پنجشنبه 9 فروردین 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی: نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تغییر می‌کند

جدولی تحت عنوان جدول امتیاز پردازی آماده کرده‌ایم تا بر اساس آن به همه سنوات خدمتی شاغلان امتیازی تعلق بگیرد و جمع آن امتیازات حقوق بازنشستگی را معین کند.
 
محمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر به برنامه ریزی های سازمان متبوعش در این مورد اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا اشتغال به دو شغل تاثیری در افزایش حقوق دوره بازنشستگی دارد یا خیر افزود: اگر بیمه شده غیر از دوسال آخر خدمت، در دو جا کار کند تاثیری در بازنشستگی اش ندارد.
وی درباره اینکه چرا تامین اجتماعی ملاک تعیین حقوق بازنشستگی را دو سال پایان خدمت قرار می‌دهد نیز گفت : این موضوع فسادآور شده است و برخی از آن سوءاستفاده می کنند و بیشتر از حقوق واقعی شان دریافت می‌کنند؛ در حالی که برخی افراد هم به علت آنکه دوسال آخر خدمتشان حقوق کمتری نسبت به قبل دریافت می‌کنند متضرر می‌شوند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای حل این مشکل برنامه ریزی کرده است گفت: جدولی تحت عنوان جدول امتیاز پردازی آماده کرده‌ایم تا بر اساس آن به همه سنوات خدمتی شاغلان امتیازی تعلق بگیرد و جمع آن امتیازات حقوق بازنشستگی را معین کند تا عدالت هم رعایت شود.
زدا افزود: در قانون برنامه پنجم یک مجوز نصفه و نیمه‌ای داده شده بود اما در سیاست‌های برنامه ششم تکلیف شده است که دولت لایحه مربوط را به مجلس ببرد. ما جدول و فرمول مربوطه را آماده کردیم که به محض تصویب برنامه ششم، به مجلس ارائه شود. اکنون برای همه جا افتاده است که دوسال آخر بیمه پردازی برای تعیین مستمری محل اشکال است.
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1394/06/31
تعداد دفعات مشاهده    :   8314 بار
ساعت    :   11:08:56
نظرات کاربران
محمد 1394/09/17   15:21:25
  نظر به اینکه مجلس شورای اسلامی تصویب نموده که جانبازان و ایثارگران با آخرین دریافتی بازنشست می شوند چرا اعمال نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


منصور 1394/09/15   21:20:37
  باسلام میخواهم عرض کنم که معاون فنی ودرامد سازمان تامین اجتماعی به فکر احقاق حق بازنشستگان نمیباشد بلکه با ارایه این لایحه میخواهد کسر حقوق بازنشستگان پام را قانونی نماید


كامبيز 1394/07/29   11:22:22
  درود برهمه شما وانسانهائي كه وجدان و روح خود را پشت قوانين پرازاشكال پنهان نميكنند . درتائيد فرمايش عزيزان بازنشسته بايد عرض كنم متاسفانه سازمان درهنگام دريافت وجوه با روي خوش و دست هاي باز ظاهر ميشود . و درزمان عمل به تعهدات ، خود را درپشت قوانين ومصوبات واشكال تراشي هاي گوناگون پنهان ميكند . اينجانب وصدها نفر از كارمندان وكارگران يك شركت معتبر در اثر طرح طبقه بندي مشاغل كه دو سال پيش اجراشد بعد از سالها با افزايش حقوق وبيمه متناظر مواجه شديم كه شعبه مربوطه هيچ واكنشي درخصوص افزايش چشمگير و ناگهاني وصول بيمه شركت ،‌ازخودنشان نداد وبا دست هاي باز مبالغ هنگفت را دريافت نمود اما اكنون ما كارگران كه مشمول بازنشستگي هستيم مورد زيان محاسبه ميانگين حقوق 5 سال آخر وكاهش حدودا 30% از حقوق بازنشستگي شده ايم وبا آنكه از موعد بازنشستگي ما بيش از يكسال ميگذرد اما با توجه به مشكلات هنوز گرفتاريم اميدوارم وزير محترم كا ر و نمايندگان محترم مجلس دربرنامه ششم با دقت در خواسته هاي سازمان تامين اجتماعي ، از تضييع حقوق ملت در اثر عملكرد اين سازمان ،‌ جلوگيري نمايند و بجاي كاستن از تعهدات خود نسبت به خانواده بزرگ تامين اجتماعي در پي افزايش بهره وري وسرمايه گذاري اين سرمايه عظيم ملي باشند. .سپاسگذارم.


محمدی 1394/07/21   00:42:08
  با سلام ، بی اختیار یاد یکی از دوره های آموزشی در رابطه با مقررات بازنشستگی افتادم که در زمان اشتغال برای کارکنان برگزار شده بود . یکی از مسئولین و کارکنان با تجربه سازمان تأمین اجتماعی مدرس دوره بودند . نمی دانید وقتی صحبت از حق وحقوق مشترکین صندوق تأمین اجتماعی می نمودند چقدر با حسن نیت واینکه تمام سعی سازمان حمایت از همین مشترکین وحتی خانواده های آنان است و.... صحبت می کردند که واقعا شنونده لذت می برد و چنین مسئولینی را تحسین می کرد.نمی دانم یکدفعه چه بر سر این سازمان، مأموریت هایش و مسئولین محترمشان آمده که اینگونه با همین مشمولین، که با پرداخت حق بیمه در طی سالیان دراز در واقع صندوق و سازمان را شکل داده اند، با تفسیر نادرست قانون، مانع از اجرای صحیح قانون شده و با بی توجهی و حتی بی مسئولیتی برخورد کرده ، تأثیر رفتار و عملکردشان بر خانواده های این عزیزان را فراموش کرده اند . جالب است در این دوره نیز مبنای محاسبه مستمری باز نشستگی ، میانگین آخرین پرداخت حق بیمه طی دوسال ذکر شده بود . سؤال این است که چرا وقتی سازمان حق بیمه سنوات ارفاقی ( بدون اشتغال ) را دریافت می نمود اعتراضی نکرد که ملاک دریافت حق بیمه به شرط اشتغال است! ولی در زمان برقراری مستمری ، تازه آن هم پس ازصدور بخشنامه های 53 و .. صادره از سوی سازمان، اشتغال ملاک اعلام شد؟ شاید تلنگری بر روح این مسؤلین محترم بار دیگر رسالتشان و فلسفه وجودی سازمان را یاد آور گردد. وشاید در آن هنگام به انسانها صرفا به چشم هزینه ننگرند و حفظ کرامت انسانی را سر لوحه عملکرد و رفتارشان قراردهند.


خلیل تیمورفامیان از شهرستان میاندوآب 1394/07/10   13:01:52
  با سلام میخواهم عرض کنم جناب آقای محمد حسن زدا معاوننت فنی و در آمد سازمان تامین اجتماعی مگر حضرتعالی با تین حرکت و پا فشاری و کسر حقوق ما بازنشستگان پیش از موعد به دولت تدبیر و امید و یا به سازمان تامین اجتماعی کمک میکنید نه خیر در فکر آبرو ریزی دولت و سازمان تامین اجتماعی هستید این را بدانید تا آخرین لحظه از حق مان عقب نشینی نخواهیم کرد این بار با خانواده وبا چادر درخدمتتان هستیم


amir 1394/07/04   17:58:17
  اقا چرا باید از جیب کارگران کسری بودجه - بدهکاری دولت به تامین اجتمایی- ثروتمندتر شدن سازمان تامین اجتمایی- و خیلی از موارد دیگر پرداخت شود اول یه سوزن به خودتان بزنید بعد یه جوالدوز به دیگران


خلیل تیمورفامیان از شهرستان میاندوآب 1394/07/03   10:50:04
  بسلام :
با تشکراز همه شما عزیزان و با تقدیر از اطلاع رسانی تان .
اولا : به قول دوستمان اگر این قانون هم باشد عطف به ماسبق نخواهد بود بنا براین
به درد ما بازنشستگان پیش از موعد نخواهد خورد .
دوما : کاری نخواهند کرد که کارمندی که سی سال از بهترین دوران خود (جوانی) را
در راه خدمت به قشر جامعه در محل خدمت خود سپری نموده به درد بخورد مثل این
میماند که تاریخ مصرف گذشته با ید بیرون انداخت نه اینکه از این افراد تجلیل و تکریم
بعمل .

آید


بازنشسته پیش از موعدی ازسیستان وبلوچستان 1394/07/02   23:32:03
  باسلام وتشکر از مدیریت محترم سایت که پاسخ درستی دادند این موضوع ارتباطی به بازنشستگان پیش ازموعد ندارد انشاالله که برای اندسته که جدیدا به بازنشستگی نائل میگردند مثمر ثمر باشد


مدیر سایت 1394/07/02   21:07:26
  به نظر نمی رسد این موضوع عطف به ماسبق شود. باید دید مصوبه چه خواهد بود.


بازنشسته 1394/07/01   22:30:05
  با سلام

آیا با این قانون جدید که در آن معیار محاسبه حقوق، سنوات خدمتی شاغلین است، کسر حقوق بازنشستگان پیش از موعد کاملا قانونی خواهد بود و عملا تمامی تلاش ها به بن بست خواهد رسید؟؟؟؟؟؟


1
نظرشما
نام
 
آدرس صندوق الکترونیکی
   
نظرات کاربران
 

کد فوق را اینجا وارد کنید