شنبه 8 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

مراسم تکریم بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز دوشنبه بیست و هشتم مهرماه برگزار می گردد.

مراسم تکریم بازنشستگان دفتر مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساعت 9.30 صبح در مرکز فرهنگی سیدالشهدا ، واقع در خیابان شهید مفتح – پایین تر از میدان هفتم تیر برگزار می گردد. مراسم تکریم بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استانها نیز بر اساس بخشنامه شماره 500.3.887 مورخ 1393.7.27 معاونت توسعه مدیریت بنیاد در همین روز برگزار خواهد شد.

مراسم تکریم بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1388 در روز 25 ذی الحجه (روز خانواده و تکریم بازنشستگان) برگزار شده است و در سال 1393 نیز مراسم تکریم بازنشستگان دفتر مرکزی بنیاد از ساعت 9.30 صبح در مرکز فرهنگی سیدالشهدا ، واقع در خیابان شهید مفتح – پایین تر از میدان هفتم تیر برگزار خواهد شد.

در ضمن بر اساس بخشنامه شماره 500.3.887 مورخ 1393.7.27 معاونت توسعه مدیریت بنیاد، مراسم تکریم بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استانها نیز در همین روز برگزار خواهد شد.
 
 
 در مورد نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفتنی است که از سال 86 روز 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است.
علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز 25 ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.
اما در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز 25 ذیحجه یعنی روز خانواده بود.
در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن شفارش فراوان شده است.
خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.
بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و درنظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.
در 20 سپتامبر سال 1993، سازمان ملل، سال 1994 را سال جهانی خانواده و روز 15 مه (26 اردیبهشت)را روز جهانی خانواده نامید.
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1393/07/26
تعداد دفعات مشاهده    :   1281 بار
ساعت    :   07:05:37
نظرات کاربران
زهرافرحی 1396/02/10   10:02:17
  باسلام مهم این نیست روز ایثار گر باشه مهمه اینه چی کار برای ازاده و جانباز میدن من فرزند جانباز۵۰درصد باید معطل بنیاد باشم تا بهم کار بده مگه دلخوشی بچه های جانباز چیه خواهشا براشون کار کنید بهشون برسید والا پیش خدا مسئولید


کانون اصفهان 1393/07/27   23:09:45
  باسلام وعرض ادب وتحیات فراوان برتمامی بازنشستگان عزیزوگرانقدر
روز25ذی الحجه ، روزخانواده وتکریم بازنشستگان برتمامی بازنشستگان عزیزوگرانقدرسراسرکشورتبریک وانشاءالله همگی عاقبت به خیر، سرافرازوسلامت وباصفا وتوام باشادی وسروردرکنارخانواده خودباشند . گلبان


حسن 1393/07/27   09:10:30
  سلام بر شما و خدا قوت
ضمن گرامیداشت این روز،
به تمام بازنشستگان و خانواده معززشان تبریک عرض نموده،
روزگار خوشی برای همه و بویژه همکاران محترم بازنشسته از ایزد منان خواستارم.
این نیز بگذرد...


1
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید