جمعه 7 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

مذاکره نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد با آقای دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

با هماهنگی بعمل آمده توسط کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران شعبه اصفهان با حجت الاسلام موسوی نماینده محترم فلاورجان و رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، در روز دوشنبه 1394.06.30 پس از جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تأمین احتماعی که در دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، آقایان قلم نویس و دشستستانی با آقای دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دیدار و گفتگو نمودند.

 در این دیدار کوتاه آقای دکتر نور بخش اظهار نمود که موضوع بازنشستگان پیش از موعد یک بحث حقوقی دارد که در قالب طرح استفساریه و طرح الزام در مجلس مطرح شده و به تصویب (تأیید شورای نگهبان) نرسیده و یک بحث بیمه ای دارد که مشابه ماده 10 قانون نوسازی و بازسازی صنایع است. وی با اشاره به این که در بازنشستگی پیش از موعد، تعهد سازمان تأمین احتماعی برای پرداخت مستمری، پنح سال زودتر شروع شده و پنح سال حق بیمه سنوات ارفاقی دریافتی برای پرداخت 30 روز حقوق بوده است، گفت که خواسته شما برای پرداخت مستمری بر اساس سالهای 29 و 30 راه حل بیمه ای ندارد.
ایشان در پاسخ به ضرورت یافتن راه حلی برای برون رفت از مشکل بازنشستگان پیش از موعد که تا کنون منجر به تجمعات متعدد این گروه شده و پیگیر احقاق حقوق خود می باشند، اظهار نمود که برای رفع مشکل شما باید تدبیر شود.
از ایشان خواسته شد همین موضع ضرورت تدبیر رفع مشکل را به آقای زدا (معاون فنی و درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی) ابلاغ نمایند تا موضوع توسط نمایندگان بازنشستگان از طریق آقای زدا پیگیری و تدبیر مورد نظر تدوین گردد که اظهار نمود این کار را خواهد کرد.
لازم به ذکر است در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تأمین احتماعی موضوع بازنشستگان پیش از موعد نیز مطرح شد و آقای دکتر نوربخش مباحث مذکور را در آن جلسه نیز مطرح کرد و آقای دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد که در این مورد باید تدبیر شود.
در پایان این دیدار، حجت الاسلام موسوی و آقای صرامی نماینده خمینی‌شهر اظهار نمودند که همچنان پیگیر این موضوع خواهند بود.
 
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1394/06/29
تعداد دفعات مشاهده    :   4795 بار
ساعت    :   23:10:41
نظرات کاربران
محمدرضا اسدی. ازهمدان. 1394/10/19   23:40:43
  باسلام ضمن تشکر. بنده ازکارمندان رسمی شرکت غله وبازرگانی همدان که چندین نفرباهم به دیوان عدالت شکایت کردیم وبرای همه رای به نفع صادرشده بود. امادرسال93 شعبه یک تجدیدنظررای به نفع تامین اجتماعی صادرکرده. چرادردیوان عدالت یک بام ودو هوا است ؟؟؟ 09188189171


ز- حسینی 1394/07/15   10:17:08
  با عرض سلام و خداقوت خدمت بازنشستگان دل سوخته باطلاع میرساند با توجه به تجمع مورخ94/6/9علیرغم وعده ووعید مسئولین که داده شد و کاری صورت نگرفت مقررگردید تجمع دیگری در روز سه شنبه مورخ 94/7/21وروزهای بعد در جلوی وزارت رفاه . خیابان آزادی حنب سازمان تامین اجتماعی . تا گرفتن جواب منطقی از سوی مسئولین گرد هم می اییم.دوستان حضورتان کمک به اجرای قانون میباشد و لطفا مجهز به چترو زیراندازو آب و خوراکی مناسب توصیه میشود . منتظر حضور گرمتان هستیم.ازطرف بازنشستگان پام.پیگیردرتهران .


عابدی 1394/07/13   21:35:34
  باسلام، ضمن تشکر از عزیزانی که برای رسیدن به حق بازنشستگان پیش از موعود تلاش می کنند. از آنجایی که شورای نگهبان لایحه را بدلیل بار مالی رد می کند تامین اجتماعی می تواند در لایحه بودجه 95 خود ردیف بودجه ای را برای پرداخت حقوق بازنشتگان پیش از موعد لحاظ کند که منع قانونی نیز رفع ابهام شود.


داود محمد جعفری 1394/07/05   12:41:58
  با سلام وعرض ادب از کسانیکه فریاد مظلومان را میشنوند سپاسگزارم واز درگاه احدیت برایشان آرزوی توفیق روز افزون میکنم با تفسیر به رای قول شیطان را نخورید خانواده 10268 منتظر نتیجه جلسات شما هستند دانسته حقوق بازنشتگان پیش از موعد را پایمال نکنید خداوند مارا به راه راست هدایت کند والســــــلا م علی عبادالله الصالحین./. جعفری از اردبیل


مقدم منش از مشهد 1394/07/02   22:05:45
  با سلام
با توجه به زمان تدوین لایحه بودجه 95 یک راه حل پیگیری بار مالی توسط دولت در لایحه بودجه است


دردمندي از نايين اصفهان 1394/07/01   23:29:36
  سپاس و دعاي خير خانواده هاي محنت كشيده از رنج بي تعهدي دولتمردان كشور، نثار شما بزرگواراني كه همچنان اميدوار با همتي ستودني، در احقاق حقوق تاراج شده ما جمعي از فداكاران عرصه ايثار ديروز، و تاريخ مصرف گذشته هاي امروز، بردبار در تلاش هستيد. اين حقير نيز چون بسياري از شما عزيزان، فردي خوش بين و صادق بوده كه تمام دوران جواني خود را بي شائبه در خطوط مقدم جبهه ها و 27 سال را در سنگر خدمت به شهيدان تقديم نمودم و مفتخر و جانبازي و برادر شهيد و عضو فعال بسيج و ... بوده‌ام. مسئولين كشور را همواره افرادي مومن، متعهد، عدالتمند و پايبند به اصول انقلاب ميدانستم. ليكن از بدو اين ماجرا كه ساده‌لوحانه رنج نامه عهد شكني دولت در تعهدات خود را به همه مسئولين از صدر تا ذيل نوشتم، و از بي عدالتي ديوان عدالت، بي تدبيري دولت تدبير، در رفع معضل خود آفريده را، و بي توجهي تامين اجتماعي در رعايت حقوق مسلم ما به شكايت بردم تصور ميكردم كه همه شعارها حقيقت است، اما اطمينان يافتم كه در كشور گوش شنوايي براي فهم حقايق و ظلم روا شده بر ما وجود ندارد و شكم سير مسئولين امر با گرسنگي خانواده هاي بي‌گناه ما كاملاً بيگانه است. انچه بر من مسلم شد حاصل تجمع شهريور تهران بود كه يقين حاصل كردم: مسئولين تكيه زده بر كرسي هاي صدارت، وزارت، مديريت، عدالت و... با عدالت بيگانه اند و از همه مهمتر آن بود كه در بسياري از باورهاي گذشته مردد شدم و آنچه را يقين حاصل كردم اين بود كه يك دست صدا ندارد و از همه آنهايي كه در اين موضوع ذي حق بودند و در تجمع تهران ما را تنها گذاشتند آزرده ايم و اطمينان دارم كه اگر به همين منوال ادامه دهند موضوع از هم اكنون در تامين اجتماعي براي هميشه نهادينه شده است و خود كرده را تدبير نيست كه جوينده يابنده است، اگر چه فردا دير است.


کریمی 1394/07/01   22:33:05
  دوستان و همکاران عزیز با سلام خدمت همه شما ما نباید زمان را از دست بدهیم و فریب این وعده و فریب ها را نخوریم این سازمان تامین اجتماعی با این مسولینی که دارد برای ما هیچ کاری انجام نمیدهند و فقط منظورشان خریدن وقت است هر کدام از ما مبالغی را بابت سنوات ارفاقی به این سازمان پرداخت کرده ایم و هیچ کجا نه ثبت و نه لحاظ شده است همه ما باید حق خودمان را از این سازمان به هر نحوی که شده وصول نماییم و هیچ نهادی به جز نهاد ریاست جمهوری نمیتواند حلال این مشکل گردد و خودشان هم میداند به نظر اینجانب بعد از عید غدیر با تجمعی فراگیر در تهران شرکت نماییم و تا وصول حق و حقوق خود به اوطان خودباز نگردیم


عابد 1394/07/01   18:52:58
  با سلام و تبریک اعیاد قربان و غدیر به همکاران و عرض خسته نباشید به تمامی عزیزان که برای احقاق حق پایمال شده بازنشستگان پیش از موعد زحمت می کشند. موارد زیر در رابطه با اظهارات اقی نوربخش به استحضار می رسانم.
مقدمه: اقای نوربخش موضوع بازنشستگان پیش از موعد را به دو بخش حقوقی و بیمه ای تفکیک نموده و بحث حقوقی را به مجلس و شورای نگهبان پاس داده و بحث بیمه ای را با ربط دادن شرایط ما با ماده 10 قانون نوسازی و باز سازی صنایع از گردن تامین اجتماعی انداخته است.
1- مساله بازنشستگان پیش از موعد هیچ گونه مورد حقوقی ندارد فقط مشکل اجرایی دارد ان هم از طرف تامین اجتماعی. زیرا بر اساس ماده واحده قانون مزبور کلیه افراد باز نشسته با حد اکثر پنج سال سنوات ارفاقی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع بازنشسته می شوند و بر اساس تبصره 2 همان قانون سهم صندوق های بازنشستگی نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات تبهره 1 تامین و به صندوق ها پرداخت خواهد شد. این موارد برای تمامی بازنشتگان انجام شده و تمامی مبالغ مذکور تمام و کمال به به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.( گویا در صد خیلی کمی از ان به تامین اجتماعی بدهکار است)
2-در رابطه با بخش دوم اظهارات اقای نور بخش که عنوان می کنند مشکل یک بحث بیمه ای و مشابه ماده 10 قانون نوسازی و بازسازی صنایع است دقیقا بحث را منحرف می کند زیرا اینجا هم بحث اجرایی است. ماده 10 قانون مذکور عنوان می کند که کارگرانی که بیش از 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.( توجه شود : حق بیمه) می توانند بازنشسته شوند و تامین اجتماعی ملزم به بر قراری مستمری برای این افراد است. تامین اجتماعی با این توجیه که دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده اجرای این قانون را متوقف کرد.
وقتی قانون اجرا نشده و به علت مشکل منابع مالی اجرای ان به تامین اجتماعی ابلاغ نشده چه جوری با مشکل ما با ان پرداختی های کلان مشابه است.
3- اقای نوربخش عنوان نمودهاند چون تعهد سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری پنج سال زودتر شروع شده و پنج سال حق بیمه سنوات ارفاقی دریافتی برای برای پرداخت 30 روز حقوق بوده است ( کدام 30 روز محاسبه مستمری بر اساس میانگین 24-25 سال می شود سی روز حقوق- پس دریافت مابعد التفاوت مستمری سنوات ارفاقی کجا رفت)
تامین اجتماعی از هر بازنشسته دو مورد از کارفرما وجه دریافت کرده است :
مورد اول حق بیمه سنوات ارفاقی با نرخ 27 درصد و با اعمال ضریب 1/1
مورد دوم مابعدالتفاوت مستمری سنوات ارفاقی بر اساس اخرین ماه حقوق (نه میانگین ماه 24-25)
عزیزان با بررسی رئپوند به نظر می رسد با سنگ اندازی های مسولین امر چه دولتی و چه بیمه ای سعی در خرید زمان برای لوث شدن قضیه دارند.
من به عنوان یک بازنشسته پیش از موعد و به عنوان یک شهروند که به حقوق شهروندی خود واقف هستم از این توهینی که اقای نوربخش به شعور ما انجام می دهد به خدا پناه می برم و اقدام قانونی برای خود را محفوظ می دارم. وبه استضار همکاران می رسانم که پیش بردن بحث به صورت حقوقی به نتیجه نخواهد رسید بلکه باید مساله را به صورت کیفری و واریزی های همه بازنشستگان به تامین اجتماعی به صورت خیانت در امانت در دادگاه صاله درخواست شود. با امید پیروزی.


خلیل تیمورفامیان از شهرستان میاندوآب 1394/07/01   11:19:08
  باسلام و خسته نباشید و خدا قوت به عزیزان نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد بنظر بنده بهترین روش نمایندگان مجلس شورای اسلامی که آنان را تحت فشار قراردهیم و ارتباطمان را با آنها نزیکتر کنیم که این نمایندگان امروزها بیشتر از همه به حمایت مردم نیاز دارند تا کارهایی را در جهت مثبت انجام دهند تا نیرو تا انتختب خود تبلیغ شوند هرکس به وظیفه خویش مثل نمایندگان استان اصفهان و آقایان حجت الاسلام موسوی و جعفرزاده راده و حاجی وسایر نمایندگان محترم با پشتیبانی کانونهای بازنشستگان مرکز و نمایندگان بازنشستگان پام در مجلس شورای اسلامی از ماها حمایت کنندچون اگر مثل دفعه قبل مشکل طرح بشود و به شورای نگهبان ارسال شود شورای نگهبان رای تجدید ندارد مجددا تشکر میکنم از تلاشهای همه کسانی در سختترین شرایط به شهداء و بازماندگان عزیز شهداء و ایثارگران خدمت نمودند بطوریکه حضرت امام خمینی ره فرمودند خدمت به شهید خدمت به نبی اکرم ص بطوریکه امروز از طرف بعضی از مسئولین کم کاری و قصوراتی صورت میپذیرد باشد ماهم فردای قیامت در محضر شهدا و امام شهداء به خداوند رحمان شکایت خواهیم کرد .


جوابیه دکتر ابراهیمی نماینده مجلس به پاسخ نامه تعدادی از بازنشستگان 1394/07/01   10:52:34
  با سلام . تاکنون در این خصوص در صحن علنی مجلس یکبار در قالب استفساریه و یکبار در قالب طرح مصوبه برای لحاظ سنوات 29 و 30 اقدام شده است که با مخالفت دولت توسط شورای نگهبان رد شده است . طرح جدید در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است که باید برای تصویب به صحن علنی بیاید و مکاتبات و پی گیری زیادی با کمیسیون مذکور جهت تسریع انجام شده است امید است تا پایان این مجلس اقدام لازم انجام پذیرد.


عبدالعلی 1394/07/01   00:40:45
  باسلام باعرض پوزش اعیاد عید سعید قربان وغدیر راخدمت بزرگوارا پیشاپیش تیریک عرض نموده که اشتباها عید سعید فطر نوشتم عذر خواهی مینمایم اینهم یکی از نشانها واسترسهای تحمیل شده است


عبدالعلی وجمعی از بازنشستگان پیش ازموعد استان سیستان وبلوچستان -زاهدان 1394/06/31   21:11:07
  باعرض سللم وتبریک اعیادفرخنده عیدسعید فطر وعدیر به حضور کلیه بزرگواران
اززحمات بیوقفه جناب اقایان قلم نویس ،دشتستانی ودیگرنمایندگان گرامی وخستگی ناپذیر پیش از موعد
تشکروقدردانی از عزیزان کانون اصفهان
تشکر وقدردانی از حجت السلام موسوی ، صرامی ،جعفرزاده ،حاجی ،دکتر شهریاری ودیگر عزیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی کهانصافابه آنان خداقوت گفت
عزیزان جای بسی تامل دارداینهمه پیگیری،نامهای ارسالی ،مصاحبه های تلویزیونی، خصوصامصاحبه جناب مهندس جعفرزاده که برهیچکس پوشیده نیست هنوز میخواهند تدبیر نمایند اشکال ندارد بازهم تدبیر نمایند ماهم منتظر نتیجه تدبیر خواهیم ماند انشاالله که مثبت باشد هرچندکه بنظر نمیرسد اقایان زدا و نعیمی حلال مشکلات باشند چراکه قبلا پاسخ رابصراحت ازاقایان شنیده ایم مگر اینکه تغیرروش یابنتیجه رسیده باشند که اینهمه پیگیری حق است وحق نیز گرفتتی است
بقول اقامحسن عزیز فرزند یکی ازبازنشستگان پیش از موعد ،همچون دیگرفرزندان بازنشسته ،اینده سازانی که فقط باید بفکر رشد وترقی خود وجامعه شان باشند اینگونه ازنظر روحی وروانی که خدامیداند حقشان نیست دست وپنجه نرم میکنند
بخداوندی خدا خود وخانوادههایمان سزاوار اینهمه درد ورنج نبوده ونیستیم ، وازسروران گرامیمان اقایان دکتر شهریاری ودیگر نمایندگان سخت کوش جناب کاشانی ، مهندس پشنگ ریگی ،سیدباقرحسینی ، میرمرادزهی ، اربابی ، کاشانی ،جدگال وسرکارخانم عالی که همچون دیگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی یار ویاور این قشر عظیم بوده وهستند تشکر وقدردانی نموده وامیدواریم که بازهم ماراازحمایتهای خود شان بهرمند سازند به امید روزی که این درد ورنجها بازحمات عزیزانیکه پیگیرهستند به پایان برسد ... امین یا رب العالمین


بازنشسته 1394/06/31   19:47:00
  متاسفانه تمامی این امور با چراغ سبز دولت انجام شده و دقت کنید هیچ رسانه ای این نه تنها این موضوع حتی هیچ یک از تجمع ها را منعکس نکردند وگرنه سازمان تامین جسارت اینچنین کاری را نداشت و ندارد.باور کنید تا به تجمعات ادامه ندیم مشکل حل نخواهد شد.طرف حساب ما دولت است و دولت والسلام....


ک_ا 1394/06/31   19:22:24
  باسلام از این آقا بپرسید : آیا کسی که در همان زمان با 30 سال خدمت بازنشسته میشد جمع پرداختیهایش بیشتر از پرداختی ما بوده؟ حتما خیلی کمتر ویکجا نیزنبوده است پس چرا حقوق ما بر اساس 24و25 مال آنها29و30 میباشد؟


حسن 1394/06/31   11:57:15
  باسلام وعرض خسته نباشیدبه برادرمحترم جناب اقای قلم نویس لازم است تمام کانونهای مستقردراستانهاوکلیه افرادذینفع بانمایندگان عزیزدرشهرستان هایشان تماس وارتباط هرچه سریعتربرقرارنموده وازانان نیزبخواهندتاپیگیریهای لازم راازهرطریق ممکن بعمل اورند(بخصوص ازطریق وزیرتعاون).ازکانون تهران بزرگ نیزدرخواست می شود بانمایندگان عزیزاستان تهران وشهرتهران جلساتی برگزاروپیگیرموضوع شوند.


کانون اصفهان 1394/06/31   11:49:23
  ضمن عرض تبریک اعیادفرخنده و باسعادت قربان وغدیروآرزوی قبولی اعمال روزعرفه ، بدینوسیله اززحمات وتلاش های شبانه روزی آقایان قلم نویس ودشتستانی ودیگرنماینده گان سخت کوش بازنشستگان که درهمه ساعات حتی تاپاسی ازشب ازوقت خودرادرراه پیگیری حل مشکل عزیزان بازنشسته دریغ ننموده اندتقدیروتشکرمی شود .
واقعاً باعث تاسف است که بیمه هنوزهمون نظرات باطل همیشگی خودرامطرح وازاجرای صحیح قانون وتعهدات دولت سرپیچی میکندوکماکان به تضییع حق این عزیزان ادامه می دهندوقرائت " یس " به گوششان تاثیرنمی گذارد.
لذاازهمه عزیزان بازنشسته پیش ازموعدخصوصاٌ ساکنین تهران درخواست میشود درکنارادامه راههای قانونی ومکاتبات اداری که درحال انجام است ، باحضورفعال خوددرتجمع آینده (بهترین وسریعترین راه حل ممکن ) مشت محکمی بردهان آنان زده واجازه ندهنداینگونه حق قانونی ماراتضییع وپایمال کنند .


ali 1394/06/31   09:35:51
  ظاهرا وزیر محترم سخنگوی زدا ونعیمی بودند نمایندگان محترم مجلس بر اساس قوانین دوبار رای بر29و30دادند ایشان در دولت قبلی نبودن لذا لازم است پیگیری ها به شدت ادامه یابد


اکبر ایزدی 1394/06/31   08:25:23
  با سلام وادب
آقایان یادشان رفته موقعی که می خواستند کلان کلان پول از ادارات بگیرنداسمی از تدبیر نبود حالا می گویند باید تدبیر بشه آخه چه تدبیری


حسن 1394/06/31   07:41:32
  خیلی خوبه باتشکرازبچه های اصفهان اگرکاری باشدخبرکنید ماآماده ایم ازطریق کانونهااطلاع رسانی کنید


1
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید