پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

پیگیری حقوق بازنشستگان پیش از موعد از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

در جلسه روز دوشنبه 8 تیر 1394 با حضور مدیر کل محترم بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تعدادی از نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد ، راهکارهای رفع مشکل مستمری بازنشستگان پیش از موعد مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین تعدادی از نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد در روز سه شنبه 9 تیر 1394 با حجه الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در دفتر ایشان دیدار و در خصوص حقوق بازنشستگان پیش از موعد با ایشان گفتگو نمودند
 
 
 
در جلسه روز دوشنبه 8 تیر 1394 که با حضور آقای دکتر گرجی پور مدیر کل محترم بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای پایور مشاور معاون فنی و درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی و خانم کشاورز نماینده دفتر امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تعدادی از نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد شامل آقایان: قلم نویس (بنیاد شهید و امور ایثارگران) ، دشستستانی و جعفرپور (هلال احمر) ، قاسمی پویا (کمیته امداد)، خشنودی (سازمان خصوصی سازی) ، مدنی (سازمان مدیریت و برنامه ریزی) و خانم یار محمدی (وزارت نیرو) در دفتر آقای دکتر گرجی پور برگزار شد، آقای قلم نویس با تشریح موضوع مستمری بازنشستگان پیش از موعد و فراز و نشیب هایی که با اجرای ناقص قانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده است و اقدامات انجام شده در جهت حل مشکل از طریق مجلس شورای اسلامی ( تصویب استفساریه ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و تصویب طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی ... ) و نتیجه تجمعات انجام شده مقابل ریاست جمهوری و تأیید حق بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری و دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعلام آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای کمک در رفع مشکل ، همراهی سازمان تأمین اجتماعی در فرایند رسیدگی به اعتراض به رأی 674 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و نیز پیگیری اصلاح آیین نامه قانون بازنشستگی پیش از موعد که سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد آن را مطرح نموده بودند را خواستار شد. و در ادامه توضیحاتی توسط سایر نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد سازمانها ارائه گردید.
 
در این جلسه با حمایت قاطع آقای دکتر گرجی پور از حق بازنشستگان پیش از موعد ( به دلیل پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی ) ، راهکارهای پیشنهادی بررسی شده و مقرر شد موضوع توسط ایشان و با حضور تعدادی از نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد در معاونت حقوقی ریاست جمهوری  طرح شده و حتی المقدور با اخذ نظر حقوقی آن معاونت بدون نیاز به اصلاح آیین نامه ( که فرایند دشواری است ) ، رفع مشکل گردد.
 
در خصوص همراهی سازمان تأمین اجتماعی در فرایند اعتراض به رأی 674 دیوان عدالت اداری نیز مقرر شد با حضور آقای پایور ، جلسه ای با آقای دکتر نعیمی مدیر کل حقوقی سازمان تأمین اجتماعی برگزار گردد که قرار جلسه برای روز شنبه 1394.04.13 تنظیم شده است.
 
 
 
 
 
 همچنین تعدادی از نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد در روز سه شنبه 9 تیر 1394 با حجه الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در دفتر ایشان دیدار و در خصوص حقوق بازنشستگان پیش از موعد با ایشان گفتگو نمودند
 
در این جلسه که نمایندگان دیگری شامل: آقایان قماشی ( شرکت زیر ساخت مخابرات و قیومی (مجلس شورای اسلامی) نیز حضور داشتند  ، ابتدا آقای قلم نویس با تشریح موضوع و فراز و نشیب هایی که با اجرای ناقص قانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده است و اقدامات انجام شده در جهت حل مشکل ، درخواست نمودند دولت نسبت به تعهد بار مالی مورد نظر شورای نگهبان ( در خصوص طرح الزام ...) اقدام نماید و در غیر این صورت در اصلاح آیین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد در دولت مساعدت گردد . در ادامه سایر نمایندگان بازنشستگان نیز توضیحاتی ارائه نمودند.
 
آقای انصاری در ارتباط با پذیرش بار مالی طرح الزام اظهار نمودند که در گذشته این موضوع اتفاق می افتاد و  دولت تحت شرایطی بار مالی برخی از طرح های مصوب مجلس را تعهد می کرد که البته مشکلات بودجه ای خاص خود را نیز داشت . ولی با توجه به ابلاغیه شورای نگهبان که چندی قبل صادر شده با این استدلال درست که طرح هایی که مجلس می دهد نباید موجب افزایش هزینه های عمومی و یا کاهش در آمد عمومی شود ، در موارد رد طرح در شورای نگهبان به دلیل بارمالی ، آن طرح را بلاوجه دانسته و به نوعی ورود مجلس به موضوعی که اختیار آن را ندارد ، تلقی نموده و لذا تعهد بار مالی توسط دولت را نیز نمی پذیرد که موضوع درستی است و در این رابطه به تعهدات ایجاد شده در سنوات قبل و مشکلات حاد بودجه ای در شرایط تحریم نیز اشاره نمودند و این پیشنهاد را عملی ندانستند.
 
در خصوص اصلاح آیین نامه قانون بازنشستگی پیش از موعد نیز موضوع را چالشی دانستند ولی آمادگی خود را جهت بررسی آن اعلام کردند که مقرر شد متن اصلاحی آیین نامه برای ایشان ارسال گردد.
 
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1394/04/10
تعداد دفعات مشاهده    :   4881 بار
ساعت    :   10:09:50
نظرات کاربران
محمد 1394/05/18   18:13:22
  با سلام ضمن تشکر از پیگری کنندگان حق تضیع شده باز نشتگان پیش از موعدچرا مارا فریب دادند تا از این قانون پیش از موعد استفاده کنیم وما هم بقیه خدمت ناچیز خود مانند سایرین ادامه ودر شرایط عادی استفاده می کردیم دوران با زنشستگی را با اضطرس ونگرانی پشت سر بگذاریم وحاصل حدود سه دهه از عمر خود را در خدمت به جامعه گذرانده وامروز شاهد قوانینی باشیم که تفسیر به نفع خود می کنند مگر سازمان تامین اجتماعی در شرابط عادی که بیمه پرداز را باز نشست می کنددر کدامیک از دوره ها این اتفاق افتاده . این نیز بگذرد برای کسانی که خود را قبل از رسیدن به موقعیت وکرسی ریاست مردم را ولی نعمت و خود را خادم مردم میدانند .والسلام علی من التبع الهدا


مدیر سایت 1394/04/17   19:45:44
  جناب آقای امیر و سایر عزیزان
با سلام اعتراض به آراء شعب دیوان در حال حاضر مشکلی را حل نخواهد کرد. چون آراء جدید به استناد رأی وحدت رویه شماره 674 صادر می شوند و تغییری در نتیجه (نقض آراء ) ایجاد نمی کند. اعلام تعارض آراء نیز نتیجه ای جز این نخواهد داشت. آنچه ما به دنبال آن هستیم ابطال رأی 674 است که منشأ همه مشکلات شده است.


امیر 1394/04/17   12:22:50
  با سلام .
جناب اقای قلم نویس
سال گذشته شما و کارشناسان حقوقی کانون نظر مساعد جهت شکایت ان دسته از بازنشستگان که رای قطعی انان در شعبه یک تجدید نظر نقض شده بود و مایل به اخذ رای هیئت عمومی دیوان در خصوص تناقض ارا در شعب مختلف پیرامون موضوع واحد را داشتند ." نداشتید . اکنون با توجه به نامه کانون در این خصوص و مجموع شرائط حال حاضر نظرتان چیست ؟آیا به مصلحت است تا کلیه کسانی که راد قطعی انان در شعبه یک تجدید نظر نقض شده است درخواست رای هیئت عمومی را در دیوان مطرح نمایند می تواند مثمر ثمر باشد ؟


بنمایندگی ازبازنشستگان پیش از موعد استا ن سیستان وبلوچستان زاهدان 1394/04/16   03:31:52
  باسلام وعرض ادب وقبولی طاعات وعبادات دراین ماه میهمانی خدا اززحمات وتلاشهای شماعزیزان نمایندگان محترم بازنشستگان پیش ازموعد واقای جعفرزاده جانباز سرافراز انقلاب اسلامی که انصافا سنگ تمام گذاشته وبازبان روزه ،گرمی هواو... وقت واعصاب خودتان رابرای احقاق حق وحقوقی کهحقمان بوده وهست صرف میکنید ازصمیم قلب تشکر وقدردانی مینماییم ،فقط میتوانیم بگوییم شرمنده زحمات شما مردان بی ادعا ونیز سرکار خانم یارمحمدی خواهر محترمهیمان هستیم امااقای زدا ونعیمی بچه راحتی حق الناس رازیر پا میگزارند این دو عزیز بدانندکه میدانند قیامتی هست حساب پس دادنی شمامیبایست پاسخگوی این قشر عظیم باشید اما نمایندگان محترم بازنشسته مطمعن باشیدزحمات شمابی پاسخ نخواهد ماند دعای خیرماوخانوادههایمان دراین شبهای عزیز پشت سرشماست . خداوند یار ویاورتان باد


عباس 1394/04/15   09:44:55
  پیرو پخش برنامه ساعت 18.30 روز پنجشنبه 11 تیرماه شبکه خبر --سلام الحق که همه نمایندگان بازنشستگان و آقای جعفر زاده سنگ تمام گذاشته وزحمت کشیده اید والحق که آقای زدا و نعیمی چطور حاضرندحق الناس این قشر را پایمال کنند و روزی هم هست که پایمال کنندگان حق الناس به سزای عمل خود برسند و منتظر عذابی علیم از طرف خداوند باشند .من معتقدم بایست همگی به کمک این عزیزان آمده وبا وقت ملاقات از دفتر رهبری بتوانیم صدای مظلومیت خود را به گوش رهبر برسانیم و ایشان بتواند حقوق سالها پایمال شده ما را از حلقوم این سازمان (که بخشی ازاختلاص ها ی رو شده مدیران آن را بازنشستگان پرداخت کنند ) بیرون بکشد .
ما همه پشتیبان شما هستیم و برای هر هماهنگی آماده ایم.


بازنشسته قبل از موعد 1394/04/14   15:33:58
  باعرض سلام چند سوال دارم عنایت بفرمایید اول اینکه زمانیکه چکی که برای 5 سال سابقه ارفاقی بود به تامین اجتماعی تحویل دادیم چرا این تبصرها و مغایرتها خبری نبود حتی تا ماها بعد که سردوندنمون تا حقوق تعیین کنن؟ چرا اوایلی که اعتراض کردیم (سال 89) گفتند از دیوان رای بگیرید اقدام میکنیم؟ چرا کسانی که بطرقهایی از دیوان عدالت رای مثبت گرفتند بیمه هم اقدام کرد هم مابه التفاوتشونو داد هم حکمشونو اصلاح ولی مابقئ رو دنبال نخود سیاه فرستادند و فرستادنمون؟ اگر قانونه همه با یک شرایط بازنشسته شدیم چرا دوگانه برخورد میکنن؟چرا هردفعه مراجعه میکیم باسکاری بین تامین اجتماعی و دیوان عدالت میشوی و دادخواستهامون سالها بی جواب و بلاتکلیف باید بمونه چون کسی رو نداشتیم سفارشمونو بکنه؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟!؟!!؟


علي 1394/04/14   11:51:00
  باسلام واحترام وبا آرزوي قبولي طاعات وعبادات در اين ماه ميهماني خدا : بدینوسیله اززحمات وتلاشهای عزیزانمان جناب آقایان قلم نویس ، دشتستانی ، جعفرپور ، مدنی ، خشنودی ، قماشي ؛قیومی ، قاسمی وسرکارخانم یارمحمدی و ....... (نمایندگان محترم بازنشستگان پیش ازموعد) ودیگرعزیزانی که دراین راه زحمت می کشند وطی روزهای اخیر با زبان روزه ودر گرماي طاقت فرساي تهران كه علاوه بر آلودگي سختي هاي گرما وروزه داري نيز تقبل ميفرمايند و باتشکیل جلسات وديدارهاي حضوري متعددی دروزارت رفاه ، ریاست جمهوری و دیوان عدالت اداری ونمایندگان مجلس پیگیر حل مشکل بازنشستگان بوده اندسپاسگزاری وتشکرمی نمایم .
ان شاء الله خداوند رحمان سلامتي وآرامش را نصيب اين عزيزان نمايد و به زودي زود ثمره اين پيگيري ها را با پيروزي و احقاق حق قشر بازنشسته پام شاهد باشيم . اجركم عندالله


باز نشسته 1394/04/14   08:54:23
  با سلام لینک اخبار شبکه تهران را لطفا برای دوستان قرار دهید . باتشکر

http://simanews.ir/Default.aspx?Net=5&placeid=44&Vid=95185


بازنشستگان بازرگانی دولتی ایران -شاهد 1394/04/14   01:39:01
  ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات و پی گیریهای بعمل امده توسط تمامی عزیزان دست اندر کار . لطفامستدعی است نتایج مذاکرات مورخ 13/4/94 را روی سایت قرار دهید و.ضمنا شماره تماس کلیه بازنشستگان را جهت فرا خوان به طریق مقتضی اخذ و خبر ها را در صورت امکان پیامک فرمایید. با تشکر فراوان


احمد همدانی 1394/04/13   23:03:20
  واقعا من نمی دانم قانونها و بخشنامه های زیاد چیزی جز بروکراسی واقعی و مردم را از حق قانونی خویش دور نمودن چیزی دیگر نیست .
زیرا قانون را مجلس تصویب نموده ، تامین اجتماعی برداشت ذینفعانه از قانون نموده ، دیوان عدالت اداری با اطلاعات ناقص رای 674 صادر نموده ، مجلس مجددا برداشت تامین اجتماعی را اصلاح نموده ، شورای نگهبان نا آگاهانه بار مالی را مطرح نموده و طرح رفت هوا ؟؟؟؟؟!!!!!!!
حال آقای انصاری با کمال تاسف ابلاغیه شورای نگهبان و عدم دخالت مجلس را اعلام می نماید !!!دفتر ریاست جمهوری و اداره کار پشت رای 674 از خود رفع مسولیت می نمایند، همه دست در دست هم می دهند تا نتیجه ای نگیریم .


بازنشستگان پیش ازموعد مؤسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی 1394/04/13   20:16:40
  باسلام وعرض خسته نباشید وتشکرفراوان اززحمات بعمل آمده.بنظر میرسه تامین اجتماعی که فصل الخطاب اصلی میباشد کارخاصی انجام نمیده,معاونت پارلمانی هم که هردو مورد را ردکردند,ولیکن اصل قضیه این است که قوه قانونگذار مملکت خوشبختانه به نفع بازنشستگان مصوبه دادند وشورای نگهبان هم نسبت به اصل قضیه ابهامی نداشتند وبه دلیل عدم پیش بینی بودجه!!!تأیید نکردند,هرچند که تامین اجتماعی بودجه مربوطه را پیشاپیش دریافت وپیش خورکردند.آیا ازطریق غیر مستقیم با مجمع تشخیص مصلحت نمیتوان موردرامطرح نمود.البته بطور مشورتی نه همانگونه که قبلا اعلام نمودید بواسطه دلیل مطروحه ازجانب شورای نگهبان امکان طرح وجود ندارد.بهرحال ما تأیید بالاترین نهاد مملکت راداریم.


مومنی 1394/04/13   17:47:06
  باسلام وخسته نباشی خدمت همه عزیزانی که دلسوزانه جهت احقاق حقوق از دست رفته بازنشستگان پیش از موعد از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند بنده پیشنهاد میکنم تنها با یک فرا خوان هر فرد باز نشسته با خانواده مقابل نهاد ریاست جمهوری انجام پذیرد تامااین همه شرمنده خانواده نباشیم وانشاءا...به برکت این ماه به حق حقوقمان برسیم .


علی00 1394/04/13   17:19:05
  سلام.
اخبار تهران و گزارش مربوطه را دیدم
آخه یکی نیست به زدا (معاون تامین اجتماعی) بفهمونه که شما اگه بابت 5 سال ارفاقی چیزی از دولت دریافت نکرده بودید آنوقت حق دفاع داشتید.اما حالا که نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان دولت به حسابتون ریخته چرا اینطور دغل بازی در می آورید؟
برادران و خواهران عزیز :
تا کی باید جواب مسولین تامین اجتماعی را اونهم با لحن تمسخر و تحقیر آمیز (شبیه آنچه در گزارش هست)را تحمل کنیم؟
با تشکر از همه عزیزانی که حسابی پیگیر هستند"


کانون اصفهان 1394/04/12   18:50:21
  باسلام خدمت عزیزان : باطلاع میرساندپس ازپیگیریهای متعددباهدف رسانه ای کردن مشکل بازنشستگان پیش ازموعد وارتباط با یکی ازمسئولین محترم صداوسیمادرتهران ازسوی اینجانب ، بالاخره توسط جناب آقائی ازشبکه خبرسیمای جمهوری اسلامی باتعدادی ازبازنشستگان مقیم تهران ( آقای دشتستانی ازهلال احمروخانم یارمحمدی ازوزارت نیرو ) مصاحبه شد و گزارش آن روزپنج شنبه 11 تیرماه ساعت 6/30 بعدازظهرازشبکه 5 تهران پخش گردید .
دراین گزارش ابتدا نقطه نظرات دوتن ازبازنشستگان به نمایندگی ازسراسرکشور ، سپس بخشی ازصحبت های آقای زدا مسئول فنی ودرآمدسازمان تامین اجتماعی برعلیه بازنشستگان پیش ازموعدکه چندروزپیش ازسیمای جمهوری اسلامی پخش شده بودودرپایان باارتباط تلفنی باجناب آقای مهندس جعفرزاده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که به حق قریب به سه سال است که پیگیرحل مشکل بازنشستگان ازطریق مجلس شورای اسلامی بوده وهنوزهم ادامه دارد ، نقطه نظرات خودرادرپشتیبانی قاطع ازحل مشکل مذکوراعلام و دولت وبیمه راموظف دانستندتاباتوجه باینکه بیمه کلیه حق وحقوق خودرابابت سنوات ارفاقی دریافت نموده و این حق الناس است ، مشکل رامرتفع نمایند .
مزیداطلاع اینکه جهت دیدن این گزارش میتوانید با مراجعه به سایت simanews.ir روی گزینه اخبار تهران کلیک و مشاهده فرمائید .
البته مشابه همین موضوع دراصفهان نیزتعدادی ازبازنشستگان باشبکه اصفهان امروزمصاحبه و پخش گردید .


شاهد 1394/04/12   00:17:32
  با سلام و تشکر فراوان از پیگیران حقوق تضیع شده بازنشستگان پیش از موعد . با اینکه حکم قطعی اینخانب در سال 90 صادر و حقانیت بنده از زمان برقراری بازنشستگی یعنی 89 اثبات و توسط تامین اجتماعی اجرا شده و مجددا ما به التفاوت مستمری به حساب تامین اجتماعی واریز شده است یا بعبارت دیگر اعتبار ان در زمان حکومت قانون تامین و پرداخت گردیده است قانونا و شرعا استناد به رای 674 سال 91و اعمال ماد ه 79 سال 92 که موجب نقض رای قطعی و اعاده وضعیت به سابق (عدم احتساب معدل سنوات ارفاقی 29 و30 ) شده و موضوع با هیچ منطقی قابل توجیه نمیباشد زیرا اقدامات من در زمان مقرر شده در قانون مذکور (5/6/89) قبل از انقضای ان انجام شده است وبس .لطفا ارشاد و قانع فرمایید.


کانون اصفهان 1394/04/11   14:36:30
  باسلام : بدینوسیله اززحمات وتلاشهای عزیزانمان آقایان قلم نویس ، دشتستانی ، جعفرپور ، مدنی ، خشنودی ، قیومی ، قاسمی وسرکارخانم یارمحمدی و ....... (نمایندگان بازنشستگان پیش ازموعد) ودیگرعزیزانی که دراین راه زحمت می کشند وطی روزهای اخیرباتشکیل جلسات متعددی دروزارت رفاه ، ریاست جمهوری و دیوان عدالت اداری ونمایندگان مجلس پیگیرمشکل بازنشستگان بوده اندسپاسگزاری وتشکرمی نمایم .
ان شاءاله بااتکال به خداوندرحمان هرچه زودتر زحماتشان به نتیجه برسد وبازنشستگان به حق قانونیشان برسند


1
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید