به این امر واقفند که در سالهای گذشته وپس از سپری شدن زمانهای بسیار درمورد آرا صادره از شعب مختلف دیوان عدالت اداری وتشکیل جلسات متعدد که نهایتا بر اساس مواد قانونی وادله لازم بر اساس قوانین ذیربط همگی رای به نفع بازنشستگان زحمتکش دادند دیگر روا نیست که با ایجاد این مسائلی که همگی به آن واقف هستند موجب التهاب در جامعه و ایجاد دوگانگی برخورد با قوانین که بعضا ممکن است ایجاد شائبه در اذهان مردم نماید بکنند.ولذا بنده هم همانند بسیاری از عزیزان بازنشسته امید ارم تمامی مسئولین دلسوز ونمایندگان محترم بازنشستگان بادرایت ودر نظر گرفتن همه جوانب به نتیجه درستی برسند.


ابولفضل دانشپور 1394/02/23   09:21:23
  باعرض سلام وخسته نباشيد به تمام عزيزاني كه بي وقفه تلاش ميكنند تا قشر ضعيف جامعه به حق پايمال شده خود برسندوتشكر ازهمه عزيزان اميدوارم همانطور كه فرمودند ادامه كار ازطريق قانوني به نتيجه برسد .انشاالله


مدیر سایت 1394/02/22   23:37:58
  قابل توجه

با سلام، نتایج پیگیری های انجام شده را به شرح به اطلاع عزیزان می رساند:
1- پیرو تجمع مورخ 1393.12.17 بازنشستگان پیش از موعد مقابل نهاد ریاست جمهوری ، با توجه به ارجاع درخواست و مستندات ارائه شده از سوی نمایندگان بازنشستگان و پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به اداره حقوقی دفتر رسیدگی به شکایات ریاست جمهوری ، خوشبختانه نظریه حقوقی آن اداره مبنی بر محق بودن بازنشستگان از مستمری سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده و ضرورت تأمین بارمالی طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی ... و یا تهیه لایحه قانونی جدید از سوی دولت ، به مدیر کل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی ریاست جمهوری ارسال شده و موضوع در دست پیگیری است.

2- با توجه به پیگیری انجام شده توسط نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارجاع درخواست ارائه شده به دفتر بیمه های اجتماعی آن وزارت ، نظریه دفتر مذکور مبنی بر حقانیت اصل موضوع و اعلام آمادگی برای همکاری با معاونت حقوقی ریاست جمهوری در اصلاح آیین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد ، جهت استحضار و صدور دستور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.


3- با برگزاری جلسه ( در تاریخ 1394.02.20) با قائم مقام محترم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، پس از تشریح موضوع ، ایشان بر حق بازنشستگان پیش از موعد صحه گذارده و مقرر شد در راستای نظریه دفتر بیمه های اجتماعی آن وزارت ، موضوع را پیگیری فرمایند.

با عنایت به موارد مذکور از آنجا که نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد با جدیت در حال پیگیری موضوع بوده و خوشبختانه نتایج خوبی تا کنون به دست آمده است ، لذا درخواست می شود عزیزان با خویشتنداری اجازه فرمایند کار در مسیر قانونی خود به پیش برود. بدیهی پس از گذشت زمان منطقی چنانچه نتیجه مورد انتظار حاصل نگردد ، مراتب جهت اقدامات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.


یازنشسته برق منطقه ای 1394/02/21   10:05:23
  با سلام خدمت مدیریت محترم سایت وهمه تلاشگران دلسوز که برای احقاق حق پایمال شده بازنشستگان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند . اینجانب سال 88 بازنشسته شده ام و پس از پنج سال در تاریخ 17.2.94 نامه نقض رای از دیوان به این شرح به دستم رسید که(نظر به اینکه مطابق ماده 9 قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی ، بانوان شاغل در خانواده ها وسایر کارکنان مصوب سال 79 مبنای حقوق بازنشستگی یا وظیفه مستخدمان مشمول عبارت است از معدل تمامی حقوق ومزایای دریافتی انان در 2سال اخر خدمت که ملاک کسور بازنشستگی است ودر مادده 77 قانون تامین اجتماعی میزان مستمری بازنسشتگی تابعی از متوسط مزد یا حقوق شناخته شده است و به موجب بند 5 ماده 2 قانون تامین اجتماعی مصوب سال54 مزد یا حقوق عبارت است از هرگونه وجه یا مزایای نقدی و غیر نقدی مستمر که در قبال کار به بیمه شد ه داده می شود و در ایامی که سنوات ارفاقی در اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد دولت مصوب 86 اعطا شده حقوق اشتغال پرداخت نمی شودتا مبنای تعیین میزان مستمری قرار گیرد و از طرفی به موجب قانون اخیرالذکر صرفا به سنوات خدمت انجام شده مستخدم حداکثر 5 سال اضافه می شود که میزان مستمری مورد محاسبه قرار می گیرد و تاثیری در تعیین میانگین دستمزد دو سال اخر ندارد و..... )لذا ازجانب رییس دیوان رای اینجانب را نقض کرده اند. با این تفاسیر آیا تامین اجتماعی وقتی که از بابت بیمه سنوات ارفاقی امثال من مبالغ کلان را از ادارات دریافت می کرد به این قوانین آگاهی نداشت و آیاتامین اجتماعی حق دارد بعداز گذشت بیش از پنج سال حقوقی را که به بازنشسته ای داده است و ما روی ان برنامه ریزی کرده ایم دوباره باز پس بگیرد . آیا برگرداندن حقوق می تواند بعد از گذشت این همه سال عطف به ماسیق شود.لطفا راهنمایی بفرمایید .


پویایی 1394/02/20   20:27:01
  باسلام وتشکر از عزیزان تلاشگر خواهشمند است از اخرین اقدامات ونتایج حاصله در خصوص حقوق از دست رفته باز نشستگان پیش از موعد ما را مطلع فرمایید


کانون تهران بزرگ 1394/02/19   10:06:44
  تکرار مکررات (دیوان. مجلس.ریاست جمهوری.بنیاد شهید)هر کدام به تنهایی مشکل را حل نخواهند کرد حضورمقتدرانه در تامین اجتماعی تمام سازمانهای فوق را تحت الشعاع قرار خواهند داد اگر صد هزار بار دیگر هم به جایی غیر از تامین اجتماعی بروید به در بسته خواهید خورد خورد خورد !!!!! اگر استانهای دیگر همکاری نمیکنند تهران خود اقدام میکند


رضایی از کانون شیراز 1394/02/18   19:01:38
  سلام و تقدیر اینجانب و بازنشستگان شیرازی و تمامی هم میهنانم به کسانی که برای حق خود و ما تلاش میکنند دوستان و هم سنگرانم از شما میخواهم بیایید به یاری خداوند قادر یکی شویم و در مقابل دیوان یا تامین اجتماعی که تبدیل به نا امنی اجتماعی شده جمع شویم و یکصدا بپرسیم به کدام دلیبل قانونی و شرعی حق ما را پایمل کرده اید ما سر کار خود بودیم بخاطر طرحی که دولتو مجلسو شورای نگهبان تصویب کردند بازنشست شدیم حال که اینگونه شده میگویید نمیدهیم؟؟؟؟کجای دنیا اینگونه است قانون کجاست که قانون خود تصویب کرده را نقض کنید؟؟؟ما مگر عروسک دست شماییم؟؟؟؟دوستان هرچه از حق خود دفاع نکنیم بیشتر بازنده ایم منتظریم لبیک


حمید حیدری از ابفای کرملنشاه 1394/02/18   18:55:23
  سلام و خسته نباشید خدمت دوستان بازنشسته و همرزمان عزیز ضمن تقدیر و تشکر بسیار از اقایان قلم نویس و دشتستانی من نیز با نظر کانون تهران بزرگ موافقم نه تنها من بلکه 5 نفر از دوستان بازنشسته خودم از شما که در پایتخت هستید خواهش دارم تجمعی مسالمت امیز جلوی درب سازمان تامین اجتماعی ترتیب دهید تا ما هم به شما بپیوندیم و حقوق قانونی خود را از کسانی که خدا را در نظر ندارند بگیریم دوستان هرچه صبر کنیم و دست روی دست بگذاریم مدام عقب و عقب تر میرویم مگر مارا چه شده که برای حق خود سکوت میکنیم ایا ما این چنین مردمی هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟


امیدوار 1394/02/18   16:47:26
  سلام دوستان تجمعی مسالمت آمیز وگسترده درب یکی ازادارات تاثیرگذارقضیه را برای همیشه خاتمه میدهد


امیدوار 1394/02/18   16:38:33
  سلام دوستان هرچندروزنظرات مختلفی ازرنجدیده های دوران جنگ وسختی برسایت اعلام میگرددخودمان برای خودمان مینویسیم ومیخوانیم آخرکدام مسول به این درد دلها گوش میدهندآموزش پرورش بااقتدارایستادندبه حق خودرسیدندخداشاهده یک تجمع مسالمت آمیز2یا3روزه درب دیوان.یاقوه قضاءییه.یاتامین اجتمایی.یاوزارت رفاه نتیجه نهایی هرچه باشدرامشخص مینمایeد این کار ماشده مرگ سهراب ونوش داروازبزرگان .عقلا.تقاضا میشود به این فکر باشیم وگرنه حق از دست رفت که رفت.


محمود رحمانی 1394/02/16   22:14:33
  با سلام و تشکر از مسئولین محترم کانون اصفهان با توجه به اینکه بانی خبر رسانی تلاشهای آقای دشتستانی و پیگیری جناب قلم نویس از مجاری قانونی از قوه قضاییه تا مجلس و هیئت دولت وارائه مدارک مثبته بر اساس ادعای تضییع حقوق جمعی از عزیزان بازنشسته پیش از موعد و متقاعد شدن مسئولین محترم رده بالای نظام .جا دارد کانون اصفهان حد اقل هفتگی دوستان را در جریان اخبار روند اقدامات قرار دهند. ضمنا پیشنهاد آقای عکسی هم اگر ملاحظه نمایید یعنی از کانال آقای شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون ریاست جمهوری هم گزینه خوبی است.


آذری-کانون اردبیل 1394/02/16   19:27:53
  باسلام وتشکرازتمامی کسانی که باجدیت مشکل بازنشستگان راپیگیری میکننددرپی پیگیریهای بعمل آمده وتناقض آراء.اداره کل امورفنی مستمری های تامین اجتماعی نحوه اجرای بازنشستگی
پیش ازموعدکارکنان دولت رابشرح ذیل ابلاغ نمود.
(به گزارش ایسنا کمیسیون تخصصی بیمه وبازنشستگی کاروکارگردیوان عدالت اداری اعلام کرد:
به موجب مفادذیل ماده43قانون دیوان عدالت اداری .آراءهیات عمومی دیوان درمقام صدوررای وحدت رویه اثری نسبت به آرائ ماقبل وگذشته نداردوبایدآراءسابق الصدور بررای دیوان کماکان بالحاظ حق بیمه سنوات ارفاقی اجراشود.)
براین اساس مقرراست مستمریهایی که برمبنای آراء شعب دیوان برقراروپرداخت شده برهمان مبنانیزادامه پیداکند.بدیهی است دراین مورداصلاحات لازم نرم افزاری متعاقبا ودراسرع وقت انجام ومراتب درمستمری تیرماه سال جاری همراه بامابه التفاوت متعلقه اعمال خواهدشد.
مطالب فوق عین دستورالعمل اداره کل امورفنی تامین اجتماعی است حال این سوال پیش می ایدکه اولامسئولین تامین اجتماعی چگونه وبرمبنای چه منطقی دستورالعمل مذکورخودرانقض وبی اثرتلقی کرذه وزمینه تضییع حق بازنشستگان پیش ازموعدرافراهم میکنند...
ثانیا دیوان محترم عدالت اداری مفادذیل ماده 43قانون عدالت اداری که بیان داشته آراء هیات عمومی دیوان درمقام صدوررای وحدت رویه اثری نسبت به اراءماقبل وگذشته نداردوباید آراءساق الصدوربررای دیوان کماکان اجراشودرابدون توجه به مفادذیل ماده43دیوان عدالت اداری نادیده گرفته واقدام به ابطال آراءصادره ازشعب دیوان می نماید...
بااین وصف عموم بازنشستگان پیش ازموعدازدیوان عدالت اداری ودفترریاست محترم جمهوروسازمان تامین اجتماعی وشورای نگهبان درخواست می نمایدباحضور منتخبین کانونها ودرصورت لزوم تعدادی ازنماینگان محترم مجلس شورای اسلامی موضوع راموشکافانه ودقیق
موردبررسی وتوجه قرارداده ودراحقاق حق زحمتکشان عرصه ایثاروشهادت اقدام شایسته وبایسته بعمل آورند.


محمدی اردبیل 1394/02/16   16:15:21
  با سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران محترم، همانطوریکه عزیزان استحضار دارند در مرحله قبل هم که نسبت به کاهش حقوق بازنشستگان اقدام شده بود با استناد به ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری مبنی بر بلااثر بودن رای هیات عمومی برای آراء ماقبل ، در تصمیم خود تجدید نظر کرده و حقوق بازنشستگان به روال گذشته برگشت دادند .
حال از رئیس محترم دیوان عدالت اداری این سوال به حق مطرح است که آیا شخص ایشان اصل مفاد ماده 43 دیوان را قبول دارند یا خیر ؟
1- اگر قبول دارند پس چگونه آراء قطعی قبلی را در تجدید نظر رد میکنند ؟
2- شنیده ها حاکی از آن است ایشان که به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری از طرفی مسئولیت شعبه یک دیوان را هم عهده دارهستند با چه انگیزه ای دستور داده اند تا تمامی درخواست های تجدید نظر صرفا" به شعبه تحت مسئولت ایشان ارجاع داده شود ؟ آیا شعب دیگر صلاحیت لازم را جهت رسیدگی به این نوع پرونده ها ندارند ؟ و آیا این حرکت صدها سوال دیگر رابر نمی انگیزد ؟
3- شواهد نشان میدهد موضوع فراتر از این حرفهاست و دستهایی در کارند تا به عینه نسبت به پایمال نمودن حقوق قانونی بازنشستگان بطور تمام قد مقاومت کنند و این حق مسلم را از این عزیزان و خانواده هایشان بگیرند .
4- اینکه استناد میکنیم به مفاد ماده 43 دیوان که رای هیات عمومی برای آراء قبل بلااثر است موضوع در رای سایر شعب دیوان که به نفع بازنشستگان رای مثبت داده و درخواست تامین اجتماعی را در اعمال ماده 18 قدیم رد کرده ا ید به وضوح روشن است چرا که بغیر از شعبه اول یعنی آقای منتظری سایر قضات محترم ماده 43 دیوان را مبناء تصمیم گیری قرار داده و حقوق قانونی بازنشستگان را به رسمیت شناخته اند .
نهایت اینکه به حول و قوه الهی تضاد آراء در شعبات تجدید نظر دیوان عدالت اداری روزنه امیدی برای احقاق حقوقمان خواهد بود .


محمدی اردبیل 1394/02/16   15:14:17
  با سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران محترم، از عزیزان بازنشسته انتظار می رود ضمن حفظ متانت و پایبندی به موازین شرعی و قانونی ، نظرات خود را به نحوی بیان نمایند که خدای نکرده موجب هتک حرمت افراد نشده بلکه همانطوریکه مسئولین محترم پیگیر حقوق قانونی بازنشستگان از طریق مجاری قانونی هستند همکاران عزیز نیز ضمن خودداری از ابراز نظرات احساساتی ، هیجان انگیز و مسایلی از این قبیل ، نظراتشان را با استنادات قانونی و قابل توجیه بیان داشته و درحل مشکل قدم بردارند . قطعاً حق به حقدار خواهد رسید انشا الله .
ضمناٌ تضاد آراء تجدید نظر دیوان عدالت اداری روزنه امیدی برای احقاق حقوقمان خواهد بود .


عباس 1394/02/16   09:50:21
  ضمن تشکر از زحمات کلیه عزیزان جناب دشتستانی و سرکار خانم یارمحمدی وهمکاری برادربزرگوارجناب اقای قلم نویس و دیگر عزیزان لطف فرمائید واز نتایج کلی پیگیریهای انجام شده بازنشستگان در جریان امور قرارگیرند که بدانیم جای امیدواری هست یا خیر ؟ که بتوانیم تصمیمی جدی تر برای به نتیجه رسیدن انجام دهیم


علی اصغر محمد بیگلو 1394/02/15   18:38:06
  با سلام خدمت همه زحمت کشان بخصوص آقای دشستانی و خانم یار محمدی که صادقانه و عاشقانه در راه احقاق حق علیرغم همه بی وفائیها همچنان استوار هستند.ولی یک مطلب هم بنده حقیر باید بگویم .ما بازنشستگان بنیاد مستضعفان که بیمه چند سال را هم با کلی منت از طرف بنیاد پرداخت شد هیچ مدافعی نداریم . شما را بخدا قسم میدهم ،بخاطر پاداش الهی ما را هم همچون فرزند صیغه ای بپذیرید.اما با خنده بگویم و یا گریه ...آنقدر به مصوبه مجلس دلخوش شده بودم که برای امر خیری قرض کردم به امید دریافت حقوق حقه از دست رفته!!!!!!!


علي 1394/02/14   17:12:30
  سلام دوستان گرانقدر همانگونه كه مستحضر ميباشيد ونمايندگان عزيز كه زحمت پيگيري اجراي قانون پيش از موعد را تقبل فرمودند نيز كاملا در جريان هستند اخيرا معاون امور حقوقي سازمان تامين ومديريت مستمري سازمان به دليل هماهنگي تنگاتنگي كه في مابين سازمان وديوان عدالت برقرار فرمودند وتوانسته اند ظرف اواخر سال 92 وتمام سال 93 ميزان 20 درصد از حجم شكايت هاي مربوط به تامين اجتماعي به ديوان عدالت را كاهش دهند لوح تقدير دريافت نمودند كه جاي خوشحالي دارد البته براي سازمان......
اما آيا با استفاده از هر روش ناصوابي كه همه دوستان بهتر ميدانند خداپسندانه است كه كاري كنند تا ديوان عدالت از پذيرش شكايت خودداري نمايد نه اينكه شكايت كم شده بلكه شايد بيشتر هم شده باشد اما ديوان شكايت ها را نميپذيرد آيا اين عمل يك توفيق محسوب ميشود عملا شاكي وشكايت بيش از پيش وجود دارد اما آقايان به نحوي با ديوان عدالت به توافق رسيده اند كه ديوان عدالت شكايت از تامين اجتماعي را نپذيرد وتوفيق آن نصيب معاون حقوقي سازمان شده با اين روند احتمالا در آينده اي نزديك مديران محترم تامين اجتماعي جشن ويا همايش سراسري را با اتفاق قضات محترم ديوان عدالت برگزار خواهند نمود ورسما اعلام مينمايند تعداد شكايت هاي تامين اجتماعي در ديوان عدالت به صفر رسيده وبه يكديگر انواع واقسام الواح تقدير وتشكر را اهداء ميفرمايند وشاكيان هم دستشان به جايي نخواهد رسيد هرچه باشد اگر تامين اجتماعي براي اجراء صحيح قانون بازنشستگي پاش منابع مالي ندارد واجراء قانون بدليل اينكه بار مالي براي دولت خواهد داشت را اجرا نميكنند اما براي ايجاد توافق وتفاهم با ديوان عدالت نقدينگي لازم را به هر نحوي كه شده فراهم ميفرمايند .
اگر امكان اجراي قانون پاش بصورت امل وجود ندارد لاقل قانون ديگري مصوب شود تا تمامي كاركنان دولت كه با استناد به قانون پاش بازنشسته شده اند بر سر كار هاي خودشان بازگشت نمايند واصلا نه خاني آمده باشد ونه خاني رفته باشد وتماني اين مشكلات نيز حل ميشود


حسن 1394/02/13   21:04:52
  سلام
دوستان آقای دکتر نوربخش مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی خطاب به یک بانوی محترم بازنشستگان را صاحبخانه میدانند ، این چگونه است که ایشان و عوامل سازمان حق بدیهی و روشن بازنشستگان پیش از موعد را که احتساب سنوات خدمت ارفاقی جزء سنوات رسمی خدمت است، با توجه به قدرت سازمان و توسل به همه ابزارها این حق را نادیده گرفته و زیر پا میگذارد. آیا واقعا اگر یک نفر بیطرف قانون پیش از موعد را از نظر بگذراند این مطلب استنباط نمیشود که سنوات ارفاقی جزء سنوات رسمی خدمت شمرده شده و همه خواص سنوات اشتغال را خواهد داشت.مگر نه این است که قانون پیش از موعد قانون خاص است.زیرا تامین اجتماعی حق دارد برای زمان اشتغال حق بیمه دریافت کند پس چرا این خلاف را مرتکب شده و از کارفرمایان این بازنشستگان حق بیمه وسنوات انهم یکجا دریافت نموده است.


علی 1394/02/13   19:47:16
  باعرض سلام خدمت دوستان دیکر تحمل بس است دراسرع وقت ترتیب یک تجمع مسالمت امیز در سازمان تامین اجتماعی را فراهم نماییدواشاالله طوری برنامه ریزی شود که همه شرکت نمایند


احمد 1394/02/13   18:31:42
  خدا خیرشان بدهد .مارا به سر کار اول مان برگدانند .بهره وسود پیش از موعد مال خودشون.


کانون تهران بزگ 1394/02/13   16:04:33
  باید به آقای نوربخش نشان دهیم که چه اشتباه بزرگی با امضا کردن نامه غیر قانونی تهیه شده توسط زیر مجموعه انجام داده است!!!! تنها راه این است که تمام بازنشستگان زودتر از موعداز سراسر کشور به مدت سه روز در تامین اجتماعی حضور یابند . باتشکر از مدیرت سایت


بازنشستگان پیش از موعد بنیاد شهید تهران بزرگ 1394/02/12   18:29:57
  بنام خدا با سلام خدمت همه عزیزان: شجاعانه مبارزه ای نفس گیر با تامین اجتماعی را آغاز کنیم نقطه ضعف نشان ندهید موضوع فقط مالی نیست حیثییتی است درمقابل دشمن هرگز زانو نزنید و به التماس نیافتید .چرا سایت حضور در تامین اجتماعی را نمیپذیرد نمیدانیم ؟حتما توضیح دهد !!از همه عزیزان خواهش میکنیم نظرات مقتدرانه ارائه دهند


اصفهان 1394/02/10   23:37:41
  بالاخره بایستی بخاطرتلاشهای بی وقفه مسئولین ذیربط تامین اجتماعی وپایمال نمودن حق عده ای زحمت کش - ایثارگروخادمین به ملت وجمهوری اسلامی طی 30سال خدمت صادقانه ، مدیرعامل تامین اجتماعی اینگونه تقدیرنماید :
شفاآنلاین : به دنبال کسب موفقیت سازمان تأمین اجتماعی در کسب عنوان دستگاه برتر در تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری و همچنین کاهش 20 درصدی پرونده‌های این سازمان در دیوان عدالت، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اهدای لوح از معاون حقوقی وپارلمانی مجلس ( تاج الدین )و همچنین مدیرکل امور حقوقی و دعاوی این سازمان ( نعیمی ) تقدیر کرد


هادی پور 1394/02/10   23:04:17
  با سلام و سپاس از کلیه دوستانی که مجدانه پیگیر گرفتن حق این قشر جامعه هستند .
به نظر بنده این مطلب می طلبد که دوباره یک فراخوان دیگری بشود و البته با هماهنگی بیشتر.


حیدری کرمانشاه 1394/02/10   12:13:12
  باسلام جادارداززحمات خالصانه نمایندگان منتخب صمیمانه تشکر کنم. زبان ماقاصراست بتوانیم آن همه زحمات ورنج طاقت فرسایی که عزیزان متحمل میشوندبایک تشکری جبران کنیم مگرخداوندسبحان جبران کند.ونیزاز بزرگواران کانون اصفهان که امیدی رابرای همکاران نوید میدهند سپاسگذاریم


محمود رحمانی 1394/02/09   19:47:26
  باسلام و تشکر از مسئولین عزیز کانون اصفهان که حامل این خبر نوید بخش شدند به چشم انتظارانی که چند سال است برای احقاق حقوقشان به هر راه قانونی متمسک شده اند ولی معذالک بی نتیجه بودند و در این رهگذر چه عزیزانیکه در اثر فشارهای روحی نتوانستن متحمل
این دردهای مضاعف شوند و به رحمت خدا رفتن و در قید حیات نیستند تا این خبر را بشنوند روحشان شاد امیدوارم زحمات و پیگیریهای شما مسئولین خدوم هرچه زودتر منتج به نتیجه گرددتا ملهمی باشد بر درد این قشر آسیب پذیر در پایان از همه دست اندر کاران کانون باز نشستگان بنیاد شهید سپاسگزارم.


باوفا 1394/02/09   18:59:29
  باسلام وتبریک ایام ولادت امیرالمومنین امام علی (ع)خدمت آقایان قلم نویس ودشستانی وخانم یارمحمدی احتراما به استحضارمیرساند حق بیمه دوران سنوات ارفاقی کارکنان شرکتهای غله وخدمات بازرگانی استانها درسطح کشوربادرخواست سازمان تامین اجتماعی درسال مربوطه وقبل ازبرقراری حقوق بازنشستگی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریزوبه ازا ی هرنفریک فیش بانکی وتاییدیه بانک رفاه اخذ شده است ولی درحال حاضر که ناله حق طلبی ماراخریداری نیست .لااقل برای جبران بخشی از هزینه های عزیزان تلاشگر حسابی رامشخص فرماییدتابه سهم خود در تامین آن مشارکت نماییم والبته اجرمعنوی آن هم برای آنان محفوظ وجای خوددارد.جمعی از بازنشستگان غله آذربایجان غربی وشرقی


محمدی اردبیل 1394/02/09   15:49:52
  با عرض سلام ، با توجه به مسئولیت خطیر مسئولین محترم سایت کانون بازنشستگان در انعکاس نظر کاربران در خصوص مسایل حقوقی و غیره تقاضا می شود مسئولین ذیربط نظرات کاربران محترم را پس از مطالعه و بازبینی و انجام ویرایش لازم از نظر متن نگارش و در برخی موارد بعد از مطابقت با قوانین و مقررات مورد استناد کاربران ، در سایت منعکس دهند تا اینکه مورد ایراد خوانندگان و یا مسئولین مورد خطاب کاربران ، قرار نگیرد .
مطالعه نظرات کاربران محترم در همین ایام اخیر گویای مطلب یاد شده میباشد . با تشکر


عباس (زیرساخت ) 1394/02/09   09:58:08
  با سلام ازهمه عزیزان تلاشگربویژه جناب دشتستانی ،قلم نویس و سرکار خانم یارمحمدی وسایر عزیزانی که پیگیر گرفتن حقوق ماهستند صمیمانه تشکر میکنیم


کانون اصفهان 1394/02/08   19:41:26
  بازنشستگان محترم وعزیز
مراتب ذیل به منظوراطلاع ازوضعیت موجود و ایجادکمی آرامش خاطرحضورتان اعلام می گردد :
تنهادریکی دو هفته اخیر به همت جناب دشتستانی و سرکار خانم یارمحمدی وهمکاری برادربزرگوارجناب اقای قلم نویس جلسات مکرر و پیگیری های قابل توجهی از مجاری گوناگون نظیر مجلس شورای اسلامی ، قوه قضاییه ، وزارت رفاه، معاونت حقوقی نهاد رئیس جمهوری و حتی خود دیوان به عمل آمده ، که در این جلسات علاوه برشرح کامل ما وقع و آنچه بر ما گذشته مستندات و مدارک مثبته نیز ارائه گردیده است .
این تلاش و پیگیری ها هم اینک نیز با جدیت تمام و از سایر مجاری تصمیم گیر و تصمیم ساز به همت منتخبین شما مجدانه در حال انجام است .
همگان تصدیق می فرمایید که توضییح جزیی تر اقدامات انجام شده یا در حال انجام به خاطر بخشی از ملاحظات صحیح نمی باشد .
ان شاءاله به فضل پرودگار احقاق حقوق ما دست یافتنی خواهد بود .
فراموش نکنیم حتی گرفتن یک زمان کوتاه ملاقات با مقامات عالی رتبه مراکز صدرالذکرچه انرژی و فرصتی را از نمایندگان منتخب شما گرفته و چه هزینه هائی برآن مترتب است .
جاداردحقیقتاً ازهمه عزیزان تلاشگربویژه جناب دشتستانی و سرکار خانم یارمحمدی وسایر نمایندگان خود دراستانها سپاسگزارباشیم .
وبا امید مضاعف مجددانه از اقدامات آنها قدردانی و حسب صلاحدید آماده همکاری باشیم
وافوض امری الی الله ، ان الله بصیرا بالعباد .


محمدی - اردبیل 1394/02/08   18:01:02
  با عرض سلام و احترام ، جهت اطلاع نمایندگان حقوقی پیگیر کننده مطالبات بازنشستگان از تامین اجتماعی ، باستحضار عزیزان می رساند دقت نظر در جوابیه آقای نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به نامه دفتر ریاست محترم جمهوری مبنی بر پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص مطالبات بازنشستگان ، با استناد به نظر شورای محترم نگهبان در پاسخ به طرح استفساریه مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر تفسیر ذیل ماده 77 قانون تامین اجتماعی نوشته :" شورای نگهبان استفساریه مجلس را مغایر با اصل 73 قانون اساسی و آنرا ( فراتر از استفساریه و قانونگذاری ) !!!!!!؟؟؟؟؟؟ تشخیص داده وآنرا رد کرده است .
در صورتیکه شورای محترم نگهبان طرح استفساریه را مجلس را مغایر با اصل 73 قانون اساسی دانسته و آنرا نه تفسیر ، بلکه قانونگذاری تشخیص داده است ؟
بدین معنی که مجلس در این خصوص باید قانون وضع نماید نیازمند تفسیر نیست .
سوال این است آقای نوربخش و یا نماینده حقوقی سازمان چگونه طرح استفساریه مجلس را ، هم فراتر از تفسیر و هم فراتر از قانونگذاری !!!؟؟؟ به دولت گزارش داده است ؟ مگر در قوانین جاری کشور بغیر از نظر رهبری مفهومی بنام فراتر از قانون هم وجود دارد ؟
حال با توجه به مراتب مذکور به نظر می رسد :
1- با دید خوشبینامه چنین استنباط می شود آقای نوربخش در متن پاسخ به نامه دولت در استناد به نظر شورای نگهبان دقت نظر لازم را نداشته و و فراتر از قانونگذاری را مورد توجه قرار نداده اند و نظر شورای نگهبان را غلط تفسیر و توضیح داده اند .
2- نظر بدبینانه این است آقای نوربخش در بخشی از جوابیه خود با قید این جمله : (" فراتر از تفسیر و قانونگذاری ") به عمد نظر شورای محترم نگهبان را تحریف نموده است که در صورت اثبات نوعی جرم تلقی شده و باید پاسخگو باشند .
بنابراین ار جناب آقای قلم نویس تقاضا دارد ضمن پیگیری موضوع یاد شده ، عنایت فرمایند آخرین گزارشات مربوط به نتایج اقدامات حاصله را حداقل به مسئولین کانون مراکر استانها ابلاغ و اطلاع رسانی نمایند .
در خاتمه توفیقات روز همه عزیزان زحمتکش را از در گاه حق متعال خواستاریم .


خجسته فرد 1394/02/08   01:55:57
  با سلام خدمت دوستان و جناب اقای قلم نویس .طبق گزارشاتی که از دوستان بدست امده تامین اجتماعی به وا حد مستمری استانها اعلام کرده تا احکام حقوقی افرادی که در تجدید نظر دیوان مشمول نقض شده اند در خرداد ماه اصلا ح و کسر حقوق نماید لذا با توجه به تجمع صورت گرفته و مکاتبات انجام گرفته بین تامین و کانون بنیاد و اینکه نهاد در حال تهیه گزارش میباشد و دوستان در حال پیگیری هستند این اقدام تامین میتواند تشنجاتی را در بر داشته باشد و کار با ارامش پیگیری نشود لذا از جناب اقای قلم نویس استدعا داریم که طی گزارشی به واحد حقوقی نهاد از این اقدام تامین اگاه ونسبت به تبعات منفی این عمل هشدار داده شود تا اجرای حکم نقض این قبیل افراد که کم نیستند تا حصول نتیجه تعلیق شود . متشکرم


باز نشستگان پیش از موعد 1 1394/02/07   09:41:39
  سلام خدمت دوستان به خدا قسم این قضییه حقوق باز نشستگان هر چقدر که طولانی تر شود هم به ضرر باز نشستگان است وهم به ضرر نظام صبر وتحمل هم حدی دارد ایا این سایت را مسولین نمی خوانند اگر باز نشستگان دچار سر خوردگی وافسردگی شوند ان وقت به راحتی نمی شود قا ئله را خواباند باور کنید افرادی هستنند از خود مسئو لین که دارند اب را گل الود میکنند که اتفا قی بیفتد همه میدانندکه حق با پرسنل بازنشسته است ولی بعضی ها طفره می روند لطفا با یک اطلاع رسانی درست یک تجمع قوی ومسالمت امیز ترتیب بدهید موفق و پیروز باشید


رحمان 1394/02/06   15:00:53
  ضمن تشکر از عزیزان زحمتکش در مرکزخصوصا" آقایان قلمنویس ودشتستانی و خانم یارمحمدی عزیزان دیگر توان تحمل را ندارم و چون در نزد اهل وعیال شرمسارم در شهرستان ما سه نفر بودیم از بنیاد شهید بایک شرایط که با هم بازنشسته شده ایم حال مدت سه ماه است فقط حقوق من را مبلغ یکمیلیون ودویست هزارتومان ماهیانه کسر کرده اند نمیگویم چرا ............ میگویم این چه قانونی است که موجب بی حرمتی به ما خون دل خوردهها و ایثارگرها شده آیا میتوان این همه بی عدالتی را تحمل کرد.


جوادعکسی 1394/02/06   09:32:26
  سلام
ضمن تشکر از کلیه همکاران ومسئولین محترم بدینوسیله پیشنهاد می گردد با توجه به اینکه جناب آقای شهیدی نماینده محترم ولی فقیه ومعاون رئیس جمهور ورئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران از اعضای هیئت محترم دولت می باشند لذا ضمن در خواست از آقای شهیدی جهت طرح موضوع در هیئت دولت و همچنین چنانچه مقدور باشد نماینده ای از طرف بازنشستگان جهت حضور در این جلسه به طرح موضوع در بالاترین سطح تصمیم گیری دولت ، مسئله پیگیری و مشکلات بازنشستگان پیش از موعد بصورت مستقیم با رئیس جمهور مطرح گردد .
لازم به ذکر است که این مسئله طلب می نماید که بازنشستگان محترم چنانچه لازم باشد دیداری با جناب آقای شهیدی داشته و از ایشان درخواست نموده تا بصورت مستقیم در جریان مسائل ومشکلات ما قرار گیرد وخود موضوع را پیگیری نمایند .
از کلیه همکاران بازنشسته تقاضا می گردد با حمایت از این موضوع با جدیت از آقای شهیدی درخواست نموده تا خود وارد قضیه شوند چرا که این مسئله توسط مسئول محترم وقت بنیاد برای پرسنل ایجاد شده است
باتشکر عکسی


عمران از بازنشستگان شهرستان نائين 1394/02/05   22:28:15
  همكاران عزيز، اينجانب نيز چون بسياري از شما، جانباز و برادر شهيد و از پيشكسوتان عرصه دفاع از كشور و انقلاب هستم. 27 سال از گل زندگيم را در دشوارترين شرايط انقلاب و جنگ تقديم به دولت و خدمت به ايثارگران و كشورم نمودم. به جرات مي‌گوييم 27 سال خدمت در بنياد دشوارتر از 60 سال خدمت در ساير دواير و ارگانهاي كشور بود. تمام سرمايه جواني خود را در ايامي كه بسياري از همرديفان ما در پي تحصيل و كسب درآمد و مقام بودند صرف عزت كشور و رفع نگراني مصدومين دفاع مقدس كرديم. اما متاسفيم كه مسئولين و آناني كه حافظ منافع دوران پس از خدمت ما بودند فارغ از تعهدات و انسانيت خود، ما را در گردابي از مشكلات زندگي در شرايط سخت اقتصادي رها كردند و نزد همسر و فرزندانمان شرمسار و خفيف نمودند. آيا پاداش آن همه خوش خدمتي ها اين بود كه اكنون بر سر ما و خانواده‌هايمان در آورديد؟ كه اينجانب ناگزير شوم پس از 27 سال خدمت در سمت مسئول فرهنگي نهاد، اكنون براي جبران كسري معاش خانواده بجاي رفاه و آسايش به هر كار و ذلتي تن در دهم تا كسري گوشه‌اي از مخارج سنگين تحصيل، ازدواج، مسكن و ... فرزندانم را تامين نمايم. اگر مسئولين بي درد جامعه زحمت مطالعه دل نوشته‌هاي جمعي از صديق ترين نيروهاي انقلاب را در سايت كانون بازنشتگان بنياد به خود مي‌دادند، تدبيري عاقلانه براي رفع اين ظلم ناحق مي‌انديشيدند و بيش از اين حرمت و آبروي انقلاب و نيروهاي مومن آن را بر باد نمي‌دادند. كجاييند آن بزرگاني كه روزگاري مشوق و حامي ما بودند و امروز دهان فرو بسته و حتي كلامي در دفاع از حقوق ما نگفتند. همكاران عزير ما براي دفاع از حقوق پايمال شده‌مان همه گونه آماده‌ايم آماده. اينجانب پيشهاد مي‌دهم كه همه همكاران بنياد شهيد از تاريخ معييني جهت ادامه كار تا تكيمل 30 سال خدمت در ادارات مربوطه حضور يابند.


محمدی اردبیل 1394/02/05   19:47:27
  با سلام و احترام عین متن ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری ذیلاٌ بیان میدارد :
" هرگاه در موارد مشابه آراء متناقض از یک یا چند شعبه دیوان صادر شود رئیس دیوان موظف است به محض اطلاع موضوع را در هیات عمومی دیوان مطرح نماید و هیات پس از بررسی و احراز تعارض نسبت به صدور رای اقدام می نماید . این رای برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الا تباع است . اثر رای مذکور نسبت به آینده است و موجب نقض آراء سابق نمی شود لکن در مورد احکامی که در هیات مطرح و غیر صحیح تشخیص داده می شود شخص ذینفع ظرف یکماه از تاریخ درج رای در روزنامه رسمی حق تجدید نظر خواهی در شعب تشخیص را دارد و شعبه تشخیص موظف به رسیدگی و صدور رای بر طبق رای مذبور است مفاد این ماده در مورد آرایی که از نظر فقهای شورای نگهبان خلاف شرع تشخیص داده می شود مجری نخواهد بود ."
سوال ؟
وقتی قانون صراحت دارد اثر رای هیات عمومی نسبت به آینده است و موجب نقض آراء سابق نمی شود پس شعب دیوان مستندا" به کدام یک از قوانین جاری نسبت به ابطال یکرفه آراء قطعی قبل از رای هیات عمومی اقدام می نمایند ؟ نیازمند جواب است
2- اگر واقعا" بهانه مسئولین تامین اجتماعی مسایل مربوط به عدم تامین بار مالی سنوات ارفاقی بازنشستگان است برای مثال از بابت شخص حقیر 64 میلیوت تومان بدهی به حساب دولت زده اند
و همه اینها هم جزء تعهدات دولت محترم بوده است .
سوال : وقتی تامین اجتماعی مطالبات خود را از دولت نستانده ، چرا بازنشستگان را این همه تحت فشار روحی و روانی و الخصوص با مشکلات اقتصادی گریبانگیر می کنند ؟ آیا خدا را خوش می اید این همه بازنشسته و عائله تحت تکفل آنان هر روز با یک اخبر ناخوشایند در اضطراب و استرس بسر برند که فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟
بامید اینکه عاملان و آمران حق را به صاحبان حق بدهند و خوشنودی خدا و خلق خدا را بدست آورند .


علي 1394/02/05   19:38:28
  سلام دوستان با عنايت به روند پيگيري وطولاني شدن مراحل كار به شدت معتقدم كه يك تجمع در جلو سازمان تامين اجتماعي يا مجددا جلو رياست جمهوري لازم و واجب است البته ضروري است اين بار همه دوستان با جديت وبا عزم راسخ شركت نمايند وهماهنگي نيز از قبل وبصورت فراگير اطلاع رساني شود اگر همه دوستان بيايند حتما نتيجه ميگيريم انشاءالله به خواست خداوند متعال بايد اراده به خرج بدهيم دارند تفرقه بين بازنشستگان سازمانها وشركتها مياندازند وهيچ چيزي مثل تفرقه در اين خصوص كارساز نيست لطفا هماهنگي وطرح يك تجمع بزرگ در دستور كار قرار گيرد واز طرق مختلف وبا استفاده از انواع شبكه هاي اجتماعي اطلاع رساني شود. انشاء الله موفق ميشويم


بحیرایی 1394/02/04   22:09:06
  با سلام محضر برادر عزیز جناب مهندس قلم نویس و سایر برادران و خواهرانی که به عنوان نماینده این قشر محروم زحمتکش و ستمدیده در حال رایزنی تلاش و پیگیری شبانه روزی هستند مدیریت محترم سایت نظر به ابطال اراء از سوی دیوان عدالت شما را بخدا نتیجه اقدامات و مکاتبات انجام شده را در سایت مرقوم بفرمایید لااقل قدری از نگرانیمان کاسته شود. بازهم سپاسگزار و ممنونم . خدا قوت


محسن 1394/02/04   13:30:56
  درخواست بازگشت به کار مجدد در صورت رسیدگی نکردن به حق قانونی بازنشستگان پیش از موعد!!!!
ضمنا در صورت اجرا نکردن قانون از اعتماد به گفته های مسئولین کاسته خواهد شد و از حق خود دفاع خواهیم نمود!


جمعي از بازنشستگان استان اصفهان 1394/02/03   22:35:50
  با تشكر ار همه عزيزاني كه با تلاش مجدانه خود نور اميدي در دل جمعي از بهترين نيروهاي ارزشي كشور كه بهترين ساليان عمر خود را وقف خدمت به عزيزترين قشر جامعه كردند و چون شمع سوختند تا محفل انقلاب روشن بماند. اكنون كه مورد بي مهري همه مسئولين قرارگرفته و آناني كه روزگاري سخن از خدمت به پيش كسوتان عرصه هاي شهادت و خود ميزدند امروز انگيزه اي براي شنيدن سخن حق ما ندارد يا آنقدر گرفتار مشكلات مردم كشورهاي ديگر هستند كه ما را فراموش كرده اند.
مسئولين بنياد شهيد نيز كه روزگاري با هدف خدمت به ما طرح بازنشستگي پيش از موعد را بدون بررسي جوانب آن و هماهنگي با تامين اجتماعي به اجرا گذاشتند اكنون بهترين نيروهاي ايام دفاع مقدس را كه اغلب از ايثارگران هستند در اين صحنه بي عدالتي ها، غريبانه رها كرده و زحمت حداقل دفاعي از آنان را نيز بخود نميدهند و همه تعهدات خود را نسبت به ما به يكباره زير پا نهادند.
آيا اگر سازمان بنياد شهيد در بدو اجراي اين طرح گرفتاريهاي بعدي را برايمان آشكار ميكرد كدامين يك از ما با داشتن سوابق بيش از 25 سال تن به اين خفت و خواري ميداديم.
ما كه دشوارترين ايام خدمت را در اين نهاد سپري كرده بوديم هراسي از ادامه چند صباح خدمت در ايام حال را نداشتيم.
اگر مدت خدمت نظام وظيفه هر كدام از ما از سوي تامين اجتماعي با اندك هزينه محاسبه شده بود خدمت سي ساله ما نيز كامل مي شد.
آيا سزاوار بود كه ايام بازنشستگي كه بايد افتخار هر خدمتگذار دستگاه دولتي باشد به شب و روزهاي سراسر اضطراب و نگراني بر ايمان بدل شود؟
آيا فرياد رسي بر اين همه بي عدالتي و حق كشي ها در بين مسئولين نيست؟
آنطور كه بر ما مسلم شده است نه دستگاه قضا و نه دستگاه اجرايي و نه دستگاه قانون گذاري هيچكدام گوش شنوايي براي فرياد حق طلبي ما ندارند.
سازمان بنياد شهيد كه ما را اغوا كرد موظف به بازگرداندن به كار تا تكميل سنوات خدمت است.


محمدی بازنشسته اردبیل 1394/02/03   19:19:01
  با سلام و احترام به اطلاع عزیزان پیگیر امورات بازنشستگان می رساند مگر نه این است که در مرحله قبل پس از قطع حقوق افزایش یافته بازنشستگان براساس دستورالعمل اداره کل امور فنی و مستمری های تامین ئاجتماعی و اجرای بند 2 بخشنامه شماره 3/53 نحوه اجرای بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت به این شرح ابلاغ شده بود ؟:
"به گزارش ایسنا ، کمیسیون تخصصی بیمه و بازنشستگی کار و کارگر دیوان عدالت اداری اعلام کرد به موجب مفاد ذیل ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری ، آراء هیات عمومی دیوان در مقام صدور اثری نسبت به آرائ ماقبل و گذشته ندارد و باید !!!!!!!!! ؟ آراء سابق الصدور بر رای دیوان ، کماکان با لحاظ حق بیمه سنوات ارفاقی اجرا شود "
لذا تامین اجتماعی هم با استناد به همین مصوبه کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری مقرر نمود " مستمری هایی که بر مینای آراء شعب دیوان برقرار و پرداخت شده بر همان مبناء نیز ادامه پیدا کند " و همین اتفاق هم افتاد و حقوق کسر شده خرداد ماه در تیر ماه همان سال تامین و پرداخت گردید .
حال این سوال پیش می آید وقتی کمیسیون تخصصی دیوان با استناد مواد قانونی رای هیات عمومی دیوان را برای آرائ ماقبل بلااثر میداند پس امروز چه تغییراتی در قانون دیوان عدالت اداری پیش آمده که شعبات همین دیوان براحتی نسبت به ابطال آرائ قطعی صادر شده با استناد به رای هیات عمومی اقدام می نمایند ؟؟؟؟ !!!!!!
امید است نمایندگان محترم بازنشستگان، هیات دولت ، تامین اجتماعی و الخصوص دیوان عدالت اداری در جهت رفع ابهام پیش آمده اهتمام لازم به عمل آورده و بیش از این خون به دل این بازنشستگان عزیز وارد نکنند انشاالله .


عسگری 1394/02/03   00:39:29
  با سلام
تامین اجتماعی بابت سنوات ارفاقی بنده (3 سال)که 27 سال خدمت داشتم مبلغ حدود 100 میلیون تومان از مخابرات دریافت نموده و با وجود رای دیوان مبنی بر محاسبه متوسط حقوق سالهای 29 و 30 ، نسبت به ابطال رای اقدام نموده و حقوق را نیز کسر کرده است وبنده نیز به طور جد خواهان رسیدگی هستم.


علی اکبری 1394/02/02   22:32:13
  ضمن تشکر از پیگیری های انجام شده بفرمایید نتیجه جلسه رسیدگی به شکایات ریاست محترم جمهوری چه شد آیا تامین اجتماعی آنجا هم اعمال نفوذ کرده و ما خبر نداریم .


محمدی 1394/02/02   15:27:59
  با سلام خدمت دوستان و مدیریت محترم سایت دوستان عزیز اگر صلاحدید دوستان این بود که تجمعی شود لطفا هر کداممان به دیگری واگذار نکنیم تجمع قبلی درست که خوب بود اما خیلی کمتر از ان تعدادی بود که حقشان پایمال شده بود لطفا از کسانی که به سایت دسترسی دارند و ان تعداد بازنشسته ای را هم که میشناسند و میدانند به سایت و اطلاع رسانی دسترسی ندارند در جریان کار قرار داده تا با تعدادی زیاد حاضر شویم مگر دوست داریم که حقمان را بخورند که نمیاییم؟؟؟؟؟؟ایا منتظریم فرجی شود با این همه ناحقی؟؟؟پس دوستان عزیز همه چی بسته به کار و تلاش خودمان دارند از کارمندان اموزش و پرورش یاد بگیریم .یا حق


اکبر 1394/02/02   08:40:17
  باسلام تشکر از مدیریت سایت در خصوص درج پیشنهاد راه حل تجمع


کانون اصفهان 1394/02/02   00:04:16
  باسلام و عرض ارادت خدمت بازنشستگان نگران : براساس اخباررسیده دوستان عزیزمان ، جناب آقایان دشتستانی و قلم نویس کما فی السابق بطور جدی پیگیر امور و موضوع هستند و حتما بزودی اقدامات انجام شده و نتیجه جلساتی را که در این خصوص بوده را به اطلاع شما عزیزان خواهند رساند.لذا نگران نباشید . امیداست خداوندمنان دراین ماه پربرکت به همه عزیزان تلاشگرکه برای رضای خداوندمهربان بمنظوراحقاق حق ازدست رفتمان تلاش وپیگیری مینمایند ، سلامتی وطول عمرباعزت عطا فرماید . ان شاءاله


اکبر 1394/02/01   08:48:22
  سلام مدیریت سایت از اینکه بصورت گزینشی نظرات را ثبت میکنید جای تعجب دارد در نظر خودم تنها گزینه به نتیجه رسیدن را گردهمایی دانسته بودم آیا این برای شما تعهدی ایجاد میکند؟


کانون بازنشسته گان بنیاد شهید لرستان 1394/01/30   18:06:31
  با سلام عنایت فرمایید رنجنامه بازنشسته گان پیش از موعد را با امضاء کانونهای ذینفع به وزارت کشور و اطلاعات منعکس که بیش از چهل هزار نفر قصط دارند در سازمان تامین اجتماعی کشور تجمع نمایند شاید کسی به حرف این زحمتکشان انقلاب توجه ای نمود همچنین این کانون همبستگی خود را با کانون تهران بزرک اعلام می نماید


محمدی - اردبیل 1394/01/30   17:47:09
  ضمن قدردانی از زحمات عزیزان بویژه برادر ارجمند جناب آقای قلم نویس ، حال که تامین اجتماعی قلم بدست شده و با اعمال ماده 18 به ترتیب استانها اقدام به بلوکه کردن مبالغ افزایش یافته حقوق بازنشستگان می نماید آیا وقت آن نرسیده مسئولین ذیربط بنیاد شهید و امور ایثارگران هم آستین بالا بزنند و جهت دفاع از حقوق قانونی کارکنان سابق خود اسناد و مدارک لازم در زمینه نحوه تامین بار مالی سنوات ارفاقی بازنشستگان را در هیات دولت و یا تامین اجتماعی مطرح و در رفع ابهام پیش آمده پیش قدم شوند و از طرفی شعبات دیوان عدالت اداری که صادر کننده حداقل 5هزار رای به نفع بازنشستگان بوده حال به استناد کدام مواد قانونی آراء قطعی قبلی را به راحتی آب خوردن ابطال و دست تامین اجتماعی را در کسر حقوق بازنشستگان باز میگذارند ؟ مگر نه این است که مصوبات هیات عمومی دیوان عطف به ماسبق نمی شود و برای مصوبات قبلی بلااثر است ؟
فلذا از مسئولین بنیاد شهید انتظار می رود در این برهه حساس و سرنوشت ساز همکاران بازنشسته خود را که هر هر یک به نحوی با وجود مسایل و مشکلات اقتصادی و ازدواج فرزندانشان به غیر از مستمری بازنشستگی ممر درآمد دیگری ندارند مورد حمایت قانونی قرار داده و با ارائه اسناد و مدارک مثبته به مراجع ذینفع مدافع حق و حقوق قانونی این عزیزان باشند .


اکبر(زیرساخت) 1394/01/30   16:03:18
  سلام با توجه به اینکه بیمه ، دیوان عدالت ،شورای نگهبان و...... دست به دست هم داده اند که حقوق این قشر ضعیف را پایمال کنند به نظر میرسد فقط با تجمعی قوی و رسانه ای کردن شاید بتوانیم به حقوق قانونی خود دست پیدا کنیم


حسن 1394/01/30   12:39:47
  سلام
قبل از هر چیز از آقای مهندس قلم نویس به خاطر همراهی وتلاش بی شایبه ودر اختیار قرار دادن این فضا تشکر میکنم.
همانگونه که شواهد نشان میدهد و اکثر قریب به اتفاق دوستان به این نتیجه رسیده ایم که نه دولت و نه هیچ مرجعی علیرغم حقانیت ما قصد ورود جدی به موضوع و حل مشکل را ندارند و انصافا دوستان تهرانی از جمله اقای دشتستانی و خانم یارمحمدی و دیگران به شایستگی در تلاش هستند و امیدواریم با نظر جمعی به راه حلی که مشکل گشا باشد برسند.


گروهی ازبازنشستگان پیش ازموعد موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی 1394/01/30   12:38:24
  باسلام وتشکرازهمه کسانیکه بی دریغ درجهت احقاق حقوق بازنشستگان پیش از موعد تلاش میکنند.ماهم ازپیشنهاد کانون تهران حمایت میکنیم.


بنده خدا 1394/01/30   11:58:44
  الله به کمر اتها بزند کحق دیگران راپایمال میکنند جواب تامین اجتماعی را باید مثل خودش جواب داد با بی قانونی وکج گویی با یک تجمع جلو سازمان تامین اجتماعی کار درست میشود انشالله بابرنامه ریزی که نمایندگان محترم بازنشستگان انجام میدهند خواهشمند م که این دفعه همه شرکت کنند که زحمات این عزیزان هدر نرود از همه سپاسگزارم


محمود رحمانی 1394/01/29   23:37:41
  با تشکر از جناب آقای قلم نویس و مسئولین محترم معمولا هر نامه اداری باید بعد از سه روز پاسخ داده شود در غیر این صورت نیاز به پیگیری مجدد خواهد بود. ضمنا در هامش نامه فقط نام تعدادی از سازمانهای دولتی آورده شده ولی شامل تمامی شرکتها وسازمان های دولتی خواهد بود.


محمد 1394/01/28   23:45:55
  آقا چرا مسئله رو پیچیده می کنید،
آقایون دیوار کوتاه تر از دیوار بازنشسته ها پیدا نکردن دیگه...
هر شخصی توی هر ارگانی هست و از این بی عدالتی خبر داره باید اون دنیا جواب بده چون حق الناسه.
من که از حقم نمیگذرم، چون هم فشار مالی بهم وارد شده و هم وقتم تلف شده، مگه یک انسان چقدر عمر می کنه که بخواد چند سال دنبال حق خورده شدش باشه؟


گروهی از بازنشستگان پیش از موعد از اصفهان 1394/01/28   23:14:29
  با سلام ، با نظر عزیزان کانون تهران بزرگ موافقیم.


کانون تهران بزرگ 1394/01/27   23:29:57
  .دیوان عدالت اداری.مجلس .شورای نگهبان که سه نهاد قانونمند میباشند به بی قانونی های تامین اجتماعی هیچ اهمیتی نداده اند!!! و نخواهند داد دلیل از این واضح تر که حقوق قانونی بازنشتگان در فروردین ماه کسر شد!!! لذا مجددا پیشنهاد میکنم تمامی بازنشستگان پیش از موعد در جلوی تامین اجتماعی حضور یافته تا مراجع قانونمند متوجه بیعدالتی تامین اجتماعی شوند صبر وشکیبایی بازنشستگان مورد تایید قرار گرفته است ودیگر کسی حق خورده گیری به بازنشستگان را ندارد از این به بعد باید قاطعانه در مقابل بی قانونی ایستادگی کرد


ع ر 1394/01/27   13:27:30
  علت تناقض آراء درشعب مختلف دیوان عدالت ویک بام و دوهوا بودن احکام صادره در شرایط مساوی بازنشستگان بنیاد پس از گذشت 6 سال را چگونه میشود تفسیر کرد؟ اعمال نظر شخصی یا اعمال قانون؟


آذری ازکانون اردبیل 1394/01/25   17:15:03
  باسلام وعرض ارادت وخسته نباشید خدمت همه بزگوارانی که موضوع راباجدیت تمام پیگیری می نمایدیشنهاد می شودموضوع درحضورنماینده محترم دولت . ونمایندگان کانونهاوتامین اجتماعی وهمچنین نماینده شورای نگهبان وچندنفرازنمایندگان مجلس شورای اسلامی بصورت
کارشناسی دقیق موردبررسی قرارگرفته وضمن رفع ابهامات تصمیم شایسته برای احقاق حقوق
بازنشستگان پیش ازموعد دراجرای مصوبه دولت درسال 1386اتخاذنمایندزیراموضع گیری دربرابر
هم بجزاتلاف وقت دردی ازمشکلات موجودرابرطرف نخواهدکرد


علیا 1394/01/24   15:42:10
  ضمن تشکر از جناب اقای قلم نویس وهمکارانی که در تهیه وتنظیم وارسال این نامه اقدام نموده اند

مواردی را به عرض حضرتعالی وکلیه بازنشستگان میرسانم انچه را که شما در نامه بیان کردید

کاملا واقعی میباشد گروه مدیرتی زیر مجموعه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با علم به این

واقعیتهاقصد دارند موضوع را وارونه جلوه دهد وبه نظر من این نامه نمیتواند حق قانونی مارا از

تامین اجتماعی بگیرد کمی صبر کنیم اگر به این نامه اهمیت ندادند انگاه حضور هگانی فقط در

تامین اجتماعی میتواند کارگشا باشد


رضا 1394/01/22   21:39:28
  باسلام .ضمن تشکرازهمه برادران گرامی .علی الخصوص جناب آقای قلم نویس که پیگر حقوق ما بازنشستگان پیش ازموعد هستند .هرقدر جلوترمیرویم می بینیم چقدر برماجفا کردند .شورای محترم نگهبان مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی را بعلت ایجاد بارمالی برای دولت مغایربااصل 75قانون اساسی رد کردند.جالب اینجاست این حقیر یک سال و7ماه و21روز از30سال خدمت ازقانون بازنشستگی پیش ازموعد استفاده کردم .طبق ماده8 آیین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش ازموعد ابتدا سازمان تامین اجتماعی دقیقا مبلغ 234105191ریال ازدستگاه محل خدمت بنده دریافت کرد .پس ازاصلاح احکام بازنشستگی درآذرماه سال 1391 مبلغ 61417351ریال مجددا دریافت کرد .درمجموع بابت یک سال7ماه 21روز سازمان تامین اجتماعی مبلغ 295522542ریال نقدآ اخذکرده .مبلغ فوق طبق آنالیزی که سازمان تامین اجتماعی به دستگاه محل خدمت بنده ارسال کرده عینآ باهمین عبارت .هزینه حق بیمه.هزینه مابه التفاوت مستمری دریافت نموده.بعدچطور شورای محترم نگهبان دررابطه بامصوبه مجلس می گوید برای دولت بارمالی ایجاد می گردد ....تناقص درمکاتبات رییس محترم سازمان تامین اجتماعی به روشنی مشخص هست اینکه میفرمایند 3000نفرازبرادران بنیادشهیدوکمیته امداد امام نسبت به پرداخت هزینه های حق بیمه وسنوات ارفاقی اقدام نکردند.مفهمش این است که اگرپرداخت میکردند سازمان هم حقوق هارابرمبنای 29.30 سال اعمال میکرد . کاملا نظر شورای محترم نگهبان ازقبل هماهنگ شده بود . ..اما برادران گرامی خدارا داریم وبرحق هست .دست مابازنشستگان کوتاه هست .مارا پیش خانواده ماخوارنکنید .دل ما را نشکنید .بیاید حق مارا به مابدهید .هرروز درهروعده نیایش بامعبود خود دستم رابه سوی اودرازمیکنم از اومیخواهم ... فقان ازبیداد....


الف 1394/01/22   19:10:01
  سلام وعرض تبریک سال جدید سال همدلی و .... توسط مقام معظم اعلام شد کو گوش شنوا آقا مرتضوی با باند بازی و سوء استفاده مالی تمام این بودجه هاپولی کرد و برد حالا .... پیدا کنید سنگ بزرگ از تو چاه در بیارن الان تجدید نظر دیوان اقدام به رای داده که کسایی که رای دیوان هم داشتند دارن کسر حقوق میشن . در ضمن باید سریعتر نمایندگان محترم ایراد ماده 75 را رفع کنند تا شورای نگهبان بارویکرد منبع بودجه ای توجیح نماید


یارمحمدی 1394/01/22   14:30:36
  برادر ارجمند جناب آقای صابری
باسلام، ضمن تشکر از اظهار لطف حنابعالی و دیگر بزرگواران . در سال نو ، صحت وسلامتی و موفقیت جنابعالی و خانواده محترم را از درگاه خداوندمتعال آرزومندم.
امید است که پیگیری و تلاش جمعی دوستان جهت احقاق حق قشر محترم باز نشسته پیش ازموعد به لطف پروردگار منتج به نتیجه دلخواه و تامین مقصود گردد.


احمد 1394/01/20   11:33:29
  سلام /درخواست بازگشت بکار=چاره کار


کانون خراسان رضوی 1394/01/20   09:20:57
  نامه جناب قلم نویس (94/937مورخه 94/1/18 )به ادارکل رسیدگی به شکایات ودرخواستهای مردمی نهاد ریاست جمهوری باتوجه به مستندات اشاره شده حاوی مطالب قانونی وحقوقی بطور کامل میباشد که جنانچه یک حقوقدان مجرب ویایک قاضی عادل بررسی ودقت نماید جای هیچگونه شبهه ای درجهت حقانیت عده ای کارمند که دراوج دفاع مقدس باتلاش وجدیت مخلصانه به جامعه ایثارگری ومستضعفین ودیگرافرادجامعه خدمت کرده اند باقی نمیگذارد عزیزان دولت درسال 86قانونی راوضع کرده به عنوان بازنشستگی پیش ازموعدکه افرادمیتوانند باحداقل 25سال سابقه بازنشسته شوند حتما اهدافی رامدنظر داشته مثلا حجم دولت کم شود یازمینه برای تعدادی جوان جویای کارفراهم شود و......برای جبران کسری سنوات افرادوهزینه های ان هم پیش بینی لازم رانموده است سهام ازطریق سازمان خصوصی سازی و... پس طرح طرح تشویقی بود ه است والا مثل قانون جدید بازنشستگی پیش ازموعد که صریحا عنوان نموده است با مثلا 26سال خدمت وهمان میزان مزایا ومستمری افرا دمیتوانند بازنشسته شوند طرف با علم به موضوع میزان سنوات یامتقاضی میشود یاادامه کارمیدهد اگر مصوبه سال 86نخواهد عملی شود یعنی دولت به تعهد قانونی خود عمل ننماید پس دولت سر عده ای کارمند راکلاه گذاشته است وگول زده است واین درشان دولت اسلامی نیست بهرحال اززحمات وراهنماییهای همه دوستان دراستانها علی الخصوص نمایندگان سازمانهای مختلف درمرکز بامحوریت کانون بازنشستگان بنیادشهید به سهم خود تشکر وقدردانی مینماید شکی نیست دعای خیر کل بازنشستگان پیش ازموعد انان راهمراهی خواهد نمود درجوار اقا علی ابن موسی الرضا (ع) دعاگو هستیم


صابری 1394/01/20   02:18:17
  سرکار خانم پریوش یار محمدی
بانوی فعال و مهربان ،
احساس مسئولیت ،روحیه امیدوار وخستگی ناپذیرو فداکارانه شما در جهت پیگیری امور مربوط به حل مشکل بازنشستگان پیش از موعد در سرما و گرما ،درهوای آلوده وترافیک تهران
،آنهم در کنار مشکلات و گرفتاری های خانوادگی که با آن مواجه هستید،بر هیچ کس پوشیده نیست وصادقانه اذعان داریم که ظلمی مضاعف برخانواده بزرگوار شما روا داشته ایم ...
وظیفه دارم از طرف همه باز نشستگان پیش از موعدی که شما را نمی شناسند ، نسبت به شما ادای احترام کنم و باتقدیم:
بغل، بغل گل محمدی ، سبد ،سبدگل یاس ،دسته ،دسته گل نرگس و میلیون ،میلیون گل رز ،روزتان را به شما ودیگر بانوان بازنشسته پیش از موعد کشور ،تبریک وتهنیت عرض کنم .

برای تمام کسانی که بدون هیچ چشمداشتی ،در مسیر پر فراز و فرودمان ،قدمی بر می دارند،تندرستی و عاقبت بخیری آرزو می کنیم .
با سپاس ، صابری بازنشسته پیش از موعد " شرکت خدمات حمایتی کشاورزی " تهران


غلامرضا 1394/01/19   19:09:12
  دست مریزاد جناب اقای قلم نویس عزیز وسایرهمکاران تلاشگر.انشالله روش تجمعات وتلاشهای موثر شماعزیزان منتج به نتیجه باشد وچنانچه نیازبه حضور همکاران باشد مقررفرمایید ازطریق کانونها اطلاع رساتی شود.


سید کمال حسینی 1394/01/19   18:22:27
  ضمن عرض سلام و تشکر از کلیه کسانی که در این راه زحمت کشیده اند . به اطلاع می رساند اینجانب هم یکی از بازنشستگان پیش از موعد بنیاد مستضعفان هستم . امیدوارم مشکل هر چه زودتر با کمک مسئولین حل بشود . حسینی


باقری 1394/01/19   17:23:44
  باسلام وعرض خسته نباشید خدمت آقایان قلم نویس ودشستانی وخانم یارمحمدی احتراما به استحضارمیرساند مطالبات کارکنان شرکتهای غله وخدمات بازرگانی استانها درسطح کشوربادرخواست سازمان تامین اجتماعی درسال مربوطه وقبل ازبرقراری حقوق بازنشستگی به حساب سازمان تامین اجتماعی به ازا هرنفریک فیش بانکی وتاییدیه بانک رفاه کارگران شعبه مربوطه واریز گردیده پس چرا حقوق مارا مجددا ازآبان 93بقرارهرنفر400الی 1200 هزارتومان کسرنموده اند.لطفا مسئولین تامین اجتماعی قدری صادق باشند باتشکر غله آذربایجان غربی وشرقی


حاجی (زیر ساخت ) 1394/01/19   09:58:00
  باسلام از پیگیری جدی کانون بازنشستگان بنیاد کمال تشکر را داریم وتوقع داریم دیگر کانونها هم حرکتی در جهت احقاق حقوق زیر مجموعه خود داشته باشند . ما آماده ایم تجمعی به مراتب بیشتر از دفعات قبل (با اطلاع رسانی ) برای رساندن صدای مظلومیت خود به گوش مسئولین داشته باشیم . خدا قوت


عباس (زیر ساخت ) 1394/01/19   09:41:08
  باسلام خدمت کلیه عزیزانی که ار این خصوص نقطه نطرات خود را اعلام میفرمایند وتشکر ویژه از آقای قلم نویس در جهت پیگیری جدی حقوق این قشر ضعیف لازم به ذکر است همانگونه که آقاي نوربخش اغلب معترضين را از كاركنان بازنشسته بنياد شهيد و كميته امداد تلقي نموده اند كه بار مالي اين دو نهاد را تاكنون تامين نشده مفروض نموده، معناي اين را دارد كه اگر تامين ميشد سازمان تامین اجتماعی هم به قانون پايبند ميشد ولی در مصوبه های مورخ 87/11/6 و 88/4/7 و 88/6/4 بارمالی با دادن سهام سازمان خصوصی سازی به سازمان تامین اجتماعی تامین شده است و پیگیری آن بایست توسط سازمان تامین اجتماعی بعمل آید.
هر چند كه، گيريم چنين باشد و دو نهاد مزبور بابت تامين بار مالي پیگیری ننموده باشند اين كه شخص ثالثي تعهداتش را نپرداخته باشد كه دليل نميشود قانون تامين اجتماعي بر کلیه افراد اعمال نشود و مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !
ومطلب دیگراینکه اکثریت سازمانها و افرادی که کلیه مطالبات را بدون هیچ وقفه زمانی و کم وکسری (برای نمونه شرکت ارتباطات زیر ساخت،راه آهن ،شرکت برق منطقه ای و...... ) بایستی مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !
آقاي نوربخش در بخش اول نامه تلاش داشته است كه شكايت از عملكرد سازمان تامین اجتماعی را به چند مورد تقليل دهد كه بعداً گسترش يافته است ! اين موضوع ولو اينكه صحيح هم باشد باز ناقض حقوق قانوني آنان نميشود
عدم ذكر و طرح بخشنامه 53/1 در نامه مزبور نشانگر آن است كه طرح آن نقطه ضعف آن سازمان است و لذا ما بايد به عنوان حقوق مكتسبه كه اکثریت افراد با در نظر گرفتن آن درخواست بازنشستگي داده اند و كارفرمايان بار مالي را بر اساس آن متقبل شده اند را پررنگ و مورد ذكر و توجه قرار دهيم !
بدانيم آنچه كه او در پاسخ از آن فرار نموده همان ميتواند نقطه ضعفش نيز محسوب گردد ! بايد در مورد دادنامه 674 متذكر گرديم كه اين دادنامه يكطرفه و بدون دفاعيات ما شكل گرفته و نيز ناقض قوانين ديگر تامين اجتماعي و خصوصاً ناقض امتيازاتي است كه طبق متن صريح قانون بازنشستگي به مشمولين عطا گرديده است و قانون قبلي بر قانون جديد حاكميت ندارد و قانون موخرقوانين مغاير خود را منتفي مينمايد !لازم به ذکر است همانگونه که آقاي نوربخش اغلب معترضين را از كاركنان بازنشسته بنياد شهيد و كميته امداد تلقي نموده اند كه بار مالي اين دو نهاد را تاكنون تامين نشده (ومتاسفانه صحیح نمیباشد )معناي اين را دارد كه اگر تامين ميشد سازمان تامین اجتماعی هم به قانون پايبند ميشد !!!!!!!!!!
ومطلب دیگراینکه اکثریت سازمانها و افرادی که کلیه مطالبات را بدون هیچ وقفه زمانی و کم وکسری (برای نمونه شرکت ارتباطات زیر ساخت،راه آهن ،شرکت برق منطقه ای و...... ) بایستی مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !
آقاي نوربخش در بخش اول نامه تلاش داشته است كه شكايت از عملكرد سازمان تامین اجتماعی را به چند مورد تقليل دهد كه بعداً گسترش يافته است ! اين موضوع ولو اينكه صحيح هم باشد باز ناقض حقوق قانوني آنان نميشود
عدم ذكر و طرح بخشنامه 53/1 در نامه مزبور نشانگر آن است كه طرح آن نقطه ضعف آن سازمان است و لذا ما بايد به عنوان حقوق مكتسبه كه اکثریت افراد با در نظر گرفتن آن درخواست بازنشستگي داده اند و كارفرمايان بار مالي را بر اساس آن متقبل شده اند را پررنگ و مورد ذكر و توجه قرار دهيم !
بدانيم آنچه كه او در پاسخ از آن فرار نموده همان ميتواند نقطه ضعفش نيز محسوب گردد ! بايد در مورد دادنامه 674 متذكر گرديم كه اين دادنامه يكطرفه و بدون دفاعيات ما شكل گرفته و نيز ناقض ق


محمد 1394/01/19   00:56:16
  باسلام محضر کلیه زحمتکشان بی منت خصوصا" آقایان قلم نویس .دشتستانی .اردکانیان .رستگاری. دکتر جعفرزاده وخانم یارمحمدی.عزیزان ما به دعوت مسئولین لبک گفته ودر گردهمای مورخه93/12/17 حضور پیدا کردیم حال که زحمت شهرهای دور دست را تقبل کرده اید از زحمات شما عزیزان قدر دانی می گردد جوابیه بسیار کلی و کامل است انشاله موفق باشید.


بازنشسته پیش از موعد اصفهان 1394/01/18   22:00:52
  با سلام

با این وجود یعنی بنیاد شهید و کمیته امداد حتی سنوات ارفاقی را نیز پرداخت نکرده اند؟


بنده خدا 1394/01/18   21:15:13
  باسلام وعرض خسته نباشید خدمت اقایان قلم نویس ودشستانی وخانم یارمحمدی ازپیگیرهایی که انجام داده اندتو صییه می کنیم که کلییه بخشنامه ها ودستورالعمل های بازنشستگی پیش از موعد را برای اقای نوربخش بفرستید تا سر حوصله انها را مرور کند که همکارانش اشتباهی چیزی به او دیکته نکنند تا از موضوع با اطلاع شود واگر هم لازم است تا همه به صورت یک صدا با یک تجمع جلو سازمان تامین اجتماعی بخشنامه را برای ایشان بخوانیم


مجتبی بشارتی از کانون کمیته امداد خراسان رضوی 1394/01/18   19:54:32
  باتشکر ازجناب اقای قلم نویس پاسخ مناسب و بجا میباشد


جمعی از بازنشستگان کرمانی 1394/01/18   17:15:47
  با سلام عینا" جوابیه دکتر ابراهیمی به درخواست مساعدت درمجلس ،از سوی تعدادی از بازنشستگان به شرح ذیل به اطلاع میرسد.

عنوان :مستمری بازنشستگان پیش از موعد
پاسخ : با سلام. با توجه به نيازبه قانون براي حل مشكل دايمي بازنشستگان موردنظر نياز به تصويب قانون است طرح دوبار در مجلس مطرح وتصويب شده است كه با مخالفت دولت توسط شوراي نگهبان رد شده است . به اميدخدا در اوايل سال 94 مجددا مطرح خواهد شد. البته در خصوص بودجه مساعدت و همراهي انجام پذيرفته است.


علی -مشهد 1394/01/18   17:05:29
  ضمن تشکر ازهمکاران پیگیر درمرکز چنانچه اعلام اعتراض به نادیده گرفتن حق قانونی جهت همکاران شهرستانی واستانهای دوردست مشکل میباشد پیشنهاد میشود تجمع دراستانداریهای مربوطه به عنوان نماینده دولت انجام شود


1
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید