جمعه 7 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

تجمع بازنشستگان پیش از موعد مقابل ساختمان ریاست جمهوری

 
گروهی از بازنشستگان پیش از موعد در اعتراض به عدم اجرای کامل قانون بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت ( مصوب 1386.05.06) از سوی سازمان تأمین اجتماعی، در تاریخ 1393.12.17 مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع نمودند.
 
حدود 350 نفر از بازنشستگان پیش از موعد از اقصی نقاط کشور به نمایندگی از تمامی بازنشستگان پیش از موعد در اعتراض به عدم اجرای کامل قانون بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت ( مصوب 1386.05.06) از سوی سازمان تأمین اجتماعی، در تاریخ 1393.12.17 مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع نمودند.
 
 این گروه با در دست داشتن بنر و تراکت هایی با مضامین مربوط به احقاق خواسته قانونی خویش مبنی بر احتساب سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده در مستمری بازنشستگی آنان توسط  سازمان تأمین اجتماعی، و جملاتی از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در تکریم و رسیدگی به امور بازنشستگان ، خواستار رسیدگی به درخواست خود شدند.
 
با دعوت از نمایندگان تجمع کنندگان از سوی دفتر ریاست جمهوری ، تعداد 12 نفر به نمایندگی از بازنشستگان سازمانهای مختلف  در دفتر آقای دکتر خلیلی نژاد مدیر دفتر پیگیریهای ویژه و تجمعات ریاست جمهوری حضور یافتند و با ادای توضیحات و ارائه مستندات مربوطه ، با استناد به موارد ذیل:
 
الف: تأیید خواسته قانونی بازنشستگان پیش از موعد توسط مجلس شورای اسلامی در دو نوبت : 1-  تصویب "طرح استفساریه تبصره ذیل ماده 77 قانون تأمین اجتماعی" در تاریخ  1392.07.14  و تصویب "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ( مصوب 1386.5.6 ) بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان" در تاریخ 1393.08.18
 
ب: عدم نفی حقوق بازنشستگان از سوی شورای محترم نگهبان ( موضوع بار مالی که شورای محترم نگهبان در اظهار نظر مورخ 1393.08.28 نسبت به "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی..." اعلام و طرح را مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخت، نافی حق برخورداری بازنشستگان پیش از موعد از حقوق پیش گفته نمی باشد )
 
ج: صدور حدود 5.000 رأی از سوی شعب مختلف دیوان عدالت اداری مبنی بر تأیید دادخواست بازنشستگان پیش از موعد و محکومیت سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری این گروه از بازنشستگان بر اساس میانگین دو سال آخر بیمه پردازی شده ( سالهای 29 و 30 )
 
خواستار رسیدگی ریاست محترم جمهور و صدور دستور ایشان برای تأمین بار مالی "طرح الزام  سازمان تأمین اجتماعی ..." و رفع مشکل مذکور گردیدند.
 
آقای دکتر خلیلی نژاد مدیر دفتر پیگیریهای ویژه و تجمعات ریاست جمهوری در این جلسه با تهیه پیش نویس نامه به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انضمام درخواست مکتوب نمایندگان بازنشستگان ، قول دادند علاوه بر ارائه گزارش این تجمع به ریاست محترم جمهوری ، ابتدا موضوع را از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهند کرد و در صورت پاسخ منفی آنان، از وزارت مذکور و سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان بازنشستگان دعوت خواهند کرد تا در جلسه مشترک برای احقاق حقوق بازنشستگان مذکور چاره جویی و راه حل ارائه گردد. لذا برای تداوم ارتباط و پیگیری های بعدی پنج نفر از بازنشستگان ( آقایان قلم نویس، دشتستانی، اردکانیان، رستگاری و خانم یارمحمدی) معرفی گردیدند.
 
در خاتمه جلسه، از آقای دکتر خلیلی نژاد درخواست شد که در جمع بازنشستگان حاضر شده و به طور مستقیم با آنان صحبت کنند که ایشان پذیرفتند و با حضور در محل اجتماع بازنشستگان قول پیگری مطالبه قانونی بازنشستگان با هدف حل مشکل را دادند. و نهایتآ با ارائه توضیحات پایانی توسط آقای قلم نویس، با ذکر صلوات به تجمع خاتمه داده شد.
 
 
 
 
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1393/12/17
تعداد دفعات مشاهده    :   13429 بار
ساعت    :   22:26:33
نظرات کاربران
کانون اصفهان 1394/02/10   23:50:21
  http://www.tamin.ir/News/Item/14887/2/14887.html
لطفاً مطالعه کنید / تعجب نکنید / التماس دعا


خجسته فرد 1394/02/06   23:15:25
  با سلام خدمت دوستان و جناب اقای قلم نویس .طبق گزارشاتی که از دوستان بدست امده تامین اجتماعی به وا حد مستمری استانها اعلام کرده تا احکام حقوقی افرادی که در تجدید نظر دیوان مشمول نقض شده اند در خرداد ماه اصلا ح و کسر حقوق نماید لذا با توجه به تجمع صورت گرفته و مکاتبات انجام گرفته بین تامین و کانون بنیاد و اینکه نهاد در حال تهیه گزارش میباشد و دوستان در حال پیگیری هستند این اقدام تامین میتواند تشنجاتی را در بر داشته باشد و کار با ارامش پیگیری نشود لذا از جناب اقای قلم نویس استدعا داریم که طی گزارشی به واحد حقوقی نهاد از این اقدام تامین اگاه ونسبت به تبعات منفی این عمل هشدار داده شود تا اجرای حکم نقض این قبیل افراد که کم نیستند تا حصول نتیجه تعلیق شود . متشکرم


محمود رحمانی 1394/01/22   20:22:25
  واقعا به چنین پا سخی از چنین سازمانی باید گفت د ستمریزاد آخی چطور مسـولین سازمان تامین اجتماعی در زمانیکه 5000 نفر از با زنشستگان پیش از موعد مراجعه کردند به دیوان عدالت اداری واز چنین مرجع قانو نی احکام این افراد صادر و از مجاری قانونی به این سازمان ابلاغ میشود این مسـولین محترم دچار نسیان شده بودند یا سازمان تامین اجتماعی پولش ازپارو بالا رفته بود که به احکام این عزیزان رسیدگی میشود. تعجب دیگر اینکه این سازمان مصوبات صریح مجلس را که مشخصا این سازمان را ملزم به پرداخت میانگین دو سال آخر بیمه پردازی یعنی 29و30 میکند با تعبیر خیلی عامیانه به نفع خود مصادره کرده و تازه مجعول بودن درخواست بقیه عزیزانیکه دراین ماجرا مغفول بودند و بعد از اعمال نفوذ این سازمان در هیِآت عموم دیوان مراجعه میکنند اعلام مینماید. شایان ذکر است در ادامه نامه جوابیه این سازمان استناد میشود به عدم پرداخت کمیته امداد و بنیاد شهید نسبت به تعهداتشان در قبال بازنشستگان پیش از موعد به سازمان تامین اجتماعی که جمعا 4000 نفررا شامل میشود . در اینصورت تکلیف 36000 نفری که پرداخت کرده اند چه میشود بنابراین آنقدر تناقض گویی های این سازمان واضح است که دیگر جای هیچگونه شبهه ای نیست .در پایان ضمن تشکر از مسـول محترم سایت از مسـولین محترم نهاد ریاست جمهوری تقاضا دارم با توجه به مراتب فوق وتضییع حقوق جمع کثیری از بازنشستگان عزیز اقداما ت ویژه مبذول فرمایند.


حیدری کرمانشاه 1394/01/18   14:26:08
  توجه شود : جناب نوربخش چون تازه به سمت ریاست تامین اجتمایی منصوب شده شایدازمصوبه 76180ت42652مورخ88/4/10هیت وزیران بی اطلاع باشندکه سازمان خصوصی سازی موظف شده از محل سهام شرکتهای قابل واگذاری دربورس برای باز نشستگان دوهزار نفرکارکنان بنیاد شهید وکمیته امداد نسبت به پرداخت حق بیمه ومابه التفاوت حقوق بازنشستگان پیش از موعد به صورت واگذاری سهام بابت سنوات ارفاقی آنان به تامین اجتمایی اقدام کندوتامین اجتمایی برابر نامه7977مورخ88/8/12 خودش راسا تقبل کرده مطالبات فوق رااز سازمان خصوصی سازی دریافت مینمایند به امضای عباس صابری سرپرست وقت معاونت فنی ودر آمدآیا این مدارک کافی نیست؟


عباس (زیرساخت ) 1394/01/18   13:50:46
  باسلام خدمت کلیه عزیزانی که ار این خصوص نقطه نطرات خود را اعلام میفرمایند لازم به ذکر است همانگونه که آقاي نوربخش اغلب معترضين را از كاركنان بازنشسته بنياد شهيد و كميته امداد تلقي نموده اند كه بار مالي اين دو نهاد را تاكنون تامين نشده مفروض نموده، معناي اين را دارد كه اگر تامين ميشد سازمان تامین اجتماعی هم به قانون پايبند ميشد
هر چند كه، گيريم چنين باشد و دو نهاد مزبور بابت تامين بار مالي اقدامي ننموده باشند اين كه شخص ثالثي تعهداتش را نپرداخته باشد كه دليل نميشود قانون تامين اجتماعي بر آنان اعمال نشود و مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !
ومطلب دیگراینکه اکثریت سازمانها و افرادی که کلیه مطالبات را بدون هیچ وقفه زمانی و کم وکسری (برای نمونه شرکت ارتباطات زیر ساخت،راه آهن ،شرکت برق منطقه ای و...... ) بایستی مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !
آقاي نوربخش در بخش اول نامه تلاش داشته است كه شكايت از عملكرد سازمان تامین اجتماعی را به چند مورد تقليل دهد كه بعداً گسترش يافته است ! اين موضوع ولو اينكه صحيح هم باشد باز ناقض حقوق قانوني آنان نميشود
عدم ذكر و طرح بخشنامه 53/1 در نامه مزبور نشانگر آن است كه طرح آن نقطه ضعف آن سازمان است و لذا ما بايد به عنوان حقوق مكتسبه كه اکثریت افراد با در نظر گرفتن آن درخواست بازنشستگي داده اند و كارفرمايان بار مالي را بر اساس آن متقبل شده اند را پررنگ و مورد ذكر و توجه قرار دهيم !
بدانيم آنچه كه او در پاسخ از آن فرار نموده همان ميتواند نقطه ضعفش نيز محسوب گردد ! بايد در مورد دادنامه 674 متذكر گرديم كه اين دادنامه يكطرفه و بدون دفاعيات ما شكل گرفته و نيز ناقض قوانين ديگر تامين اجتماعي و خصوصاً ناقض امتيازاتي است كه طبق متن صريح قانون بازنشستگي به مشمولين عطا گرديده است و قانون قبلي بر قانون جديد حاكميت ندارد و قانون موخرقوانين مغاير خود را منتفي مينمايد !


علیا 1394/01/18   10:35:56
  سلام جناب اقای قلم نویس به عرض حضرتعالی میرسانم متن جوابیه تامین اجتماعی مشخص میکند ایشان(اقای نوربخش) هیچگونه اطلاعی از نحوه بازنشستگی زودتر از موعدکارکنان بنیاد شهید ندارند فقط ماشین امضا بوده اند سازمان تامین اجتماعی به علت عدم دریافت مبلغ600000000ریال بابت سنوات ارفاقی مدت هشت ماه از پرداخت حقوق به 1000نفر از کارکنان بازنشسته بنیاد شهید اسفند سال87 تا ابان سال88 خودداری کرد ؟؟؟؟!!! وادعا داشت اگر 10سال هم طول بکشد تا زمانی که مبلغ سنوات ارفاقی را دریافت نکنیم حقوق پرداخت نخواهیم کرد وقتی حقوق برقرار شد یعنی اینکه معامله صورت گرفته!!! برای اینکه اقای نوربخش بفهمد بایدچاره ای اساسی اندیشید !!شجاعانه 2000نفر از کارکنان بنیاد شهید جلوی سازمان تامین اجتماعی حضور یافته تا بتوانیم با ارائه مدارک مستند به اقای نوربخش ایشان را اگاه کنیم در غیر این صورت به هر سازمان دیگر برویم گزارشهای غیر واقع توسط سازمان تامین اجتماعی تهیه که به ضرر بازنشستگان میشود


شهلا 1394/01/18   02:30:21
  با سلام خدمت آقاي قلم نويس و ساير بازنشستگان پيش از موعد، لطفا به خبر درج شده در سايت سازمان تامين اجتماعي مورخ ٩٤/١/١٧ بشرح ذيل توجه فرماييد: به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی لاریجانی در دیدار نوروزی مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی چارچوبهایی را برای پیش‌گیری از تحمیل هزینه جدید به سازمان‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی تبیین کرده‌ایم که به این سازمان‌ها فشاری بیش از وضعیت فعلی و هزینه‌هایی مازاد به تعهدات تحمیل نشود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از توجه و حمایت رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این سازمان تشکر کرد و گفت: در تصویب بودجه سال 94 شاهد بودیم که مجلس شورای اسلامی دغدغه‌های سازمان تأمین اجتماعی را به خوبی مورد توجه قرار داد و حمایت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بسیار موثر بود. دکتر نوربخش ادامه داد: در بودجه سال 94 تلاش ما در سازمان تأمین اجتماعی این بود که اگر کمکی به سازمان تأمین اجتماعی نمی‌شود؛ باری نیز بر دوش این سازمان قرار نگیرد و محدودیت‌های این سازمان در پذیرفتن تعهدات جدید مورد توجه قرار گیرد. حال دوستان چرا آقاي نوربخش از رييس و نمايندگان ملت تشكر مي كند؟!!!!


نادر 1394/01/17   23:18:38
  با سلام خدمت برادر عزیزم جناب اقای قلم نویس
من یکی از بازنشستگان پیش از موعد مخابرات هستم که در سال 87 بابت 13 ماه کسری خدمتم مبلغ 1560000 هزار تومان بحساب تامین اجتماعی توسط مخابرات واریز و فیش ان موجود می باشد


مدیر سایت 1394/01/17   22:02:33
  قابل توجه
با سلام، پس از کسب اطلاع از ارسال پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی نهاد ریاست جمهوری ، آقایان قلم نویس و دشستستانی و خانم یارمحمدی به نمایندگی از بازنشستگان پیش از موعد در تاریخ 1394.01.17 به اداره کل مذکور مراجعه و با آگاهی یافتن از مفاد نامه تأمین اجتماعی ، پاسخ شبهات مطرح شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی را به همراه مستندات به مسئولین مربوطه ارائه نمودند و مقرر شد پس بررسی های آن اداره کل نتیجه به اطلاع نمایندگان مذکور برسد و عندالزوم جلسه مشترک با حضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی در نهاد ریاست جمهوری برگزار گردد.

لازم به ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی در نامه خود ، رد طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و رد طرح الزام ... از سوی شورای نگهبان را تأییدی بر اقدامات خود و غیرقانونی بودن خواسته بازنشستگان پیش از موعد تلقی نموده و علیرغم وجود مصوبه سال 1388 هیأت وزیران در خصوص واگذاری سهام از سوی سازمان خصوصی سازی بابت حق بیمه و حقوق سنوات ارفاقی 2.000 نفر بازنشستگان پیش از موعد بنیاد شهید و امور ایثارگران و 1.000 نفر بازنشستگان پیش از موعد کمیته امداد امام (ره) بدون اشاره به این مصوبه اظهار نموده است که این دو نهاد وجوه مربوطه را پرداخت ننموده اند!!! که پاسخ مستدل و مستندات این موارد به مسئولین مربوطه در نهاد ریاست جمهوری ارائه گردید.

بدیهی با عنایت به تأیید مجدد حق برخورداری بازنشستگان پیش از موعد از مستمری سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده (میانگین سالهای 29 و 30) از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب تصویب طرح استفساریه و طرح الزام و عدم نفی اصل این حق از سوی شورای نگهبان (فقط ایراد تأمین بارمالی مطرح شده است) ، و "عدم اسقاط حق مذکور با عدم تأمین بار مالی آن" ، تنها یک راه (تأمین بارمالی) باقی می ماند و این خواسته با جدیت در حال پیگیری است.


مدیر سایت 1394/01/17   22:01:38
  متن پاسخ سازمان تأمین اجتماعی به نهاد ریاست جمهوری:

تاریخ: 1393.12.28
شماره:2435.م.1400

برادر ارجمند جناب آقای صالحی
مشاور محترم نهاد و سرپرست اداره کل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی نهاد ریاست جمهوری
موضوع : بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

با سلام
احتراماً، عطف به نامه 93.33268 م مورخ 93.12.17 مبنی بر عدم پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.6.5 براساس دو سال آخر سنوات ارفاقی به استحضار می رساند:
با اجرای قانون پیش گفت احدی ازذینفان به یکی از شعب دیوان عدالت اداری مراجعه و با ابداع عبارت سالهای 29و30 تقاضای احتساب میزان مستمری براساس دوسال آخر سنوات ارفاقی (ونه اشتغال ) را نموده و قاضی محترم شعبه نیز بنفع شاکی رأی صادر مینماید. سایر افراد نیز اغلب بصورت گروهی بتبع آن تقاضاهای مشابهی را به شعب مختلف دیوان عدالت ارائه که شعب مذکور نیز با استفاده از متن دادنامه مذکور آراء مشابهی اصدار می نمایند.
پس از مدتی با توجه به انبوه متقاضیان موضوع به هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع شده و منجر به صدور دادنامه 674 مورخ 1391.10.4 مبنی براصلاح احکام مستمری بازنشستگی و تعیین حقوق مستمری برمبنای دو آخر سنوات واقعی (اشتغال بکار ) می گردد.
ورود برخی از نمایندگان مجلس به موضوع موجب شد که استفساریه ای درخصوص تبصره ماده (77) قانون تامین اجتماعی طرح گردد لیکن علیرغم تصویب در مجلس محترم شورای اسلامی، شورای محترم نگهبان آنرا مغایر با اصل 73 قانون اساسی (فراتر از استفساریه و قانون گذاری) تشخیص میدهد. که این خود حاکی از آن است قانون به شیوه درست اجراء شده و این تفسیر فراتر از قانون مصوب سال مصوب 1386 بوده است. مجدداً نمایندگان محترم مجلس طرحی را با عنوان طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت مصوب سال 1386 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان تهیه و درتاریخ 1393.8.18 به تصویب می رسانند که باز هم شورای محترم نگهبان به علت ایجاد بارمالی برای دولت و مغایرت با اصل 75 قانون اساسی آن را رد می نماید.
با عنایت به اینکه عملکرد سازمان در این خصوص جمعاً سه بار مورد بررسی جدی قرار گرفته و تقاضای شکات خارج از قوانین مصوب تشخیص داده شده لذا اعتراض برخی از افراد فاقد جایگاه قانونی است.
قابل ذکر است که اغلب معترضین به موضوع کارکنان بازنشسته بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که متفاوت از سایر مشمولین این قانون تاکنون هیچگونه هزینه ای بابت سنوات ارفاقی 3.000 نفر بازنشسته پرداخت نکرده و علیرغم قولی مساعدی که مسئولین وقت این دونهاد و هیأت دولت سابق داده بودند تاکنون بارمالی مذکور تأمین نشده است.
و من ا... التوفیق
سید تقی نوربخش
مدیرعامل


کانون اصفهان 1394/01/17   20:45:53
  اينكه آقاي نوربخش اغلب معترضين را از كاركنان بازنشسته بنياد شهيد و كميته امداد تلقي نموده اند كه بار مالي اين دو نهاد را تاكنون تامين نشده مفروض نموده، معناي اين را دارد كه اگر تامين ميشد س ت ا هم به قانون پايبند ميشد لذا نكته و گزك عالي بدست ما خواهد داد كه خلاف گفته هاي ايشان را بشود با مدارك به اثبات رساند !
هر چند كه، گيريم چنين باشد و دو نهاد مزبور بابت تامين بار مالي اقدامي ننموده باشند اين كه شخص ثالثي تعهداتش را نپرداخته باشد كه دليل نميشود قانون تامين اجتماعي بر آنان اعمال نشود و مستمري آنان مورد اجحاف قرار گيرد !!!
آقاي نوربخش در بخش اول نامه تلاش داشته است كه شكايت از عملكرد س ت ا را به چند مورد تقليل دهد كه بعداً گسترش يافته است ! اين موضوع ولو اينكه صحيح هم باشد باز ناقض حقوق قانوني آنان نميشود

عدم ذكر و طرح بخشنامه 53/1 در نامه مزبور نشانگر آن است كه طرح آن نقطه ضعف س ت ا است ! و لذا ما بايد به عنوان حقوق مكتسبه كه تعدادي از افراد با در نظر گرفتن آن درخواست بازنشستگي داده اند و كارفرمايان بار مالي را بر اساس آن متقبل شده اند را پررنگ و مورد ذكر و توجه قرار دهيم !
بدانيم آنچه كه او در پاسخ از آن فرار نموده همان ميتواند نقطه ضعفش نيز محسوب گردد ! بايد در مورد دادنامه 674 متذكر گرديم كه اين دادنامه يكطرفه و بدون دفاعيات ما شكل گرفته و نيز ناقض قوانين ديگر تامين اجتماعي و خصوصاً ناقض امتيازاتي است كه طبق متن صريح قانون بازنشستگي به مشمولين عطا گرديده است و قانون قبلي بر قانون جديد حاكميت ندارد و قانون موخرقوانين مغاير خود را منتفي مينمايد !


بازنشستگان پیش از موعد مخابرات کرمان 1394/01/17   00:20:09
  با سلام وتبریک سال به همه دوستان و عزیزان فرهیخته بازنشسته وتشکر از زحمات جناب آقای قلم نویس درخواست داریم از نتیجه مذاکرات نمایندگان و آقای دکتر خلیلی نژاد و اقدامات انجام شده لطفا اطلاع رسانی فرمایید اگر لازم باشد مجددا جهت احقاق حق خود به تهران میا ئیم /


گروهی ازبازنشستگان پیش از موعد اصفهان 1394/01/15   17:16:50
  با سلام وتبریک سال نو خدمت همه دوستان وتشکر از زحمات جناب آقای قلم نویس از ایشان درخواست می کنیم از نتیجه مذاکرات نمایندگان و آقای دکتر خلیلی نژاد و اقدامات انجام شده
اطلاع رسانی فرمایند.


رضا 1394/1/15 1394/01/15   16:19:27
  با عرض سلام وادب به همه بزرگوارن عزیز .بازنشستگان پیش از موعدکه درتهران ساکن هستند به نیابت ازهمه بازنشستگان پیش ازموعدکه درشهرستانها سکونت دارند.پیگیرموضوع حقوق هستند سپاس گزارم .الخصوص ازجناب آقای قلم نویس.. برادران گرامی دستگاهای اجرایی برای افرادی را که تحت پوشش تامین اجتماعی بودنند ودرخواست بازنشستگی پیش ازموعد داشتند تفاوت 25سال تا30سال را هرچندماه از30سال کسرداشتند حسب محاسبات انجام شده توسط تامین اجتماعی نقدآ به حساب تامی اجتماعی واریز کردند.درقانون بازنشستگان پیش ازموعد کارکنان دولت برای افرادی راکه تحت پوشش صندوق بازنشستگی بودند مقررکردکه 50درصد مبلغ رادستگاه اجرایی و50درصددیگررا دولت تامین نماید. شوراری محترم نگهبان اشتباه برداشت کرده وراضی به اصلاح اشتباه برداشت خود نمی باشد .مابایستی موضوع را ازذیوان محترم عدالت اداری پیگری کنیم .اطلاع رسانی شود همه برادران در موعد مقرر جلوی دیوان تجمع کنیم واز مقام معظم رهبری /ازریس جمهورمحترم ازریس محترم مجلس درخواست استمداد بکنیم تامشکل مرتفع شود


بنده خدا 1394/01/14   19:32:24
  باسلام خدمت دوستان دوستان گرامی الان حدود یک ماه است که ازتجمع میگذرد ولی انطور که دکتر خلیلی نژاد فرمودند نشد وسازمان تامین اجتماعی دست بکار شده وحقوق هارا کم میکند ایا وقت ان نشده تجمع دیگری انجام شود بالا غیرتا این دست وان دست نکنید ودستور یک فراخوانی را بدهیدنگذارید اه دل شگستگان دامانمان را بگیرد


کانون اصفهان 1394/01/09   14:25:27
  ضمن عرض تبریک مجددسال نووآرزوی سلامتی وموفقیت برای همه بازنشستگان عزیزوارجمندوتحمل مصائب وارده درسال جدیدباطلاع میرساند :
باکمال تاسف واندوه فراوان باخبرشدیم که سازمان تامین اجتماعی باحمله ناجوانمردانه خودبه مستمری بازنشستگان پیش ازموعدکه رای دیوان شان ابطال شده درفروردین ماه جاری بعنوان عیدی وتکریم سال 94 که سال همدلی وهمزبانی بین دولت وملت نامگذاری شد ، بین 700 هزار الی 500ر1 میلیون تومان ازمستمری شان کسرگردید .


احمد علی 1394/01/03   02:52:51
  ضمن عرض تشکر از زحمات همه عزیزان،بنده ضمن اینکه به تصمیم جمعی احترام میگذارم اما باید به این اصل توجه شود که موضوع تجمع ما خیلی به نهاد ریاست جمهوری و مجلس مربوط نمی شود....زیرا دولت پول کامل را به تامین اجتماعی داده و مجلس هم دو بار به نفع بازنشستگان پیش از موعدمصوبه داشته است.پیشنهاد میکنم در صورت عدم موفقیت دفتر ریاست جمهوری و عدم همکاری تامین اجتماعی؛ تجمع مسالمت امیزی با حضور کلیه عزیزان بازنشسته پیش از موعددر جلو دیوان عدالت اداری برگزار و همچنین طوماری نیز به محضر مقام معظم رهبری از نحوه برخورد شورای نگهبان ارسال شود..


سیروس 1394/01/02   03:49:45
  با سلام و تبریک سال نو به تمام دوستان و همکاران و اعضاء محترم گروه. امیدوارم همگی شما عزیزان درکنار خانواده محترمتان سال جدید را در کمال سلامتی و شادکامی بسر برید. جا دارد در اینجا از آقایان : قلم نویس / دشتستانی / اردکانی/ فضلعلی/اصغری/ اتابکی/رجبی/ انصاریزاده / خجسته فرد/ ندایی /شجایی و خواهران فرهیخته یارمحمدی و حسینی وکلیه دوستان که در راه احیاء حق بازنشستگان پیش از موعد زحمت کشیدند کمال تشکر را داشته و امیدوارم همیشه موفق و شادکام باشند. ارادتمند شاه بیگی


عباسي ازمشهد مقدس 1393/12/29   00:06:58
  با عرض تبريك سال جديد وآرزوي موفقيت براي همه عزيزان بازنشسته وتشكر ازهمه تلاشگران بي منت خصوصا آقايان قلم نويس دشتستاني اردكانيان خانم يارمحمدي وديگر عزيزاني كه روز تجمع حضور داشتند
بنده گله مند از بازنشستگاني هستم كه حضور نيافتندانشالله كه ازتجمع وروزآن مطلع نبوده اند
براي احقاق حق همه بايد بصورت جدي حضور داشته وچون همه ذينفعند پس همه بايد آمادگي داشته ودر صحنه باشندحقيقتا روزتجمع اكثريت ازشهرستانها آمده بودندوتهرانيهاي عزيزدر صورت مطلع بودن واراده باسوارشدن برتاكسي ميتوانستند در تجمع واحقاق حق خود حضور داشته باشند لذا همه بايد مقيد باشيم در صورت نياز به تجمع مجدد ومشخص شدن روز آن باشگوه حضور داشته باشيم ازطريق اين سايت ووايبر وشيوه هاي ديگر اطلاع رساني كنيم
از نمايندگان محترم انتخاب شده ضمن تشكر از زحمات خالصانه وجدي آنان خواستار پيگيري مستمر آنان وگزارش كار شان در گروه هستيم
لازم به يادآوري است كه تك تك ما باز نشستگان پيش از موعد مسول كارهاي انجام شده خود ازقبيل تجمعات و .غيره.....هستيم والعاقبت للمتقين


الف . هاشمی 1393/12/28   02:21:15
  با سلام و احترام
از کلیه عزیزان انتظار میرود که در تجمعات بعدی همانند فرهنگیان به جهت حمایت عالی از هدف مشترکمون همت و غیرت نشان داده و همگی حضور بسیار پر رنگی داشته باشیم. حقیقتا بسیار زشته که دوستانی از دورترین استانها خود را به محل تجمع برسانند و ما تهرانی ها حضور نداشته باشیم.
از عدم اطلاع رسانی توسط کانونها گله داریم و امیدوار هستیم چنانچه مجددا نیاز به تجمع شد فراخوانی را بصورت شایسته انجام دهند.
از جناب اقای قلم نویس و اقای دشتستانی و کلیه عزیزانی که حضور داشتند کمال تشکر را داریم.


آذری ازکانون اردبیل 1393/12/25   23:15:56
  باسلام وارادت وعرض تبریک بمناسبت فرارسیدن سال جدید خدمت همه همکاران محترم وجناب اقای قلم نویس . لطفابفرمایید نتیجه پیگیری ازسوی دفتر ریاست محترم جمهوردرخصوص حقوق بازنشستگان پیش ازموعد به کجا انجامید


احمدی از کردستان 1393/12/25   22:04:29
  با سلام وتقدیر فراوان از زحمات آقای قلم نویس و تمامی تجمع کنندگان انتظار داریم در صورت عدم پاسخگویی لازم اطلاع رسانی جامع جهت حضور بیشتر بازنشستگان که امروز بطرق مختلف مورد ظلم قرار می گیرند انجام شود با تشکر مجدد.


علی 1393/12/25   20:00:06
  بایاد خدا خسته نباشید می گویم به انهای که تلاشمیکنند برای احقاق حقوق بازنشستگان پیش از موعد جناب اقای قلم نویس نتیجه تجمع به کجا رسید لطفا اطلاع رسانی کنیداگر لازم است تجمع دیگری انجام شود بی درنگ اطلاع نمایید نگذارید بازنشستگان احساس بد بینی کنند


دشتستانی 1393/12/25   16:36:58
  سلام ضمن تشکر از زحمات جناب قلمنویس وتمامی بازنشستگان که از سراسر کشور در فراخوان روز یکشنبه مورخ ۱۷/۱۲/۹۳درمقابل ریاست جمهوری شرکت کردند.به اطلاع میرساند باتوجه به پیگیریهای انجام شده نامه از ریاست جمهوری به تامین اجتماعی ارسال ودر حال حاظر در واحد مستمریها آقای آتشی میباشد .واینجانب ودوستان عضو گروه وایبری مرتب پیگیری مینماییم .لذا خواهشمند است لازم دوستان بازنشسته سازمان ها ی مختلف در استانها ضمن هماهنگی باهم وتهیه لیست کلیه بازنشستگان اقدام تا درصورت لزوم وعدم استیفای حق مجددا با فراخوان پنج هزار ی خواستار احقاق حق گردد. ضمنا وبلاگ بازنشستگان پیش از موعد به نشانی :http://pishazmoediha.blogfa.com می باشد.


محمدی - اردبیل 1393/12/24   13:26:20
  با سلام و خدا قوت به همه عزیزانی که در راه احقاق حق بازنشستگان خدوم در حال ایفای وظیفه و نقش آفرینی می باشند سوال عموم همکاران این است که نتیجه تجمعات 17 اسفند ماه به کجا انجامیده و چنانچه نیازی به فراخوانی مجدد باشد ( که انشااله نخواهد بود ) انتظار می رود همه با هم بصورت ید واحد در موعد مقرر وحدت و همنستگی خودمان را نشان داده و از حقمان دفاع کنیم .


عبدالحسين واعظي از سيستان وبلوچستان 1393/12/23   00:00:24
  باسلام و عرض ادب خدمت همكاران عزيزم بويژه برادران پرتلاش جناب آقاي قلم نويس ونمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي جعفرزاده و دكتر شهرياري ،لازم است همكاران ارجمند براي همراهي همه عزيزان بازنشسته بوسيله پيامك اطلاع رساني بفرمايند تاماهم در اين امر خطير سهمي داشته باشيم، از زحمات همه عزيزان به نمايندگي از بازنشستگان استان تقدير وتشكر را دارم


بهزاد سپهرار 1393/12/22   13:43:07
  تشکرمی کنم ازحضورعزیزان همکار. داشتم مطالعه میکردم پیامهای دوستان مشاهده کردم عزیزان ساکن درتهران حضورفعال نداشتند سعی کنیم احساس مسئولیت داشته باشیم.ازکلیه عزیزانی که درارتباط با این موضوع مهم فعالیت دارند تشکر می کنم امیدوارم موضوع حل وفصل گردد وشاهداین همه تعدیدازسوی سازمان تامین اجتماعی نباشیم هرچند که سزاواراین ظلم نمی باشیم بدانند که کارکنان بنیاد شهید ازخانواده های ایثارگران هستندودرطول سالهای جنگ زحمات بسیاری را متحمل شده اند.


علی 1393/12/21   22:41:53
  با سلام وعرض ادب
جناب فلم نویس با تشکر از زحمات وحضور پر شور جنابعالی در روز 17 اسفند در آنروز آخر سر فرمودید در ارتباط با جناب خلیلی نژاد موضوع را پیگیری میفرمایید لطفا با توجه به جمیع جهات وبا لحاظ نمودن لابی تامین اجتماعی بفرمایید نتیجه مذاکره با آقای خلیلی مثبت بود یا وعده ای که تجمع را خاتمه بدهند و آیا از 17 اسفند به بعد با جناب خلیلی نژاد جلسه ویا مداکره داشتید یا خیر .
با تشکر از زحمات حضرتعالی ودیگر همکاران فعال برای احقاق حقوق بازنشستکان پیش از موعد


بهروز-ت 1393/12/20   21:18:15
  باعرض سلام خدمت تمامی همکاران بازنشسته پیش ازموعد تامین اجتماعی بخصوص اقایان دکتر جعفرزاده وقلم نویس که درجهت احقاق حقوق بازنشتگان تلاش میکنید تشکر وقدردانی منماییم.


شهلا 1393/12/20   08:28:13
  معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:
نظرات سازمان تأمین اجتماعی دربودجه سال آینده کل کشور مورد توجه قرار گرفت
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: با ایجاد تعامل موثر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مشارکت سازمان، نظرات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال آینده کل کشور، مورد توجه قرار گرفت.
نظرات سازمان تأمین اجتماعی دربودجه سال آینده کل کشور مورد توجه قرار گرفت
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عبدالرحمان تاج الدین افزود: لایحه بودجه، به عنوان سند دخل و خرج یک ساله کل کشور توسط دولت تدوین و رسیدگی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انجام می شود.
وی ادامه داد: بودجه، شامل احکام و ارقامی است که در تمامی شئونات کشور نقش دارد که در چارچوب اسناد بالادستی مانند قانون برنامه و بودجه و سیاستهای اصلی نظام تدوین می شود.
تاج الدین با اشاره به جایگاه مهم سازمان تأمین اجتماعی در کشور و نقش تأثیرگذار این سازمان در برخی از موضوعات بودجه، اظهار داشت: با دستور اکید دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان، لایحه بودجه میان معاونت های مختلف سازمان توزیع شد و در شورای راهبری مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان مجلس و معاونان سازمان بود، موضوعات مرتبط سازمان در بودجه بررسی شد.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این جلسات نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه به خصوص موضوعاتی که متوجه سازمان تأمین اجتماعی است، شناسایی شد و در همین راستا پیشنهاداتی که می توانست به سازمان کمک کند، تنظیم و به امضای نمایندگان مجلس رسید.
تاج الدین افزود: پس از این مرحله، با حضور دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون های تخصصی ، پیشنهادات تصویب شد.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به هنگام طرح بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، بررسی آن را رصد می کرد، اظهار داشت: با هماهنگی های لازم، توانستیم بخشی از مواردی که می توانست برای سازمان تأمین اجتماعی مشکل ساز شود، حذف کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی افزود: در زمان طرح بودجه در صحن علنی، نیز نظرات و دیدگاههای این سازمان در شورای راهبری مورد کنکاش قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شد.
وی تأکید کرد: با تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصوباتی که می توانست به سازمان آسیب بزند، حذف شد وبودجه مصوب سال آینده، هیچ گونه دغدغه و نگرانی را برای این سازمان ندارد اگر چه در برخی پیشنهادات مانند مطالبات سازمان از دولت نتوانستیم گام موثری برداریم.
تاج الدین با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد توجه قرار دادن دیدگاههای سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تشکر ازاعضای هیات مدیره، مدیر عامل، مدیران ستادی واستانی و کارشناسان اداره کل امور مجلس سازمان اظهار امیدواری کرد: این همدلی و همراهی در سایر موضوعات مرتبط با سازمان نیز تداوم یابد.


گروهی از بازنشستگان پیش از موعد اصفهان 1393/12/20   00:40:26
  با سلام و احترام.ضمن تشکر از زحمات آقای قلم نویس و تک تک عزیزانی که در تجمع یکشنبه شرکت نمودند ، تقاضا مندیم در صورتی که دیگر نیازی به گردهمایی باشد روالی اتخاذ شود تا اطلاع رسانی بنحوی مطلوب انجام پذیرد و همه عزیزان هم اولویت را شرکت در آن ببینند.


سید محمود مرتضوی 1393/12/19   09:44:51
  سلام: خدا قوت , من و امثال من که دستمان از زمین و آسمان کوتاه است و به تنهایی نمی توانیم حقمان را بگیریم , بخصوص آنکه در شهرستان هستیم , ولی از شما که مجدانه در پی احقاق حق بازنشستگان هستید تشکر و قدردانی میکنم , من فقط میتوانم در حق شما دعا کنم و مطمئن باشید که دعای بازنشستگان پشت سر شماست و آثار و نتایج آن در همین دنیا و آخرت دستگیر شما خواهد بود. سربلندی و موفقیت شما آرزوی ماست .


hadi moghaddam manesh 1393/12/19   08:53:46
  با سلام پاسخ آقای پورابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مکاتبه انجام شده

ارسال کننده :هادی مقدم منش
عنوان :درخواست رای مثبت
پاسخ : باسلام نامه.و پيشنهاد شما به اطلاع نمايندگان و اعضاي كميسيون تلفيق رسيد ليكن به نظرمي آيد براي حل دايم مشكل بازنشستگان مذكور مي بايست قانون خارج از بودجه تصويب شود كه به اميد خدا در اوايل سال94 اقدام خواهد شد.


خجسته فرد 1393/12/18   22:38:58
  جناب اقای قلم نویس بر خودم لازم دیدم از حضور گرم - فعال و دلسوزانه حضرتعالی در تجمع بازنشستگان پیش از موعد در محوطه ریاست جمهوری را قدر دانی و تشکرنمایم.


مدیر سایت 1393/12/18   22:04:34
  درخواست عکس تجمع

با سلام از بازنشستگان محترمی که از تجمع مورخ 1393.12.17 مقابل ساختمان ریاست جمهوری با موبایل عکس برداشته اند در خواست می شود حداکثر دو عکس جمعی تجمع را با فرمت JPG با حجم حداکثر 120KB از طریق پست الکترونیکی کانون ( در صفحه ارتباط با ما در این سایت ) ارسال نمایند تا تصاویر منتخب در همین بخش منتشر گردد.
با تشکر - قلم نویس


مصطفی 1393/12/18   18:54:59
  سلام خدمت شما مسئولین عزیز سایت، میخوام از شما بابت اطلاع رسانی مناسبتون تشکر کنم.


محمدی 1393/12/18   15:57:40
  ضمن قدردانی از زحمات و خدمات همه عزیزانی که در تجمع 17 اسفند شرکت داشتند انتظار می رود مسئولین مربوطه بنا به رسالتی که بعهده دارند بطور جد پیگیر مطالبات به حق بازنشستگان محترمی باشند که با افتخاردر سخت ترین شرایط مشغول خدمتگزاری به جامعه گرانقدر ایثارگران بوده اند.


مریدی (بازنشسته زیرساخت ) 1393/12/18   13:43:23
  با سلام و ضمن تشکر از زحمات خالصانه جناب آقای قلم نویس وکلیه عزیزانی که پیگیر حقوق قانونی این قشر (بازنشستگان ) هستند از مدیریت سایت تقاضا داریم اطلاع رسانی به همکاران در خصوص این گونه اقدامات را قویتر دنبال نموده ونماینده کانون های دیگر را هم همراه نمایند.
ان شاءاله که ریاست محترم جمهور در خصوص این بی عدالتی وزورگوئی پشتیبان ما باشد وبازنشستگان عزیزبه حق قانونی خود خواهندرسید . باتوکل برخدای مهربان


آذری ازکانون اردبیل 1393/12/18   11:40:07
  باسلام وعرض ارادت وخسته نباشید به همه همکاران بزرگواروخاصه برادر بزگوار جناب آقای مهندس قلم نویس ودیگر مسولین کانونهابه جهت حضور وپیگیری حقوق ازدست رفته بازنشستگان پیش ازموعد.ازدفتر ریاست محترم جمهور درخواست بررسی وپیگیری لازم برای احقاق حق این عزیزان راداریم


محمود 110 1393/12/18   10:40:48
  بنام خدا
با عرض سلام و خدا قوت خدمت همه کسانیکه در روز یکشنبه حضور داشتند ، و تشکر از جناب آقای قلم نویس و .... خدمت آقای تقی خانی معروض می دارم که ، گرچه کلیت کلام شما صحیح است ، لیکن اگر همکاران گرامی کامنت ها را کامل و بدقت دنبال می نمودند ، از برنامه روز یکشنبه با خبر می شدند. بهرحال ما امیدواریم که بزودی احقاق حق شود.


علی 1393/12/18   10:39:34
  با سلام وعرض احترام
اولا :بر خلاف آن همکاران محترمی که در پیام های خود میفرمودند از نوشتن تعارفات خوداری کنیم وبه رفع مشکل بپردازیم اصرار دارم که واقعا از زحمات وپیگیری های مجدانه آقایان قلم نویس وهمکاران ایشان صمیمانه تشکر وقدردانی نمایم که با حضور موثر خود در تجمع مورخ 17 اسفند( دیروز) نشان دادند که فقط شعار نمیدهند و در هر برحه ووضعیتی هم در صحنه حاضرند وهم با جدیت پیگیر امور هستند.
واما بعد تصور اینجانب این بود که با این همه شور وتعصبی که همکارن پیش از موعد در سایت کانون از خود بروز میدادند حداقل 3 یا 4 هزار نفری در تجمع جلوی ریاست جمهوری شرکت میکنند
اما متاسفانه ظاهرا فقط شعار بود وما حدود 300 تا 350 نفر را در تجمع دیدیم که تعداد قابل توجهی از این 350 نفر هم با همت بسیار از دیگر استانها وشهرستانها تشریف آورده بودند وزحمت سفر را به جان خریدند در حالیکه همکاران من در تهران حاضر نشدند 2 ساعت وقت بگذارند تا بهتر به نتیجه برسیم هرچند جناب قلم نویس همانند همیشه در صحنه حاضر بودند وبه نمایندگی از ما اقدام فرمودند اما همکارن محترم برای احقاق حق خودمان باید همه جوره در صحنه باشیم وفقط با اتحاد وهمدلی وحضور در همه صحنه ها وهرچقدر با تعداد بیشتر است که میتوانیم موفق شویم انشاء الله که دیگر نیاز به تجمع نباشد وموضوع ختم به خیر شود اما اگر باز هم نیاز به تجمع شد از تک تک همکاران محترم استدعا دارم که با شور وجدیت همکاری فرمایند.


کانون اصفهان 1393/12/18   08:23:38
  باسلام ودرودبردلیرمردان وزنانی که بارشادت وتحمل سختی سفرازراه های دورونزدیک برای دفاع ازحق وحقوق پایمال شدشان توسط سازمان تامین اجتماعی ودیوان عدالت اداری درگردهم آئی روزیکشنبه درمحل کاخ ریاست جمهوری حضوربهمرساندندتاندای حق طلبانه خودرابه گوش مسئولین نظام مخصوصاً دولت خدمتگزار(دولت تدبیروامید) برسانند. ان شاءاله که ریاست محترم جمهوردرکوتاهترین زمان ممکن جلوی این بی عدالتی وزورگوئی راخواهندگرفت وبازنشستگان عزیزبه حق قانونی خودبخواهندرسید . باتوکل برخدای مهربان


فرامرز تقی خانی 1393/12/18   00:19:08
  با سلام و ضمن تشکر از زحمات خالصانه جناب آقای قلم نویس به نظر می رسد اطلاع رسانی همکاران در خصوص این گونه اقدامات بسیار ضعیف است و هیچگونه اقدامی ازطرف همکاران کانون ستاد مشاهده نمی شود و اینگونه اخبار صرفا از طرف همکاران استانها دریافت می شود


1
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید