پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی > اخبار - جزئيات اخبار

ادامه تلاشها برای تأمین نظر شورای نگهبان در خصوص "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال 86 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنها"

مجلس محترم شورای اسلامی در دو نوبت (تصویب طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی در جلسه علنی روز یکشنبه 14 مهر 1392 و تصویب طرح " الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال 86 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنها" در جلسه علنی روز یکشنبه 18 آبان 1393 ، حقوق بازنشستگان پیش از موعد بر اساس سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده را محرز دانسته و شورای محترم نگهبان نیز هیچگاه در خصوص این حق نفیاً اظهار نظری نداشته و این حق را انکار ننموده است .
پس از رد "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.06.05) بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان" از سوی شورای نگهبان، در تاریخ 1393.09.03 نسبت به برگزاری جلسه مشترک و همفکری با نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد تعدادی از سازمانها (شامل هلال احمر، کمیته امداد، وزارت نیرو ، سازمان انرژی اتمی و شرکت حمل و نقل بازرگانی) در محل کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام گردید و متعاقباً جمعبندی نظرات به شرح زیر جهت پیگیری از طریق آقای مهندس جعفرزاده برای ایشان ارسال گردید.
 
 

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر جعفرزاده

نماینده محترم رشت در مجلس شورای اسلامی

با سلام و ابلاغ مراتب تشکر خود و تمامی بازنشستگان پیش از موعد که به حق جنابعالی را پشتیبان خویش در تظلم خواهی و پیگیری خواسته قانونی خود می دانند، در ارتباط با رد "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.06.05) بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان" از سوی شورای نگهبان، با توجه به برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان بازنشستگان پیش از موعد تعدادی از سازمانها (شامل هلال احمر، کمیته امداد، وزارت نیرو ، سازمان انرژی اتمی و شرکت حمل و نقل بازرگانی) در محل کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و همفکری انجام شده ، به نظر می رسد به دلایل ذیل موضوع قابل پیگیری است:

1-     احراز حقوق بازنشستگان پیش از موعد توسط مجلس محترم شورای اسلامی

مجلس محترم شورای اسلامی در دو نوبت (تصویب طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی در جلسه علنی روز یکشنبه 14 مهر 1392 و تصویب طرح " الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال 86 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنها" در جلسه علنی روز یکشنبه 18 آبان 1393 ، حقوق بازنشستگان پیش از موعد بر اساس سنوات ارفاقی بیمه پردازی شده را محرز دانسته و شورای محترم نگهبان نیز هیچگاه در خصوص این حق نفیاً اظهار نظری نداشته و این حق را انکار ننموده است . با توجه به این که صحت اصل حق، مورد تأیید مراجع مذکور است. برای تثبیت و استیفای آن باید چاره اندیشی و اقدام گردد.

2-     عدم نفی حقوق بازنشستگان از سوی شورای محترم نگهبان

موضوع بار مالی که شورای محترم نگهبان در اظهار نظر مورخ 1393.08.28 نسبت به "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی..." اعلام و طرح را مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخت، اولاً نافی حق برخورداری بازنشستگان پیش از موعد از حقوق پیش گفته نمی باشد . ثانیاً بار مالی قبلاً به موجب تبصره یک و دو قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.06.05 و تبصره 6 آیین‌نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.12.26 هیأت وزیران) پیش بینی گردیده است . چنانچه خللی در اجرای قانون مذکور مشاهده می گردد، پیش بینی بارمالی سابق را زائل نمی نماید و هر آنچه که به تعاقب قانون متوجه بار مالی شود، آن را بی اثر نخواهد کرد.

3-     امکان تأمین بار مالی در بودجه سال 1394 بر اساس استنادات قانونی ذیل:

علیرغم این که بار مالی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.06.05 در همان قانون پیش بینی و پرداخت شده است، ولی با توجه به ایراد شورای نگهبان، به منظور تأمین بار مالی احتمالی ناشی از عدم اجرای کامل قانون توسط سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس مواد قانونی ذیل امکان تأمین اعتبار در بودجه سال 1394 نیز وجود خواهد داشت.

3-1-            طبق تبصره 1 ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.06.05 دستگاههای اجرائی مشمول این قانون مکلفند بار مالی ناشی ازاجراء این قانون درسال 1386  را  از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت نمایند. اعتبار مورد نیاز برای سالهای آتی در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و تأمین خواهد شد.

 3-2-            طبق ماده 6 آیین‌نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.12.26) از سال 1387 تا پنج (5) سال پس از مهلت اجرای قانون، اعتبار لازم برای پرداخت کسور بازنشستگی و حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما بابت سنوات ارفاقی براساس آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی بطور یکجا و با اعمال ضریب (1/1) محاسبه و در ردیف بودجه وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، همچنین مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگی بابت سنوات ارفاقی آن دسته از کارکنانی که تا سال قبل بازنشسته شده‌اند در ردیف جداگانه‌ای ذیل بودجه وزارت پیش‌بینی خواهدشد.

 3-3-            لازم به ذکر است که در ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.06.05 به دولت  اجازه  داده  شد از تاریخ تصویب این قانون ظرف مدت سه سال  کارکنان رسمـی، پیمانی وقراردادی وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی را که حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداکثر پنج سال سنوات ارفاقی  بدون شرط سنی در صورت  تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته نمایـد.

با توجه به مراتب فوق مهلت اجرای قانون سالهای 1387 و 1388 و 1389 بوده و طبق ماده 6 آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور تا پنج (5) سال پس از مهلت اجرای قانون، اعتبار لازم باید در ردیف بودجه وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، پیش‌بینی و به صندوقهای بازنشستگی پرداخت گردد. یعنی در ماده 6 آیین نامه اجرایی قانون تا سال 1394 امکان تأمین اعتبار پیش بینی شده است.

بنابراین به نظر می رسد تأمین اعتبار مورد نیاز طرح در بودجه سال 1394 نیز محمل قانونی دارد.

4-     طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از گزینه ها می تواند مطرح باشد. هرچند ممکن است با پاسخ وزیر مبنی بر " اشکال شورای نگهبان را رفع کنید، وقتی قانون شد ما خود را موظف به اجرای قانون خواهیم دانست " مواجه شود و راه به جایی نبرد.

در هر حال تعدادی از سئوالات که توسط یکی از بازنشستگان سازمان انرژی اتمی تهیه شده است به شرح پیوست پیشنهاد می شود.

هادی قلم نویس

رییس هیأت مدیره کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران

 
لازم به ذکر است که پیش از اظهار نظر شورای نگهبان در خصوص طرح مذکور نیز نامه ای به شرح زیر تهیه و به امضای آقای مهندس جعفر زاده برای شورای نگهبان ارسال شده بود
 
 

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر علیزاده

قائم مقام محترم دبیر شورای نگهبان

 با سلام

احتراماً در خصوص "طرح قانون الزام سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ( مصوب 1386.6.5 ) بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان" مصوب 18 آبان 1393 مجلس شورای اسلامی به استحضار می رساند:

1-      بر اساس ماده واحده طرح مذکور، سازمان تأمین اجتماعی موظف است نسبت به برقراری حقوق باز نشستگان پیش از موعد مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.5.6) بر اساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی، از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام نماید. به نحوی که در شرایط برابر، پرداختی به این اشخاص از بازنشستگانی که  همزمان با آنها سی سال سابقه بیمه پردازی دارند، بیشتر نگردد.

 ماده واحده مذکور با تبصره ماده 77 قانون تأمین اجتماعی که مقرر می دارد : " متوسط‌ مزد یا حقوق‌ برای‌ محاسبه‌ مستمری‌ بازنشستگی‌عبارتست‌ از مجموع‌ مزد یا حقوق‌ بیمه‌ شده‌ که‌ براساس‌ آن‌ حق‌بیمه‌ پرداخت‌ گردیده‌ ظرف‌ آخرین‌ دو سال‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه ‌تقسیم‌ بر بیست‌ و چهار" انطباق دارد و با توجه به پرداخت یکجای حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی (با ضریب سالیانه 1/1)، برخورداری این گروه از بازنشستگان از مستمری میانگین دو سال آخر بیمه پردازی (سال های 29 و 30 ) مورد نظر می باشد.

شعب مختلف دیوان عدالت اداری نیز در سالهای قبل با صدور حدود 5.000 رأی بر این استحقاق صحه گذاشته و این تعداد از بازنشستگان مستمری خود را بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی (29 و30 ) دریافت می نمایند. ولی مابقی بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، به دلیل صدور بخشنامه 53.1 مورخ 1391.3.17 سازمان تأمین اجتماعی که در مقابل آراء فراوان دیوان عدالت اداری، پرداخت مستمری بر مبنای دو سال آخر بیمه پردازی (29 و 30 ) را بدون نیاز به رأی دیوان مقرر نموده بود، از ارائه دادخواست به دیوان عدالت منصرف شدند و علیرغم این که مستمری گروهی از این افراد نیز برای مدتی بر مبنای  29 و 30 پراخت گردید ، سازمان تأمین اجتماعی یکباره با استناد به یک رأی (شماره 674 مورخ 4 دی 1391هیأت عمومی دیوان عدالت اداری) احکام مستمری این گروه از بازنشستگان فاقد رأی دیوان را به میانگین 24 و 25 کاهش داد و با درخواست اعمال ماده 79 قانون دیوان عدالت (ماده 18 قانون قدیم)، آراء قطعی دیوان به شعب تجدید نظر ارجاع شده و تعدادی از شعب تجدید نظر ، آراء قطعی را نقض نموده اند که این امر موجی از اعتراضات بازنشستگان ذینفع که معیشت خود را بر اساس روال مستمری دریافت شده تنظیم نموده بودند، را موجب شده است.

2-      تأمین بارمالی طرح:

در پاراگراف انتهایی طرح مذکور آمده  است " بار مالی این قانون از محل وجوه دریافتی موضوع تبصره (1) و (2) قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.5.6) تأمین می گردد ".

لازم به ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی بر اساس بند "ج" بخشنامه (53) خود به استناد مفاد تبصره های (2)و(3)و(4) ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.6.5 و مواد (5)،(6)و(8) آئین نامه اجرایی مربوطه، بابت حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی (26تا30سال) مبالغی از 300 الی 1.300 میلیون ریال را قبل از صدور احکام مستمری بازنشستگان پیش از موعد، از کارفرمایان بطور یکجا دریافت نموده است .

 بنابراین بار مالی قانون بازنشستگی پیش از موعد در همان قانون پیش بینی و تأمین شده  و در طرح مذکور مازاد بر آنچه در قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ( مصوب 1386.6.5 ) پیش بینی گردیده است ، هیچگونه بار مالی جدید ایجاد نمی گردد.

با توجه به این که قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.6.5 با پیش بینی و تأمین بارمالی سنوات ارفاقی و تأکید بر برخورداری این گروه از بازنشستگان از حقوق و مزایای سایر قوانین و مقررات که برای کارکنان بازنشسته در نظر گرفته شده‌است "در تبصره (4) قانون" ، اهرم تشویقی برای بازنشستگی داوطلبانه کارکنان ایجاد نموده و کارکنان به اعتماد برخورداری از تمامی حقوق متصوره که بار مالی آن نیز تأمین گردیده بود، متقاضی بازنشستگی پیش از موعد شدند. لذا به دنبال احقاق حقوق خود پس از مواجه شدن با پاسخها و اقدامات ضد و نقیض سازمان تأمین اجتماعی و دیوان عدالت اداری، به منظور رفع برداشتهای ناصواب از قانون، از مجلس شورای اسلامی درخواست طرح استفساریه تبصره ذیل ماده 77 قانون تأمین اجتماعی را نمودند که در تاریخ 1392.7.14 به تصویب مجلس رسید ولی شورای نگهبان در جلسه مورخ 1392.8.1 آن را مغایر با نظر تفسیری شماره 76.21.583 مورخ 1376.3.10 اعلام نمود که متعاقباً با نظر مشورتی جنابعالی متن ماده واحده "قانون الزام سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب 1386.6.5 ) بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان" تنظیم شده و در جلسه 18 آبان 1393 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

در خاتمه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر "بازنشستگان، نیروی فعال کشور در اندکی پیش هستند که تلاش کرده ‏اند، زحمت کشیده ‏اند، بسیاری از آنها شب و روز و عمر و جوانی خودرا صرف کار کرده‏ اند و باید کشور به این تلاش و به این زحمتکشی مستمر دوران عمر پاسخ گوید. این را هم بدانید که وضع فعلی بازنشستگان، در واقع همیشه به صورت یک الگو در مقابل چشم کارکنان فعلی دولت قرارخواهد گرفت. هر چه وضع بازنشستگان در کشور بهتر باشد، کارکنان فعلی دولت با دلگرمی بیشتری کار خواهند کرد؛ چون می‏دانند فردا که به آن وضع رسیدند، اوضاعشان خوب خواهد گذشت. اگر خدای ناکرده نسبت به بازنشستگان بی‏ اعتنایی، بی ‏احترامی و بی ‏توجهی شود و آنها دچار مشکل شوند، این آیینه فردای کارکنان امروز خواهد بود؛یعنی نگاه می‏کنند، می‏بینند که فردایشان این است؛ از کار دلزده خواهند شد و به کارهای نامتناسب با شغل خود روی خواهند آورد. لذا دستگاه دولتی باید به صورت اساسی به مسأله بازنشستگان ، به خصوص کسانی که در پوشش سازمان تأمین اجتماعی و سازمان های دولتی بیمه و تامین هستند ، توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند. " امید است با تأیید ماده واحده مورد نظر در شورای محترم نگهبان ، مشکل حادث شده برای بازنشستگان پیش از موعد برطرف گردد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

 
 
 درضمن صبح روز چهارشنبه مورخ 1393.08.28 آقای مهندس جعفرزاده با حضور در شورای نگهبان با آقایان جنتی، علیزاده ، ابراهیمیان، سلیمی و رییس پژوهشکده شورای نگهبان مذاکره نیز نموده بودند.
    گروه خبري   :   اخبار کانون
تاریخ    :   1393/09/09
تعداد دفعات مشاهده    :   32138 بار
ساعت    :   22:44:26
نظرات کاربران
شهلا 1393/12/20   09:15:43
  باسلام خدمت آقاي قلم نويس و ساير دوستان. نفوذ سازمان تامين اجتماعي و همكاري دولت مردان را با اين سازمان ملاحظه فرماييد: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:
نظرات سازمان تأمین اجتماعی دربودجه سال آینده کل کشور مورد توجه قرار گرفت
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: با ایجاد تعامل موثر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مشارکت سازمان، نظرات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال آینده کل کشور، مورد توجه قرار گرفت.
نظرات سازمان تأمین اجتماعی دربودجه سال آینده کل کشور مورد توجه قرار گرفت
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عبدالرحمان تاج الدین افزود: لایحه بودجه، به عنوان سند دخل و خرج یک ساله کل کشور توسط دولت تدوین و رسیدگی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انجام می شود.
وی ادامه داد: بودجه، شامل احکام و ارقامی است که در تمامی شئونات کشور نقش دارد که در چارچوب اسناد بالادستی مانند قانون برنامه و بودجه و سیاستهای اصلی نظام تدوین می شود.
تاج الدین با اشاره به جایگاه مهم سازمان تأمین اجتماعی در کشور و نقش تأثیرگذار این سازمان در برخی از موضوعات بودجه، اظهار داشت: با دستور اکید دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان، لایحه بودجه میان معاونت های مختلف سازمان توزیع شد و در شورای راهبری مجلس شورای اسلامی که متشکل از نمایندگان مجلس و معاونان سازمان بود، موضوعات مرتبط سازمان در بودجه بررسی شد.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این جلسات نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه به خصوص موضوعاتی که متوجه سازمان تأمین اجتماعی است، شناسایی شد و در همین راستا پیشنهاداتی که می توانست به سازمان کمک کند، تنظیم و به امضای نمایندگان مجلس رسید.
تاج الدین افزود: پس از این مرحله، با حضور دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون های تخصصی ، پیشنهادات تصویب شد.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به هنگام طرح بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، بررسی آن را رصد می کرد، اظهار داشت: با هماهنگی های لازم، توانستیم بخشی از مواردی که می توانست برای سازمان تأمین اجتماعی مشکل ساز شود، حذف کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی افزود: در زمان طرح بودجه در صحن علنی، نیز نظرات و دیدگاههای این سازمان در شورای راهبری مورد کنکاش قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شد.
وی تأکید کرد: با تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصوباتی که می توانست به سازمان آسیب بزند، حذف شد وبودجه مصوب سال آینده، هیچ گونه دغدغه و نگرانی را برای این سازمان ندارد اگر چه در برخی پیشنهادات مانند مطالبات سازمان از دولت نتوانستیم گام موثری برداریم.
تاج الدین با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد توجه قرار دادن دیدگاههای سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تشکر ازاعضای هیات مدیره، مدیر عامل، مدیران ستادی واستانی و کارشناسان اداره کل امور مجلس سازمان اظهار امیدواری کرد: این همدلی و همراهی در سایر موضوعات مرتبط با سازمان نیز تداوم یابد.


مدیر سایت 1393/12/15   21:14:23
  قابل توجه
با توجه به پیامهای متعدد بازنشستگان محترم پیش از موعد در خصوص اطلاع رسانی برنامه تجمع اعتراضی ، به اطلاع عزیزان می رساند: این کانون به عنوان یک تشکل رسمی در مورد فراخوان برای تجمع مورد نظر با معذوریتهای قانونی مواجه است.
بدیهی است از هیچگونه اقدام قانونی برای پیگیری حقوق بازنشستگان نیز صرف نظر نخواهد شد.


دشتستانی 1393/12/14   09:18:11
  بازنشستگان جهت اطلاع از گردهمایی با شماره 09351027371 تماس بگیرند تا تاریخ 16/12/93


کانون خراسان جنوبی 1393/12/14   11:30:16
  با سلام خدمت برادر گرامی جناب آقای مهندس قلم نویس و کلیه بازنشستگان محترم ، خواهشمند است فرصت را از دست ندهید و به مانند فرهنگیان محترم که در جهت دفاع از مطالباتشان با تجمع به هدف خود رسیدند و مجلس محترم انا"بودجه مورد نیاز را تصویب نمود ما بازنشستگان پیش از موعد نیز با تجمع در مقابل مجلس محترم صدای حق طلبی خود را به گوش کلیه نمایندگان محترم برسانیم تا حقوق غصب شده ما مشمول فراموشی و مرور زمان نشود


محمود 110 1393/12/14   16:16:48
  با سلام
از همه بازنشستگان محترم پیش از موعد (دارای حکم و فاقد حکم) تقاضا میگردد ، در راستای احقاق حق حقیقی ، واقعی و شرعی خود با شماره آقای دشستانی تماس حاصل نمایند.


مهدی 1393/12/13   00:29:47
  ضمن سلام و خسته نباشید به همه دوستان و اقای قلم نویس پس نتیجه این پرونده بکجا خواهد رسید مگر این قانون پیش از موعد صریح و روشن نیست مگر نباید دیوان عدالت مستقل به شکایات رسیدگی کند با وجود این همه مدارکی که در دست است آیا دیوان عدالت نمیتواند رسیدگی کند طرح برای چه اصلا باید در مجلس و کمیسیون های مختلف و...پشت صف بماند آیا مگر میشود دیوان عدالت به 5000 نفر حکم درست دهد برای بقیه ایراد بگیرد از اقای قلم نویس عاجزانه تقاضا داریم در صورت امکان از یک وکیل کارکشته برای ادامه روند کار مشورت گیرند تا بتوانیم هر چه سریع تر به این موضوع ان شا...خاتمه دهیم بخدا ما هم از این بلا تکلیفی خسته شده‌ایم از تمامی دوستان و اقای جعفر زاده و مدیریت سایت که در روند کار تمامی تلاش خود را به کار بسته اند سپاسگزاریم


گمنام و بدبخت . 1393/12/13   22:11:05
  نوشدارو پس از مرگ سهراب .ترس هم حدی دارد .ازاموزش وپرورش درس بگیری بایک تکا ن چطور حق خودرا گرفتند البته ماهی را هروقت ازاب بگیری تازه است .چند نفراز بهترین همکاران ما بعلت استرس سکته زدند یا مردند یافلج درخانه افتاده اند یک دست صداندارد کمی به خود بیایید .حقتان رابگیرید تاکی باید التماس کنید یادتان رفته هفتها خانواده خودرانمی دیدی به دوستان درتهران کمک کنید انشاالا موفق باشید


نقی 1393/12/11   19:30:03
  با سلام خمت آقای قلم نویس و همه زحمت کشان
لطفا بفرمایید دلیل عدم موافقت به برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز در جلوی مجلس چست ؟
فرصت بسیار اندک می باشد. با از دست دادن این فرصت جهت هوشیاری نمایندگان و به صدا درآوردن زنگ خطر ، هیچگونه فرصتی برای جبران آن وجود نخواهد داشت.


مدیر سایت 1393/12/11   21:13:14
  قابل توجه

در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور، موضوع پیشنهادی برای رفع مشکل بارمالی مورد نظر شورای نگهبان در ارتباط با "طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال 86 براساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنها" با پیگیریهای آقای مهندس جعفرزاده در جلسه مورخ 1393.12.11 مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مطرح گردید.

در این جلسه علیرغم دفاع آقای دکتر شهریاری ( رییس محترم کمیسیون بهداشت و درمان) با توجه به مخالفت نماینده دولت و اعلام عدم کفایت اعتبار منظور شده در ردیف تعیین شده، پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان تأیید نشد و پس از پیگیری مجدد آقای مهندس جعفرزاده از طریق رییس محترم مجلس ، مقرر شد پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مجددأ بررسی شده و راه حل ارائه شود.

متن پیشنهادی به عنوان بند "ط" الحاقی به تبصره (14) قانون بودجه سال 1394 به شرح زیر می باشد:
ط- در اجرای تبصره های (1) و (2) ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386.6.5 و آیین نامه اجرایی مصوب 1386.10.23 آن و به منظور برقراری حقوق بازنشستگی مشمولان قانون مزبور طبق میانگین حقوق مبنای تعیین حق بیمه پرداختی به عنوان سالهای 29 و 30 ، اعتبار مورد نیاز برای تأمین مطالبات سازمان تأمین اجتماعی طی ردیف 52-550000 منظور و پرداخت می شود.


حیدری کرمانشاه 1393/12/11   23:28:30
  باسلام خدمت همه دوسستان ازآنجاییکه تجمع صنفی آزاد می باشد اگر درب مجلس شورای محترم اسلامی ندای حق طلبی خودمان را به گوش مسولین محترم برسانیم قطعا بی نتیجه نخواهد بوداگر منتظرجواب مثبت مدیریت محترم سایت باشیم شاید هرگز چنین اجازه ای نفرمایند هرچند تلاش ایشان قابل تقدیر است پس جای درنگ نیست وقت هم نداریم بی گمان جمیع بازنشستگان پیش از موعد همه مطیع نظام وسربازمقام معظم رهبری هستنداما احقاق حق زن وبچه از اهم واجبات است.


تعدادی ازبازنشستگان کرمان 1393/12/10   14:17:21
  همکاران بازنشسته گرامی با سلام همانطور که مدیر محترم سایت فرمودند ارتباط تنگاتنگ با نمایندگان در تصویب پیشنهاد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.آدرس سایت دکتر پور ابراهیمی نماینده وعضو کمسیونهای مختلف ونایب رئیس کمیسو ن اقتصادی که بسیار فرد منطقی ودلسوزی می باشد به این شرح است . http://www.pourebrahimi.ir/Letters/SendLetter.aspx
دوستان هر چقدر تعداد بیشتری از بازنشستگان برای ایشان در سایت بالا نامه بگذارند شانس بیشتری خواهیم داشت.


یارمحمدی 1393/12/04   14:42:30
  برادران وخواهران بازنشسته پیش از موعد
با سلام و درود بر جانباز سرفرازمان برادر عزیز و ارجمند جناب جعفر زاده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی وبرادر ارجمند جناب قلم نویس ،و همچنین سلام و درود بر شما خواهران وبراردران دلسوزو پایمرد خستگی ناپذیر که بی وقفه ومستمر در راستای رسیدن به حق تضییع شده خود وخانواده تان در تلاش هستید .
عزیزان همانگونه که برادر پر تلاش و خستگی ناپذیرمان جناب دشتستانی در پیام خود به خوبی حساسیت زمان و شرایط را مطرح ساختند ما بازنشستگان پیش از موعد می بایست قدر لحظه لحظه این اوقات باقیمانده را بدانیم در راستای جلب نظر موافق کلیه نمایندگان محترم شورای اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نباشیم واز کلیه امکانات (ملاقات حضوری، مذاکره، ارسال پیام ،اخذ مساعدت از افراد با نفوذ همانندائمه جماعت، استانداریها و...) در این راستا استفاده نماییم تا به لطف پروردگار وبه اراده حضرتش ، انشالله در صحن علنی مجلس، پیشنهاد تامین بار مالی طرح در بودجه سال 94 با اخذ آرای اکثریت نمایندگان تصویب و نظر شورای محترم نگهبان نیز تامین گردد.لذا خواهشمند است به سراغ کانون های بازنشستگی در شهرها بروید و ازامکانات ارتباطی آنها استفاده کنید وآنها را در جریان مشروح کامل اقدامات قرار دهید و آنها را تشویق وترغیب به ارتباط با نمایندگان مجلس نمایید ، ارتباط تنگاتنگ در گروههای استانی و تقسیم کار وشناسایی کانون ها وتشکل های بازنشستگی وتشویق وترغیب نمایندگان دراین مدت کوتاه می تواند ما را به تحقق هرچه بیشتر هدفمان ، نزدیک تر سازد .


ع. سمنان 1393/12/01   22:34:14
  با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه کسانی که برای احقاق حق بازنشستگان پیش از موعد تلاش و زحمت فراوان کشیده اند لطفا اطلاع رسانی کنید ما برای پیگیری حقمان چگونه اقدام کنیم این بی عدالتی که در حق تعدادی از ما شده است و دوگانگی پرداخت حقوق از طرف سازمان تامین اجتماعی از طرف چه کسی باید بررسی شود و آیا هنوز باید شاهد بی عدالتی باشیم ؟


دشتستانی 1393/12/01   10:10:18
  دوستان خواهشمند است از متن ذیل جهت استفاده در پیامها ومذاکرات خود با نمایندگان استفاده فرمائید.باتشکر
نماینده محترم مجلس
سلام، احتراماً، ضمن تشکر مجدد از حضرتعالی، به استحضار می‌رساند، بمنظورتامین نظرشورای محترم نگهبان، متن پیشنهادی چاپی ذیل بعنوان بند (ط) به تبصره (14) جهت الحاق به بودجه 94 توسط جناب آقاي دکترجعفرزاده نماینده محترم رشت تقدیم گردیده است که در هفته آینده درصحن مجلس مطرح می‌گردد.
((بند ط )) دراجرای تبصره 1 و 2 و 3 ماده واحده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 و آئین‌نامه اجرايی مورخ 23/10/1386 آن و بمنظور برقراری حقوق بازنشستگی مشمولان قانون مزبور طبق میانگین حقوق مبنای تعیین حق بیمه پرداختی به عنوان سال 29 و 30، اعتبار مورد نیاز برای تامین مطالبات سازمان تامین اجتماعی طی ردیف 52 -550000 منظور و پرداخت می‌شود.
خواهشمند است همانطور که بارها لطف و عنایت فرمودید، این بار نیز در خصوص تامین بار مالی طرح الزام، بزرگواری نمایید و قدم موثري در به تحقق نشاندن آن برداشته و با كسب نظر موافق ديگر نمايندگان همسو در فراكسيونهايي كه عضو مي‌باشيد، فضاي لازم جهت تاييد بارمالي طرح مزبور را فراهم آوريد، و ما را مجدداً در احقاق حقمان ياري فرماييد. بازنشستگان پیش ازموعد


دشتستانی 1393/12/01   10:06:32
  سلام به کلیه بازنشستگان پیش ازموعد (دارای رآی وفاقد رآی)
روزهای هفته آینده ، بدون شک روزهای سرنوشت سازی برایمان خواهند بود ، چراکه شاه کلید حل مشکلمان ، به رآی حداکثری نمایندگان در صحن مجلس گره خورده است ، این فرصت طلایی را نباید از دست بدهیم ، در این چندساله حقی از ما سلب گردیده که مصداق بارز " حق الناس " است ، باید با امیدواری تمام، ندای حق طلبی خود را به گوش تک تک نمایندگان محترم مجلس برسانیم .حالا دیگر وقت آن نیست که به امید دیگران باشیم ، باید پاشنه کفش ها را بالا بکشیم وبا تمام قوا پا به میدان بگذاریم ، از کمترین امکانات محل زندگی خود در شهر وروستا نباید غافل شد ، باید هرطور شده با نمایندگان خود ارتباط برقرار کنیم ، از دوستان وافراد نزدیک خانواده نمایندگان ، باید کمک گرفت ، مسئولان دفاتر نمایندگان درشهرستانها از بهترین انتخاب ها خواهند بود ، چرا که اگر آنان اراده کنند ، درتمام ساعات شبانه روز با نمایندگان ارتباط بر قرار میکنند ، دوستان و مدیران محل کارتان ، استانداریها و ائمه جماعات در شهرستانها از جمله پایگاههایی خواهند بود که حرفشان برای نمایندگان حجت خواهد بود. به سراغ کانون های بازنشستگی در شهرها بروید و ازامکانات ارتباطی آنها استفاده کنید وآنها را در جریان مشروح کامل اقدامات قرار دهید و آنها را تشویق وترغیب به ارتباط با نمایندگان مجلس نمایید ، ارتباط تنگاتنگ در گروههای استانی و تقسیم کار وشناسایی کانون ها وتشکل های بازنشستگی وتشویق وترغیب نمایندگان دراین مدت کوتاه می تواند ما را به تحقق هرچه بیشتر هدفمان ، نزدیک تر سازد .


علی همت (یا علی مدد کن) 1393/11/30   17:39:38
  یا علی مدد ای که دستت می رسد کاری بکن قبل از انکه از تو هیچ کار نیاید بکار باسلام وخدا قوت به همه دوستان باز نشسته چه انهایی که رای مثبت گرفته اند وچه انهایی که رای منفی گرفته اند می دانم که همه در تلاش هستند تا به حق خود برسید البته تلاش مضاعف می خواهد انشاالله با پیگیریهایی که همه دوستان بخصوص نمایندگان مجلس مخصوصا جانباز سر افراز انقلاب جناب اقای جعفر زادهودیگر همکاران دارندحق به حقدار می رسد وانهایی که در پی از بین بردن حق ما هستد بدانند سرمان برو.د از حقمان کوتاه نخواهیم امد


مدیر سایت 1393/11/30   13:01:11
  قابل توجه دوستان
با سلام
با توجه به جلسه برگزار شده با آقای مهندس جعفرزاده، پیشنهاد ارائه شده در مورد تأمین بار مالی طرح در بودجه سال 1394 ، در هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود.

تداوم ارتباط افراد ذیفنع با نمایندگان مجلس و درخواست حمایت از پیشنهاد ارائه شده، در تصویب پیشنهاد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. لذا امید است با توجه به ارتباط وسیع بازنشستگان با نمایندگان خود در سطح استانها و شهرستانها، پیشنهاد مذکور در صحن رأی بیاورد.


جمعی از بازنشستگان پیش از موعد اصفهان 1393/11/29   20:48:17
  بنام خدا و با سلام خدمت دوستان عزیز. از پیشنهاد آقای علی یار در مورد یک تجمع مسالمت آمیز و یا نظر آقا مهدی در مورد در اختیار قرار دادن مدارک به یک وکیل مجرب استقبال می کنیم.


علی یار 1393/11/27   17:15:40
  باسلام خدمت همه دلسوزان وزحمت کشانی که برای احقاق حقوق بازنشستگان پیش از موعد تلاش می کنند به خدا حق گرفتنی است نگذارید حق شما را پا یمال کنند خودتان همت کنید وبا یک تجمع مسا لمت امیز صدایتان را به گوش رهبر معظم انقلاب برسانید


پویایی 1393/11/26   22:29:10
  ضمن عرض سلام وخسته نباشیدازدوستان تهرانی بازنشسته پیش از موعد ذینفع درخواست می شود چون این روزها در مجلس شورای اسلامی در مورد درخواست مالی بازنشستگان پیش از موعددر بودجه 94 تصمیم گیری می شود بعنوان مهمان شرکت کنند واظهار نظر نموده ومارادرجریان تصمیمات قرار بدهید


مهدی 1393/11/26   16:22:39
  با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان محترم باتوجه به این که این طرح حق همه بازنشستگان پیش از موعد هست وباید در تحقق ان تمام تلاش خود را به کار گیریم بنظر بنده بهتر است موضوع را از طریق 20:30 رسانه کنیم تا همه بدانند موضوع از چه قرار است از دوستان و مدیریت سایت تقاضا داریم که مدارک کافی در رایطه با این موضوع بخصوص مبلغ پرداختی بابت 5 سال سنوات ارفاقی به تامین اجتماعی را در دسترس قرار دهند تا بتوان موضوع را با یک وکیل کارکشته در میان بگذاریم چیزی که حق ما است باید به هر طریق بگیریم از دوستان بااطلاع تقاضا داریم نطرات خودرا در باره ادامه روند کار مطرح کنند


نقی 1393/11/26   11:01:15
  با سلام خدمت همه زحمتکشان و بازنشستگان عزیز
جناب آقای قلم نویس عزیز : با عنایت به اینکه بزوددی بودجه سال 94 در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد و تمام امید ما بازنشستگان پیش از موعد به نمایندگان ملت می باشد تا درست ترین تصمیم را در خصوص تامین نظر شورای محترم نگهبان بگیرند، خواهشمنداست در صورت صلاح دید با هماهنگی یک تجمع مسالمت آمیز جهت تاکید بر خواست بازنشستگان در جلوی مجلس شورای اسلامی بعمل آید قطعا تأثیرگذار خوهد بود . انشاا...


محمد ی 1393/11/25   11:29:58
  ضمن سلام و خسته نباشید محضر آقایان مهندس قلم نویس وجانباز سرافراز دکتر جعفرزاده ایمن آبادی عزیزان حال مدت سه ماه است مبلغ هفتصد هزار الی یک میلیون تومان از حقوق ما بازنشستگان پیش از موعد استان آذر بایجان غربی کسر شده است در صورتی که ما غیر از حقوق در آمد دیگری نداشته وبر مبنای حقوق دریافتی اقدام به اخذ وام از بانکها نموده وزندگی میکردیم حال به یکباره اینچنین شده دیگر چیزی برای زندگی کردن نداریم وبه سختی افتاده ایم حال امید مااول به خدا و بعد شما بزرگواران است ما برای گرفتن حقمان که قانونی است ومجلس محترم نیز بر آن مهر تایید زده آماده گرفتن حقمان هستیم وسلام.


گروهی از بازنشستگان پیش از موعد اصفهان 1393/11/24   23:53:10
  بنام خدا وبا سلام خدمت دوستان عزیز. نشسته ایم امروز در کمیسیون تلفیق طرح رد می شود و فردا در صحن علنی مجلس معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد.زودتر بفکر باشیم علیه اقدام غیر قانونی شعبه یکم دیوان اقدامی قانونی نماییم.


دشتستانی 1393/11/21   19:26:01
  دوستان ، همانگونه که در جریان هستید روند پیگیری ها باید کماکان با فوریت وجدیت بیشتر تداوم یابد ، ما امید زیادی به نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه داشتیم که متاسفانه آنها هم به رغم قول ها و وعده هایی که داده بودند ،کاری از پیش نبردند ، بنابراین ضرورت ایجاب مینماید که در حال حاضر با وحدت و همدلی بیشتر و مصممتر از قبل ، اختلاف سلیقه ها ، سرخوردگی ، یاس و ناامیدی را کنار گذاشته وهمچنان امیدوار ، به راهمان ادامه دهیم ،کارزار واقعی ما در صحن مجلس است ، نمایندگان باید با رای خود مهر تاییدی برخواسته ما بزنند وبا حداکثر آرا اعتبار مورد نیاز طرح ما را تامین نمایند تا در خوان بعدی شورای محترم نگهبان با مشکل مواجه نگردیم .
از آنجا که نمایندگان در این هفته ، در حوزه های انتخابیه خود حضور دارند ، ما باید از این فرصت استفاده کنیم ، بنابراین پیشنهاد میشود :1- دوستان همفکر ، در استانها باید کار گروهی تشکیل داده وبا نمایندگان کانون های بنیاد ، کمیته امداد، هلال احمر و سایر کانون هاو شناسایی بازنشستگان مستقل ، تشکیل جلسه داده وبا تقسیم کار امکان ملاقات حضوری را با تک تک نمایندگان را فراهم آورند و گزارش کار را به گروه منعکس نمایند
2- در ملاقات با نمایندگان تاکید شود که اعتبار زیادی مورد نیاز نبوده و تامین اجنماعی قبلا همه هزینه های خود را دریافت نموده است.وصرفأ بمنظورتامین نظرشورای نگهبان میباشد
3 - سیر مراحل قانونی پیشنهاد اعتبار مورد نیاز ما طی درج در فرم های مربوطه ابتدا در کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به تصویب کمیسیون مزبور رسیده وبه کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده است
4 - در کمیسیون تلفیق بنابر اطهار شفاهی برخی نمایندگان صرفا به دلیل کاهش قیمت نفت ومخالفت دولت، طرح ما مورد تصویب قرار نگرفته ، واین درحالی است که موارد دیگری در این کمیسیون با اعتبار، چند ده وصد برابری اعتبارمورد نیاز ما به اعتبارات بودجه اضافه شده است
5 - پیشنهاداتی که چاپ شده باشدودر کمیسیون تلفیق به تصویب نرسند ، در صحن مجلس یک بار دیگر به رای گذاشته میشود .بنابراین نمایندگان میتوانند ، فارغ از تمام تعهدات و معذورات وبه دور از تفکرات مسلک ومرامی خود ، به این طرح پاسخ مثبت داده و اعتبار مورد نیاز آن را در بودجه سال 94 کل کشور مصوب نمایند


کانون خراسان جنوبی 1393/11/20   13:21:54
  با سلام خدمت کلیه بارنشستگان گرامی : تازمانی که منتظر باشید شاید اتفاق تازه ای بیفتد و حق به حقدار برسد اوضاع از این نیز بدتر خواهد شد علیرغم تمام پیامهای گذشته باز متذکر میگردم حق گرفتنی است پس جناب قلم نویس تاریخی را مشخص تا صدای حق طلبی خود را به گوش کسانی که خود را به خواب و کری زده اند برسانیم ،در ضمن امروز به اتفاق همکاران و چند تن از بازنشستگان سایر سازمانها خدمت نماینده محترم بیرجند رسیدیم ایشان قول دادند در صحن رای مثبت دهند و به نفع صاحبان حق رای دهند ضمن اینکه راهنمایی کردند از دست دیوان به کمیسیون قضایی مجلس شکایت کنید ، جناب قلم نویس زحمت بکشید متن شکایت را در سایت جهت شکایت کلیه بازنشستگان از دیوان نا عدالت اداری که با تزلزل در صدور رای و ابطال غیر قانونی ان وجاهت و بی طرفی خود را زیر سوال برده تهیه و در دسترس بازنشستگان قرار دهید با تشکر از لطف شما


کانون خراسان رضوی 1393/11/19   11:31:52
  جهت اطلاع دوستان ارائ منفی یکی پس از دیگری انهم ازشعبه 1 تجدید نظر دیوان به دست همکاران میرسد وحقوق انها از هفتصد هزارتومان تا یک میلیون تومان کسر میشود کانون استان راتحت فشار گذاشتند که اماده رفتن به مرکز یاهرجایی که لازم باشد هستیم تا فریاد اعتراضمان رابه گوش مسئولین برسانیم که بیخود کردید باگزراندن قانون درسال 86وگفتن اینکه باسی روز حقوق میتوانید بازنشسته شوید به ماضرر زدید علی ایحال حق گرفتنی است برای گرفتن حقمان منسجم ویکصدا متحد میشویم فقط اطلاع دهید


مدیر سایت 1393/11/16   23:44:38
  با سلام

با توجه به مذاکره با آقای مهندس جعفرزاده، متأسفانه علیرغم دفاعیات انجام شده از سوی ایشان، با توجه به کاهش درآمدهای نفت در بودجه سال 1394 ، پیشنهاد های ارائه شده جهت درج در بودجه سال 1394 ، در کمیسیون تلفیق تصویب نشد و باید منتظر صحن مجلس ماند ( چون تمام پیشنهادهای چاپ شده در صحن مجلس مطرح می شوند). با توجه به ارتباط وسیع بازنشستگان با نمایندگان خود در سطح استانها و شهرستانها، امید است در صحن رأی بیاورد.

تداوم ارتباط با نمایندگان و درخواست حمایت از پیشنهاد ارائه شده در تصویب طرح مؤثر خواهد بود.


کانون اصفهان 1393/11/16   21:36:24
  سلام دوستان :
براساس اعلام آقای قاضی پورعضو کمیسیون تلفیق ، باکمال تاسف وتاثرطرح پیشنهادی توسط دولت بعلت کمبود اعتبارات رد شده است. (به نقل از اقای دشتستانی ) متاسفانه خبري كه از آقاي قاضي پور منتشر شده و تنها خبر موجود هم ميباشد حاكي از رد تامين بار مالي 10 مليارد توماني بابت تعدادمحدودی ازبازنشستگان پیش ازموعد(حدود10000 نفر ) درخواست شده است و اين در حاليست كه كميسيون مزبور ، ده ها آيتم ديگري كه حتی خبري از آن در لايحه بودجه پيشنهادي نبود بنا به درخواست نمايندگان كميسيون در لايحه گنجانده شده است ! بعنوان مثال اين آخرينش : اختصاص هزار و 500 ميليارد ريال براي اشتغال و جهيزيه کميته امداد و بهزيستي ! افسوس وصدافسوس که اکثرنمایندگان عضوکمیسیون تلفیق شفاهاً قول مساعدواظهارهمکاری وپشتیبانی ازطرح پیشنهادی راداده بودندولی ..............


یار علی 1393/11/16   17:42:18
  با سللام وخسته نباشید به خدا قسم دیگر صبرمان تمام شده وقت ان رسیده که خودمان را یک تکانی بدهیم این روز ها که فقط اخبار اختلاس گوش مردم را پر کرده است ولی ما دست روی دست گذاشته ایم تا از اسمان فرجی بشود دستور یک تجمع مسالمت امیز را بدهید


کانون اصفهان 1393/11/15   23:40:42
  این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به برخی دیگر از مصوبات این کمیسیون، گفت: دولت مکلف شد 50 درصد تخفیف بهای بلیط هواپیمای فرزندان شهدا، والدین،‌ همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا را در کلیه خطوط هواپیمایی منظور کند. تاکنون این موضوع برای خطوط هواپیمایی دولتی لحاظ می‌شد اما با توجه به وجود ایرلاین‌های غیردولتی این تخفیف برای این خطوط از هواپیما نیز لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت موظف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان معسر دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه به گونه‌ای عمل کند که مستمری ماهانه آنها کمتر از 75 درصد حداقل دستمزد سال 94 نباشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس عنوان کرد: کمیسیون تصویب کرد قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث در سال 94 نیز برای یک سال دیگر تمدید شود.
پس کی تصمیم دارندموضوع مارامطرح کنند !!!!!!!؟؟؟؟؟ خدایانکنه دشمن به شادشیم


کانون اصفهان 1393/11/15   23:14:03
  چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۳ ساعت 13:15 

احمدرضا دستغیب، نایب رئیس کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه سال 94 تا پایان امشب در این کمیسیون به پایان می رسد براساس برنامه ریزی ها این لایحه روز 26 بهمن ماه برای بررسی به صحن علنی می آید. 
... وی افزود: از طرفی دیگر در کمیسیون تلفیق تا پایان امروز برخی مطالبات مانند مطالبات فرهنگیان، اقشار نیازمند و جامعه ایثارگران و برخی ردیف های اعتباری مورد توجه قرار می گیرد. 

نایب رئیس کمیسیون تلفیق با اعلام این که بررسی لایحه بودجه سال 94 تا پایان امروز در این کمیسیون به اتمام می رسد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها این لایحه ابتدای هفته آینده به هیات رئیسه تحویل داده شده و در نشست علنی روز 26 بهمن ماه به صحن علنی می آید.


پویایی 1393/11/15   12:34:39
  باسلام مدیریت محترم سایت به تقاضای مشترک بازنشستگان در خصوص طرح بعد از رد شورای نگهبان توضیح بدهندسرانجام تلاش عزیران در مورد خواسته باز نشستگان پیش از موعد چه شد؟ ما چه باید بکنیم؟ ایا همه چیز تمام شده ؟ قبلا هم این درخواست شد متاسفانه پاسخی دریافت نشد


امیر 1393/11/14   19:19:53
  دوستان کانون:بخشنامه های اشاره شده در پیام آقای علیزاده به شماره 2924/92/7100 و شماره 4101/92/7100 مربوط به کجاست و چگونه میتوان انرا دید؟همچنین مفهوم مشتکی عنه و معترض عنه در پیام ایشان با توجه به اشارات ایشان به بخشنامه های یاد شده به چه معنی است ؟


جمعی از بازنشستگان کرمانی 1393/11/14   18:01:28
  مدیریت مجترم سایت ضمن عرض سلام ،ماهمچنان چشم به راه دیدن خبر خوش از جانب شما هستیم . اجرکم علی الله


کانون کردستان 1393/11/13   16:03:35
  باسلام وعرض ادب به محضر همقطاران گرامی؛
باکمال تاسف آرای تمامی بازنشستگان کردستان درمدت کمتراز15روزارجاع به شعب تجدیدنظرابطال و برگ زرین دیگری به عملکرد جانبدارانه دیوان به اصطلاح عذالت اداری افزوده شد .
باز بهتراست درجای خویش بنشینیم و نظاره گر پایمال شدن حق خود باشیم البته باتوجه به پتانسیلی که در بیش از 40/000ذینفع وجود دارد این سکوت غیر منطقی چه معنایی دارد ؟ازبرادر گرانقدر وزحمتکش جناب آقای قلم نویس تقاضا می شوددراسرع وقت جلسه ای مشورتی باحضور مدیران کانون های استانی بنیاد و نیز مدیران کانون های مرکزی سایر دستگاه های ذیربط
برگزار گردد .اظهارنظرسایر استان ها و عزیزان کانون مرکز مزید امتنان خواهد بود.


امیر 1393/11/13   08:39:09
  با سلام . از مدیر محترم سایت یا کاربر گرامی آقای علیزاده تقاضا دارم راهنمائی نمایند که :
بخشنامه های 2924/92/7100 و 4101 /92 /7100 اشاره شده در متن ایشان مربوط به کجاست و چگونه میتوان آنرا مشاهده کرد ?.همچنین منظور از مشتکی عنه (متشکی عنه )و معترض عنه در رابطه با بخشنامه های اشاره شده چیست ؟ با تشکر از زحماتتان .


محمد از رشت 1393/11/12   21:50:12
  سلام آقای قلم نویس خدا قوت
مدتی خبری از پیگیری حقوق بازنشستگان پیش از موعد نیست لطفا اطلاع رسانی کنید که آیا امیدی هست یا نه؟


کانون کردستان 1393/11/11   18:17:05
  باسلام وعرض ادب به محضر همه همقطاران معزز، به استحضار می رساند با کمال تاسف آرای بازنشستگان استان کردستان در کمتراز 20روزارجاع به شعب تجدیدنظر یکی پس از دیگری نقض گردیدشایسته است عزیزان مرکز راهنمایی فرمایند.


علی 110 1393/11/11   12:13:09
  باسلام خدمت سروران گرامی لطفا واضح توضیح دهید این قانون ماده تبصره مربوط به کدام افراد ذینفع میباشد.ما که کلا هنگ کردیم از بس این تامین اجتماعی و دیوان عدالت دست در ا
یک کاسه دارند آقایان مصوب قانون سال 86 باید جوابگو باشند که با وعد وعید مارو خام کردند ما تن به خواری دادیم که برای گرفتن حقمان باید همیشه در استرس و اضطراب باشیم.


حیدری 1393/11/11   00:11:05
  سلام خدمت دوستان و عزیزان بازنشسته دوستان عزیز ایا ما از کارمندان اموزش و پرورش کمتریم که برای حق خود اعتراض کردند ما خدمتگذاران این دولت بوده ایم قصد اشوب نداریم خدا خود شاهد است فقط دنبال حق قانونی خود و رساندن این بی وجدانی و ظلم از سوی تامین اجتماعی و همراهانشان به مسئولان دولت هستیم درضمن اقای قلم نویس من خود بار ها از زحمات شما تشکر کرده و خواهم کرد و از یاد نخواهم برد.با این حال چندین نفر از همکاران شهرستانی خواستار اطلاع رسانی شده اند و اصلا جوابی نداده اید که با این اوضاع ما از همه جا بی خبر مانده ایم تا ازین بیشتر سرمان بیاید خواهشا از تمامی کانون های شهرستانها و شما خواستاریم ما را هم در جریان کار قرار دهید که این روزها اصلا به نفع ما نیست این بی خبری ها!!!!!!!!!!!


نقی 1393/11/09   19:33:00
  با سلام و قدردانی فراوان از کلیه زحمتکشان خستگی ناپذیر، جناب آقایان دکتر جعفرزاده و مهندس قلم نویس عزیز و کلیه عزیزانی که با عزمی راسخ و قلبی امیدوار پیگیر احیای حقوق از دست رفته بازنشستگان پیش از موعد بوده و تنها دلگرمی ما بعد از توکل به خداوند منان می باشند .لذا ما بر خود واجب دانسته ضمن تقدیر و تشکر ویژه از تمامی این عزیزان آمادگی خود را جهت هر گونه خدمتی بعنوان یک سرباز آماده به خدمت اعلام داریم. از تجمع مسالمت آمیز گرفته تا .......انشاا.......


بنده خدا 1393/11/09   15:37:27
  باسلام
قابل توجه همکاران بازنشسته پیش از موعد و کلیه حضرات بزرگواری که در رابطه با حقوق حقه این عزیزان خوش بینانه اعمال نظر نمی نمایند.حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند:اگر در حکومت من خلخالی به نا حق از پای زن یهودی درآورده شود مرگ بر من رواست!و چگونه است که مثل روز روشن حق این عزیزان بازنشسته پیش از موعد توسط افرادی که بعضآ در رأس حکومت مشغول هستند نادیده گرفته میشود؟چرا؟خداوندا بحق زینب سلام الله علیها در ظهور منجی عدل گستر تعجیل بفرما% و من الله توفیق


مدیر سایت 1393/11/09   11:22:21
  قابل توجه دوستان
با سلام در پاسخ به نظرات تعدادی از عزیزان در خصوص آراء صادره از سوی شعبه 1 تجدید نظر و نقض آراء قطعی قبلی به آگاهی می رساند:

1- طبق ماده 5 قانون دیوان عدالت اداری (قانون جدید) رئيس ديوان، رئيس شعبه اول تجدیدنظر ديوان نيز مي‌باشد.

2- طبق ماده 79 قانون جدید (ماده 18 قانون قدیم) در صورتی که رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان رأی قطعی شعب (تجدید نظر) دیوان را خلاف بیّن شرع یا قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان فقط برای یک بار با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رأی به شعبه هم عرض ارجاع می‌نماید. رأی صادر شده قطعی است.
تبصره- چنانچه رأی قطعی موضوع این ماده از شعبه بدوی صادر شده باشد، در این صورت پرونده برای صدور رأی به شعبه تجدیدنظر ارجاع می‌گردد.

با توجه به مواد فوق، اعلام تناقض آراء به رییس دیوان، جز ارجاع پرونده ها به شعبه هم عرض (شعبه 1) و نقض آراء مثبت، نتیجه دیگری نخواهد داشت. لذا اقدام در این مورد به صلاح نمی باشد.

در ضمن ارجاع پرونده ها به شعب تجدید نظر بر اساس ماده 79 با دستور رییس دیوان انجام می شود و پیگیری موضوع غیر قانونی بودن درخواست اعمال ماده 18 قانون قدیم از سوی سازمان تأمین اجتماعی (مطرح شده توسط آقای علیزاده) تأثیری در اعمال ماده 79 ندارد.


علیزاده 1393/11/08   19:59:43
  سلام وعلیکم : سرورگرامی جناب آقای قلم نویس نظربه اینکه قانون جدیددیوان عدالت اداری درتاریخ 20/05/92باانتشاردرروزنامه رسمی(ویژنامه )شماره 598درتاریخ20/05/92قابلیت اجرایافته است لذا بخشنامه معترض عنه که سه ماه بعد ازقانون مذکوراصداریافته ودرآن تاکید براعمال ماده 18قانون سابق رامی نماید خلاف قانون است . به جهت اینکه به استناد قانون اخیرالتصویب قانون سابق نسخ گردیده است . واستناد به قانون منسوخ بمنظوراعمال ماده 18فاقدوجاهت قانونی می باشد .آرایی که پیش ازصدوررای هیات عمومی قطعیت یافته واجرانیز گردیده درزمره حقوق مکتسبه محسوب گردیده ونمی توان موجب ابطال آنرافراهم آورد. وضمن آنکه به استنادبخشنامه شماره 2924/92/7100-24/6/92مدیر کل دفتر حقوقی ودعاوی (مشتکی عنه )این حقوق به رسمیت شناخته شده وبخشنامه معترض عنه (بخشنامه 4101/92/7100-4/9/92)درتعارض بابخشنامه مارالذکرمیباشد .خواهشمنداست نسبت به استخدام یک وکیل قابل اقدام فرمایید .


احسان 1393/11/08   04:05:41
  عرض سلام به محضر زحمتکشان دلسوز ومدیر محترم سایت جناب مهندس قلم نویس همانگونه که اقایان احمد و هاشمی اشاره کرده اند تمامی نغض ارا توسط شعبه یک تجدید نظر انجام میشود که مسلما مهندسی شده است و.......از شما همکار عزیز که زحمت زیادی را تقبل نموده اید خواهش میکنیم جلسه ای با حضور فعالان کانونهای نهادها وسازمانها ترتیب دهید تا مکتوب محکمی تهیه وتناغض رای شعبه یک با دیگر شعب به اطلاع رئیس محترم دیوان ورئیس محترم قوه قضائیه رسانده شود تا جلو حرکت بی منطق دیوان گرفته شود خداوند به شما وتمامی دلسوزان جزای نیک عطا فرماید


حسن ((قُلْ هُوَ رَ‌بِّي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا)) 1393/11/07   10:14:04
  قُلْ هُوَ رَ‌بِّي لَا إِلَـٰهَ إِلَّا

بگو او پروردگار من است [و] خدایی جز او نیست

هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ مَتَابِ

، بر او توکل کرده‌ام و بازگشت من به سوی اوست‌

بخشی از آیه 30 سوره الرعد
___________________________________________________________________
سلام جناب قلم نویس و همکاران بازنشسته پیش از موعد
خداقوت
__________________________________________________________________

بخشی از سخنان جناب نوربخش مدیر محترم سازمان تامین اجتماعی

*رسیدگی به مشکلات و معیشت بازنشستگان جزو وظایف اصلی ماست

نوربخش با بیان اینکه
رسیدگی به مشکلات و معیشت بازنشستگان جزو وظایف اصلی ماست، افزود: در حال حاضر دو میلیون و 300 هزار مستمری بگیر اصلی و چهار میلیون و 800 هزار با افراد تبعی آن تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.
___________________________________________________________________
وی تصریح کرد:
ما برای رفاه حال مستمری بگیران از جمله بازنشستگان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم به طوری که در سال 93 و در حد مقدورات میزان مستمری ااین افراد 25 درصد افزایش یافت.
___________________________________________________________________
وی ادامه داد:
همچنین موضوع بیمه تکمیلی آنها نیز کمک هایی شد و حق خواروبار و مسکن این افراد را نیز به دو برابر افزایش دادیم.
__________________________________________________________________
منبع خبر:http://khabarfarsi.com/ext/11771058
ان شاء الله که اینطور باشد
واقعا،


گروهی از بازنشستگان پیش از موعد 1393/11/07   01:02:30
  سلام خدمت دوستان عزیز. احکام دادگاه تجدید نظر شعبه یک اخیرا" یکی بعد از دیگری پس از صدور به آدرس محکومین ؟! پست می شود . زودتر چاره ای بیاندیشید . اگر لازم است تا کار از کار نگذشته است پیگیری را به وکیلی مجرب بسپاریم یا هر اقدام مناسب دیگر.فقط یه کم زودتر .!


امیر 1393/11/06   22:33:52
  سلام -لطفا مشاورین حقوقی راهنمایی کنند که با توجه به مجموع شرائط در خصوص دوستانی که رای قطعی انها صرفا توسط شعبه یک دیوان نقض گردیده است "متفقا درخواست تجدید دادرسی با علت تناقض ارا در خصوص موضوع واحد داده شود چه کار باید کرد؟ .


محمدی و بازنشستگان ابفای شیراز 1393/11/06   20:23:59
  سلام و خسته نباشید به مدیریت سایت من در حضور سه تن از بازنشستگان همکارم این متن را مینویسم فقط از شما میخواهم ای بازنشستگان خوب و زحمت کش و حلال خور تا اخرین نفس نا امید نشوید و در برابر این از خدا بی خبران دیوان و تامین اجتماعی ایستادگی کنین درست از از همدیگر دوریم ولی راهمان یکی است از مدیریت سایت نیز خواهش داریم اطلاع رسانی کنید که با این اتفاقات اخیر الان اوضاع چگونه است و در چه مرحله ای قرار داریم ما منتظر پاسخ شما هستیم موفق باشید و امیدوار


احمد 1393/11/06   03:53:59
  با سلام ودرود به تمام افراد ی منجمله جناب اقای قلم نویس ودکتر جعفر زاده عزیز که بی ریا و بی منت برای احقاق حقوق این قشر زحمتکش تلاش مینمایندکه امیدواریم نتیجه این زحمات ببار بنشیند که جماعتی زیاد دعا گوی این عزیزان هستند اقای هاشمی به موضوع خوبی اشاره کرده اند ایا نمیشود به دیوان عالی اعتراض کرد که پرونده ها را به شعبه یک تجدید نظر ندهند چون شعب دیگر نظر شعبه یک را ندارند ومعلوم نیست تامین اجتماعی چه کاری انجام داده که چنین اتفاقی افتاده است از دست اندر کاران عزیز میخواهیم که ایا میشود موضوع را به سمع رئیس دیوان رساند که شاید جلو این کار یعنی ارجاع پرونده ها به شعبه یک گرفته شود دعای خیر نثار شما عزیزان باد


پویایی 1393/11/05   13:08:13
  باسلام خواهشمند است مدیریت سایت توضیح بدهندسرانجام تلاش عزیران در مورد خواسته باز نشستگان پیش از موعد چه شد؟ ما چه باید بکنیم؟ ایا همه چیز تمام شده ؟


کاظمی از اصفهان 1393/11/04   20:31:49
  سلام خدمت اقای قلم نویس و عزیزان بازنشسته مظلوم جناب اقای قلم نویس مدتی از رد کردن ماده واحده از سوی شورای نگهبان میگذره اما هیچ حرکت یا بحثو نظری راجب ادامه ماجرا از مجلس نشدیم لطفا اگر اطلاعی دارید اطلاع رسانی کنید که ما هم که از پایتخت دوریم بدانیم تا قبل اینکه کلاهی بزرگتر از این سرمان رود کاری با مشورت شما عزیزان انجام دهیم. لطفا اطلاع رسانی کنید
؟؟؟ممنون


هاشمی 1393/11/03   02:53:56
  با عرض سلام به همه دست اندر کاران زحمتکش لطفا خواهش میکنم این مطلب را در سایت درج نمایید که ایا دیوان عالی یک بام و دو هوا دارد که بعضی شعب احکام را نغض میکنند وبعضی تایید میکنند و احکام نغض شده فقط توسط شعبه یک تجدید نظر میباشد فکر نمیکنید این شعبه مشکلی با بازنشستگان زحمتکش دارد خداوند ایشان را براه راست هدایت کند وجزایی که درخور ایشان است بدهد بالاخره مامسلمانیم واعتقاد داریم این ظلمها بی جواب نمیماند البته اگر ایشان ایمان واعتقادی داشته باشند


زندی 1393/11/01   13:06:48
  با سلام وعرض خداقوت به شما که بدون هیچ چشمداشتی برای بازنشستگان تلاش می کنید همانطور که می دانید اگر پولی را به بعضی از انسانها بدهند پس گرفتن از آنها محال است چون دیگر آنرا از اموال شخصی خود میدانند پس خواهش می کنیم با آنها صحبت نماییدتا اگر راضی نمی شوندبرای ما دو سال آخر را حساب نمی کنندلااقل بابت پولی که بخاطر سنوات ما گرفته اند دو ماه آخر را حساب کنند که ما بیشتر از این متضرر نشویم و بابت کلاهی که سرمان رفته وپیش از موعد بازنشسته کردیم این همه پشیمان نگردیم . اجر شما نزد خداوند


نقی 1393/11/01   09:44:10
  با سلام وعرض خسته نباشی به خدمت آقای قلم نویس و آقای دکتر جعفر زاده و تمامی دوستان و عزیزانی که در زمینه بازنشستگی پیش از موعد زحمت کشیده اند و یا در حال خدمت به قشر بازنشسته می باشند جناب آقای قلم نویس بنده در سال 87 با 39ماه خدمت باقیمانده ، پیش از موعد بازنشتگی ،باز نشسته شده ام و از بانت 39 ماه مبلغ 65 میلیون تومان در مرحله اول به سازمان پرداخت گردید بعد از شکایت و پیگیری از طریق شعبه 16 دیوان عدالت اداری در مهر ماه سال 88 رای به نفع من صادر شد که بعد از صدور رای مجدا مبلغ 13.5 میلیون تومان سازمان تامین اجتماعی دریافت داشته است و تا به امروز مشکلی وجود نداشته لاکن اخیرا سازمان تامین اجتماعی با اعمال ماده 18 اعتراض به رای صاده نموده و رای شعبه 16 توسط شعبه یک تجدید نظر نقض گردیده لطفا بفرمایید بنده چه کاری میتوانم انجام دهم آیا حق اعتراضی وجود دارد ؟لطفا بفرمایید با این ظلم بین و آشکار چه کنیم دست تظلم بسوی که دراز کنیم برای 3سال بازنشستگی پیش از موعد بالای 78 میلیون تومان دریافت کرده اند با این پول از سال 87 تا کنون حقوق حداقل 3 نفر را می توان تامین کرد . این چه ظلمی است که پایان ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


حامد 1393/10/19   05:58:43
  بادرود وسلام به تمامی دلسوزان نظام
اینکه ورود فقر در زندگی باعث خروج ایمان میگردد مسلم است وانهایی که به این مسئله دامن میزنند مسبب ان هستند از طرفی زندگی و حیات از نعمتهای پروردگار میباشد وانهایی که به قطع ویا کوتاه کردن ان دامن میزنند ضد خداوند هستند پس بیاییم همگی در این روز میلاد پیامبر رحمت (ص) به تمامی افرادی که باعث صلب رحمت وایمان از این قشر ضعیف میشوند لعن بفرستیم تا نتوانند ظلم به مظلوم روا دارندوحقوق مسلمی را فدای مصلحت اندیشی وخوش خدمتی به ظالم نمایند


عباس 1393/10/16   16:43:01
  سلام و عرض ارادت خدمت سروران گرامی آقایان : دکتر جعفر زاده/ قلم نویس
ضمن تشکر از زحمات شما
بنده سوالی ازشمابزرگواران داشتم آیامدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی وشورای نگهبان اطلاع دارندکه این سازمان براساس آخرین حقوق . حقوق وحق بیمه 27درصدسهم کارفرماوبیمه شده باضزیب 1/1بمدت 60ماه(5سال سنوات ارفاقی ) میانگین هرنفر700000000(هفتاد میلیون تومان)وبرای 45000نفربه عبارتی میشود3150000000000(سه هزاروصدوپنجاه میلیاردتومان)دریافت نموده است؟آیامجددا بودجه ای به این سازمان براساس بند 1و2 قانون پیش ازموعدتعلق خواهد گرفت یاخیر؟

و حتی با سود این پول در نظام اقتصادی کشورمیتوانست حقوق بازنشستگی این افراد را پرداخت کند و حق بیمه 25 سال پرداختی هم (مفت چنگشان)!!!!. الان بانکها با آن همه سودی که میبرند به ازای ده سال پرداخت بیمه به شما مادامالعمر حقوق بازنشستگی میدهند چطور است که این سازمان با دریافت این پول کلان و یکجا به اضافه 25 سال حق بیمه هنوز به این در وآن در میزنند که حقوق این قشر ضعیف را پایمال کنند وشورای محترم نگهبان هم این موضوع واضح وشفاف را نمی داند.


یادعلی 1393/10/15   14:50:25
  سلام خدمت تمامی خستگی ناپذیر ها من فکر می کنم که دیگر موقع ان رسیده است که خودمان دست بکار شویم و با یک تجمع مسالمت امیز خودمان حقمان را بگیریم باور کنید از اضطراب ودلهره زندگیمان دست خوش این رفتارهای نادرست شدهچرا ما باید تاوان دزدی ها وبخشش های این وان را بدهیم فقط اماده یک اشاره هستیم این را هم بگو یم که انهایی که در تجدید نظر رای مثبت گرفته اند حقو ق انها هم دگر گون میشود زیاد خوش بین نباشند


حسن ( فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا- وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ) 1393/10/15   00:44:53
  سلام جناب قلم نویس و همراهان و همکاران بازنشسته پیش از موعد
خدا قوت
رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ
«پروردگارمان! اگر فراموش کردیم یا به خطا رفتیم بر ما مگیر
سوره بقره بخشی از آیه 285
ترجمه :صادقی تهرانی
_______________________________________
من از اینجا چه می خواهم، نمی دانم!

امید روشنایی گرچه در این تیرگی ها نیست
من اینجا باز در این دشتِ خشکِ تشنه می رانم
من اینجا روزی آخر از دل این خاک، با دست تهی
«گل بر می افشانم»
من اینجا روزی آخر از ستیغ کوه، چون «خورشید»
سرود «فتح» می خوانم
...فریدون مشیری این را سرود گویا او روزگار بازنشستگان پیش از موعد را میدانست
_________________________________________________________
واقعا ما از این سایت چه می خواهیم؟؟؟؟؟؟؟
آیا ما سرود فتح را خواهیم خواند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما با بازنشسته شدن سر کار گذاشته شدیم!!
کمی به خودمان فکر کنیم ، مقدار کاری که ما بعد از بازنشسته شدن انجام دادیم در خصوص پیگیری حقوق کمتر از دوران کارکردن ما نبود ،البته نا گفته نماند یک عده را هم سرکار گذاشتیم مثل نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، وکلای تامین اجتماعی، رسانه ملی،و...
فقط باید گفت اجرکم عندالله
-------------------------------------
رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ
پروردگارمان! و آنچه هرگز تاب و توانش را نداریم بر ما تحمیل مکن
وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا
و از ما درگذر و برایمان بپوشان و بر ما رحم کن
سوره بقره بخشی از آیه 285
وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ
فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا


حمیدرضااراسته 1393/10/14   05:59:57
  باسلام به همه دوستان وهمکاران گرامی بازنشسته بنیاد شهید وتمامی ارکانهای مشمول قانون ماده 10به اقای قلم نویس عزیز*اینکه بیایید دست از شعار ومدیحه سرایی برداریم وتجمعی اساسی درمقابل ساختمان تامین اجتماعی اراک داشته باشیم حق گرفتنی است باتشکر احدی از جانبازان


پویایی 1393/10/13   21:49:44
  با سلام از مدیریت محترم سایت تقاضا می شود از اقدامات انجام شده بعد از رد طرح توسط شورای نگهبان و از نتایج بدست امده عزیزان بازنشسته مطلع فر مایید ایا موضوع به فراموشی سپرده شد؟ چرا تاریخی برای برگزاری تجمع مسالمت امیز تعیین نمی شود؟


مهدی 1393/10/13   13:44:40
  ابراهیمیان اضافه کرد: طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را در شورای نگهبان داشتیم که به این طرح ایراداتی وارد شد و این ایرادات به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده که هنوز به شورا بازنگشته هم چنین طرح الزام سازمان تأمين اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پيش از موعد کارکنان دولت در شورای نگهبان مطرح شد و علی‌رغم دو بار رفت و برگشت به علت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی یعنی بار قانونی که داشت مغایر شناخته شد لازم است در این باره تذکراتی دهم که هدف از ارتقای تامین اجتماعی به ثمر رسیدن آرزو و خواست همه ماست این در حالی است که ما در سایت خیلی وقت‌ها نگرانی‌هایی که از سوی کسانی که ذی‌نفع هستند را مشاهده می‌کنیم اما با همه این‌ها این طرح با اصل 75 قانون اساسی که مربوط به بار مالی طرح‌هاست و یک مفهوم فنی و تخصصی دارد و شاید اگر خیلی با دقت به این قضیه نگاه کنیم هر وقت مجلس مبتکر تصمیم یک قانون باشد به موجب اصل 75 باید محل تامین آن مشخص شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: شاید این طرح به نفع بسیاری از هموطنانمان باشد اما به نظر اکثریت شورای نگهبان نتوانست این مغایرت را با اصل 75 رفع کنید منتظریم که در اصلاحات چه تغییری خواهد افتاد.


عباس (به نمایندگی از بازنشستگان مخابرات ) 1393/10/13   13:09:04
  باسلام وعرض خسته نباشید از شما برادر گرامی جناب اقای قلم نویس ,وجناب اقای جعفر زاده وکلیه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وهمه عزیزان دیگری که برای محقق شدن حق قانونی حقوق بازنشستگان پیش از موعد تلاش می کنند ماهمه پشتیبان اقدامات شما برای استحقاق حقوق خود هستیم واگر فکر می کنید با تجمع صنفی و تفهیم موضوع برای شورای نگهبان میتواند راهگشای این موضوع باشد ما همگی بایک فراخوان حاضر وآماده هستیم،چون واقعاً حق مسلم ما در نظام اسلامی پایمال شده است .


حسین 1393/10/12   23:47:12
  با سلام خدمت دوستان عزیز ؛ هر چه زودتر قبل از اینکه کار از کار بگذرد با گذاشتن یک برنامه اعتراض مسالمت آمیز ، صدای حقمان را به گوش تصمیم گیران برسانیم.


امان علی 1393/10/11   17:54:45
  باسلاموعرض خسته نباشید از شما برادر گرامی جناب اقای قلم نویس ,وجناب اقای جعفر زاده وکلیه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وهمه عزیزان دیگری که برای محقق شدن حق قانونی حقوق بازنشستگان پیش از موعد تلاش می کنند حدود 40000 نفر بازنشسته پیش از موعد به اضافه خانواده انها پشت سر شما هستند مطمن باشید از این کار سر بلند بیرون می ایید


احمد 1393/10/08   19:29:18
  دیدیدسرکاری >نخودسیاه<چطورمیشه؟چاره کاردرخواست>بازگشت بکار<است وبس.


فروغی 1393/10/07   12:13:59
  جناب آقای مهندس قلم نویس با عرض سلام وادب واحترام وضمن تقدیر وتشکر اززحمات جنابعالی و جناب مهندس جعفرزاده نماینده محترم و دلسوز مجلس شورای اسلامی _نظر به اینکه بی عدالتی در دیوان عدالت با سلیقه ای کارکردن درخصوص نقض آراءکه چندین سال از اجرای آن میگذرد بدون درنظر گرفتن عواقب آن به نهایت رسیده است خواهشمند است چنانچه راهکاری برای اعتراض وجود دارد ارائه تا بتوان موضوع را پیگیری کرد


الف.هاشمی 1393/10/03   01:09:30
  روزهای بسیار سختی را سپری میکنیم خدا کنه که دوستان و همقطاران پیش از موعد از نظر روانی بیش از این دچار آسیب نشوند و خدا باعث و بانی این اضطراب و چالش را به راه راست هدایت کنه. خدا به جناب قلم نویس و جناب جعفرزاده حوصله مضاعف عنایت کنه تا این ماموریت اخلاقی و الهی را به سرانجام برسانند.


پریوش یارمحمدی 1393/09/29   10:26:03
  به نام خدا

با سلام و قدردانی فراوان از زحمتکشان خستگی ناپذیر، جناب آقایان دکتر جعفرزاده و مهندس قلم نویس و کلیه عزیزانی که با عزمی راسخ پیگیر احیای حقوق بازنشستگان پیش از موعد هستند..
با توجه به پیگیری های بعمل آمده از پژوهشکده اظهار داشتند نامه ومدارک ارسالی بررسی شده ومنتظر طرح مجدد موضوع از سوی مجلس به شورا می باشند.
اینکه مجلس محترم در دو مرحله بر حق بودن بازنشستگان محترم صحه گذاشته قابل تقدیر وسپاسگذاری است ، اعضای شورای محترم نگهبان هم که مورد وثوق مردم ، رهبر معظم انقلاب وپاسدار قانون وعدالت هستند و اصل موضوع را با توجه به حقانیت موضوع نفی ننموده اند ،(حق ما بخاطر بار مالی پایمال شدنی نیست چنانچه عدم تمکن کسی دین را از دوشش بر نمیدارد) ،قطعا در صورت هماهمنگی ومذاکره با کمسیونهای ذیربط با حضور نماینده یا نمایندگان محترم شورای نگهبان ، خرد جمعی راهکار مناسب جهت اصلاح طرح وتامین نظر شورای محترم نگهبان پیدا خواهد نمود.
جناب آقای قلم نویس، جناب آقای جعفرزاده نماینده محترم مجلس وجانباز سرافراز عزیز وبزرگوار که همیشه یاور بازنشستگان پیش از موعد بوده وهستیدو تاکنون در این احقاق حق پافشاری کرده ایددر این برهه بیش از پیش نیاز به مساعدت وپیگیریست ،مستدعی است لطفی بنمایید و کار را با نمایندگان دلسوز پیگیری و به انجام برسانید.
بازنشستگان پیش از موعد وخا نواده هایشان عمری دعا گوی عزیزان خواهند بود و این همت و تلاش در راستای احقاق حق قشری مظلوم از نظر پروردگار پنهان نخواهد ماند وقطعا ذخیره آخرت عزیزانیست که خالصانه و بدون چشم داشت در جهت رساندن حق به صاحب حق تلاش نمودند.
یارمحمدی- به نمایندگی از جمعی از بازنشستگان پیش از موعد


خجسته فرد 1393/09/28   22:15:42
  جناب اقای قلم نویس با سلام در خصوص حق و حقوق بازنشستگان پیش از موعد خودتان به همه موضوعات اشراف دارید فقط میخواستم از شما استدعا کنم با توجه به اینکه زمان بضررما در حال گذر است و چنانچه در این برهه و وقت طلایی اقدام موثری صورت نپذیرد با حمله همه جانبه تامین اجتماعی له میشویم لذا با توجه مصوبات مجلس محترم و حمایتش از طرح الزام و اینکه کار رسیدگی بودجه در کمیسیونها ی مجلس در شرف اقدام است از شما درخواست داریم هدایت و رهبری پیگیری حقوق بازنشستگان را بعهده بگیرید و نگذارید بیشتر از این تنها بمانیم .یا علی یا زهرا


احمد از اصفهان 1393/09/27   00:31:44
  آخرین تغییر ثبت شده برای این پرونده مربوط به تاریخ 26/09/1393 ساعت 10:32 می باشد

1-پرونده کلاسه 91099809............ ردیف فرعی 2 با علت طرح رسيدگي به تجديدنظر خواهي نسبت به خواسته الزام به پرداخت مابه التفاوت در ديوان عدالت اداري به تاریخ 26/08/1393 ثبت گردید و با شماره بایگانی 9320...به شعبه اول تجديدنظر ديوان عدالت اداري ارجاع شد.
2-تجدیدنظرخواهی نسبت به رای صادره از شعبه دوازدهم ديوان عدالت اداري در مورد دعوی احمد ........ به طرفیت تامين اجتماعي شعبه اصفهان مبنی بر الزام به پرداخت مابه التفاوت رسیدگی و طی دادنامه شماره 9309970........... مورخ 26/09/1393 راي مورد اعتراض نقض و دعوي خواهان رد شد.


محمود 110 1393/09/25   15:53:52
  بنام خدا
با عرض سلام و خسته نباشید به همه دست اندر کاران
بنظرم دادخواستی تهیه شود برای قوه قضائیه و گیرندگانی از جمله دفتر مقام معظم رهبری بعنوان ولی امر مسلمین جهت احقاق حق مظلوم ، دفتر تشخیص مصلحت نظام ، دیوان عدالت اداری ، دفتر ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تامین اجتماعی با این موضوع که به چه علت و طبق چه قانونی سازمان تامین اجتماعی از سازمانها و ادارات هریک از متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد بطور متوسط مبلغ 600،000،000 ریال دریافت نموده است؟ و در نامه قید شود که این نامه بمنزله اعلام ظلمی است که در حق بازنشستگان انجام شده در حالیکه این قشر ، طبق قانونی که دولت وقت با تائید مجلس و شورای نگهبان آن را اجرایی نموده بود ، مبادرت به بازنشستگی نموده اند و همه گیرندگان از نظر شرعی مکلف به ادای دین می باشند و در این دنیا و آخرت هیچ عذری پذیرفته نیست.
رونوشت این نامه برای سازمانها و ادارات پرداخت کننده وجوه از جمله بنیاد شهید ، هلال احمر ، وزارت نیرو ، کمیته امداد امام (ره) و ...... ارسال و از آنها خواسته شود موضوع به تامین اجتماعی منعکس و تامین اجتماعی بطور دقیق و واضح علت دریافت مبالغ را اعلام نماید.
جان کلام اینکه
1- چرا و به چه انگیزه ای بابت سالهایی که کار صورت نگرفته ، حق بیمه دریافت شده ؟
2- مبالغ دریافت شده در چه حسابی و به چه دلیل نگهداری شده ؟
3- اصولاً دریافت حق بیمه برای چیست؟
آماده هر اقدام مسالمت انگیز هستیم.


کانون تهران بزرگ 1393/09/25   14:45:56
  شورای محترم نگهبان باسلام
به استحضار میرساند تامین اجتماعی بابت دوسال سنوات ارفاقی من مبلغ سی ملیون تومن بابت بیمه وسی هشت ملیون تومن بابت حقوق که در مجموع 68ملیون تومان بابت دو سال دریافت نموده از شما خواهش میکنم بررسی شود مبلغ فوق که برای دو سال سنوات ارفاقی دریافت شده چه معنی به جز تامین اعتبار 29و30 دارد ((((این مطلب با شرایط سنوات ارفاقی خودتان را درسایت شورای نگهبان در پاسخ به اظهار نظر شورای نگهبان ارسال کنید حتما این کار را انجام دهید))))


علي 1393/09/24   17:16:39
  با سلام خدمت برادر گرامي جناب آقاي قلم نویس و کلیه عزیزانی که در راه رسیدن بازنشستگان محترم(پيش از موعد طرح سال 86) به حق به یغما رفته آنان تلاش میکنند.
طرح موضوع به روش ديگر شايد كمكي باشد براي توجيه عزيزاني كه با نوعي عداوت ودر هماهنگي با تامين اجتماعي از اجراي صحيح قانون طفره ميروند:
اينگونه بيان كنيم كه تعداد 40000 نفر از كاركنان داراي حداقل 25 سال سابقه خدمت در دستگاه هاي دولتي بر اساس قانون تصميم ميگيرند طي 3 سال بازنشسته شوند وبه سازمان تامين اجتماعي مراجعه وسازمان 25 سال سابقه خدمت را تاييد مينمايد ليكن كتبا اعلام مينمايد اگر اين كارمندان بخواهند بصورت معمول وبا 30 سال سابقه بازنشسته شوند بايد مابالتفاوت حق بيمه وبازنشستگي 25 سال تا 30 سال را پرداخت كنند هريك از دستگاه هاي دولتي قبول ميكنند با استناد به قانون سال 86 علاوه بر پرداخت 5 سال حق بيمه وبازنشستگي كاركنان خود حتي كل حقوق ومزاياي آنها را هم يكجا و بر اساس محاسبات تامين اجتماعي پرداخت نمايند وسازمان تامين اجتماعي هم آخرين حقوق دريافتي هريك از مشمولين را باضريب 1/1 محاسبه وبصورت هنگفت ويكجا دريافت مينمايد وتا اينجا كارمند ؛ دستگاه دولتي ؛قانونگذار وسازمان تامين اجتماعي راضي هستند اما به يكباره سازمان تامين اجتماعي از انجام تعهد خود طفره ميرود وقانون سال 86 را نديده مي انگارد وبراي محاسبه حقوق بازنشستگان پيش ازموعد استناد به قانون سال 79 ميكند انگار نه انگار كه پول هنگفتي را دريافت نموده ؛مستحضر ميباشند كه درقانون سال 79 نه از سنوات ارفاقي خبري هست ونه از پرداخت حق بيمه وبازنشستگي ؛با اين اقدام كاركنان ناراضي ميشوند و براي احقاق حق خود دست به دامان قوه قضاييه وديوان عدالت اداري ميزنند ودر مدت 2 سال تعداد 5000 راي به نفع بازنشستگان با استناد به قانون صادر ميشود تامين اجتماعي كه در پيشگاه قضا وترازوي عدالت قافيه را باخته حيله ديگري آغاز ميكند كه مشروح آنرا همه عزيزان واقف هستند حال بايد اين داستان را بصورت خيلي روان وساده براي عزيزان تعريف وتوجيه نمود تا از بي عدالتي در حق بازنشستگان پيش از موعد كه به قاونون سال 86 اعتماد كرده وتصميم گرفتند با سنوات ارفاقي وبا پرداخت تمامي حق وحقوق سنوات ارفاقي همانند كارمندان 30 سال سابقه بازنسشته شوند جلوگيري شود .
در آخر چنانچه از اجراء كامل قانون به بهانه هاي مختلف ممانعت ميشود ما حاضريم آنرا لغو كنند وبرگرديم سر كارمان نه خاني آمده نه خاني رفته ؛ به عدالت سوگند كه ضرر كرديم نه مانند بازنشستگان 30 سال سابقه با ما رفتار ميشود ونه كارمند محسوب ميشويم اگر بازنشسته نشده بوديم حداقل ميزان دريافتي الان يك كارمند مشابه حقير خيلي بيشتر از دريافتي الان كه تامين اجتماعي به عنوان مستمري پرداخت ميكند ؛ ميباشد ودرست سال 93 30 سال سابقه ما پر ميشد وبا مبالغ خيلي بيشتري بازنشسته ميشديم واز اين مبالغ هنگفت هم خبري نبود كه تامين اجتماعي بگيرد وبازي سر ما در بياورد.

سروران گرامي شوراي محترم نگهبان شما را به عدالت سوگند كه يا قانون سال 86 را لغو ومارا برگردانيد سر كار ويا قانون را دستور بفرماييد تمام وكمال وبدون استثناء اجرا نمايند ؛ ما وخانواده هايمان به اعتماد به قانون تصميم گرفتيم وگرنه هيچ مشكل ومحدوديتي براي ماندن وكار كردن نداشتيم الي به اينكه سبك وسنگين كرديم وتمام جوانب قانون را بررسي كرديم وديديم اگر بر اساس آن قانون بازنشسته شويم متضرر نميشويم اما آيا خدا ؛ وجدان وعدالت راضي است كه مارا از حق قانوني خود محروم كنيد . با تشكر


متحد 1393/09/24   13:22:23
  باسلام به همه دوستان وهمکاران گرامی بازنشسته بنیاد شهید واقای قلم نویس عزیز*اینکه بیایید دست از شعار ومدیحه سرایی برداریم وتجمعی اساسی درمقابل ساختمان بنیادشهید میدان هفت تیربرای اعتراض به کسورات اشتباهی مان که مقداری از ان را پرداخته اندوبرای پرداخت الباقی ان مارا سر میدوانند داشته باشیم وبا پچ پچ!!!!کارها درست نمیشود*بدانید خدا با مظلومان است*والسلام


علی00 1393/09/23   22:02:29
  با سلام خدمت آقای قلم نویس عزیز
لطف کرده بفرمایید طرح در چه مرحله ایست؟
اگر صلاح بدونیدپیگیر یک اجتماع مسالمت آمیز و آرام باشیم


حبیب مرادی ازاصفهان 1393/09/23   13:33:10
  سلام .اگرشوراینگهبان چنین حق کشی میکند پس وای بحالمان مابازنشستگان بهرحال فرزندداریم نوه داریم نتییجه داریم خیشاوندداریم واینهاهمه اگاه میشوند ازاین موضوع وخودهمین موضوع بارسنگینی میشود برایمان واینده گانمان من سخن راکوتاه کنم که ذهنم پیش ازاین نمیکشد.والسلام


مهدی 1393/09/22   14:55:13
  ضمن سلام و خسته نباشید از همه دوستان و مدیریت سایت این طرح الان در چه مرحله ای قرار گرفته و باید چه کاری را انجام داد از مدیریت سایت تقاضا داریم راجع ادامه پیگیری این موضوع اطلاع سانی کند الان همه عزیزان بازنشسته در ابهام هستند با تشکر


کاوه حسینی (بنیاد مستضعفان) 1393/09/21   23:59:14
  دوستان راه چاره چیست؟ یعنی تو روز روشن حقمان رو بخورند و ما سکوت کنیم؟!!!
من به یاد سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) ذره ای از حق خودم و همکارانم نمیگذرم و از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم کرد. من سکوت در برابر ظلم و بی عدالتی را ،بزگترین خیانت در برابر خلق میدانم. بیایید چاره ای بیندیشیم و باز هم مثل چند سال گذشته از این بی عدالتی ها دلسرد نشویم. به امید روزهای بهتر برای همه و رسیدن به مقصودمان


هاشمی 1393/09/21   04:19:17
  قطعه شعری تقدیم به سروران پر امید و سراسر شور وعش- زقانون حق وحقوقی داشت باز نشسته -ولی با چشم باز و روز روشن نمودند این جماعت را دلشکسته-زدیوان عدالت تاشورای نگهبان-همه دست در دست هم نهادند پیوسته-که گفتند این جماعت رانیست حقی زتامین-که تامین هم کمر بست سخت تا نگردد خسته-البته مدیر عاملش هم پیامی داد سر بسته-اگر تایید نمایداین لایحه شورای نگهبان -باز مجری خود ماییم بتازیم تا شوید خوب خسته-گرچه حمایتهای مجلس مارانمود سخت دلبسته-بکام دلبستگان زهر گشت این قصه -به زیر پانهاد وجدان انکه فکر کرد نمود این درب رابسته-رفیق دزد هست البته شریک است باقافله -زهی خیال باطله


حسن( خدایا سپاس از همه الطافت) 1393/09/20   23:59:42
  سلام دوستان
سلام جناب قلم نویس گرامی
خدا قوت
زمان در نگرشی دیگر،
چقدر زود زمان کرده خود را به ما باز میگرداند
بدانید ما هم خدایی داریم
خدایا سپاس از همه الطافت
ما که در روزگار سیاست زندگی کردیم
چرا قاعده بازی را زود فراموش می کنیم
چقدر زود حوادث و اتفاقات گذشته را فراموش می کنیم

با اشک ریختن و مظلوم ساختن،
چقدر زود ظالم را فراموش می کنیم
چقدر زیبا عشوه های امروزی را جایگزین
نا ملایمات دیروز می کنیم

چقدر زیبا تندی و شوری های دیروز را ملس گونه جلوه می کنیم

چقدر زیبا شلاق های زده شده دیروز را ،

نوازش برای امروز می پنداریم

چقدر زود سختی های با برنامه دیروز را ،

راحتی امروز می خوانیم

اما

چقدر زود زمان کرده خود را به ما باز میگرداند
چه جالب دیدیم
زمان قبل از خشک شدن عرق بدن
دستمزدمان
را چقدر زود کف دست می گذارد

و آنجاست که میفرماید:

بترس از آه مظلومان ، که هنگام دعا اثر دارد

این است گذر زمان

این است تاریخ

حتما نوبت برای بعدی هم وجود دارد

و

حتما نوبت به من و تو هم خواهد رسید

یا به حقمان می رسیم

یا جواب حق دیگران را خواهیم داد

اگر از خودت راضی هستی(وجدان بیدار)

بدان که دیگران هم از تو راضی هستند

تاریخ صحنه های تکرار ظلم و ظالم است

مظلوم تاریخ ندارد ،

فقط دعا میکند و نظاره گر(!!!)

چقدر زیبا نظاره گر استجابت دعا بودیم

خدایا سپاس

خدایا بودنت را شکر

و این است سیاست روزگار

سیاست ما کجاست ؟

وقتی خدا هست!

و از او می خواهیم

ما را رسوای زمانه مکن

هر چه تو خواهی همان کن.

خدایا شکرت ، خدایا سپاس


ناصر 1393/09/20   22:28:18
  باسلام. خدمت نمایندگان محترم خانه ملت: بنده از بازنشستگان پیش ازموعد هستم انشالله با مشورت ورفع ابهام با شورای محترم نگهبان در خصوص بازنشستگی پیش ازموعد اقدام فرمایند


نادر فرجی 1393/09/20   09:09:57
  بادرود بر طلایه داران و بزرگواران حمایت از بازنشستگان پیش از موعد بدون ذکر نام که خدای نا خواسته شاید نامی از قلم بیفتد هرچند این بزرگواران خدمتشان ذکر نام ونشان نیست پس از سپاس از سروران باطلاع کلیه بازنشستگان پیش از موعد میرساند جهت هماهنگی بیشتر بین بازنشستگان وایبر اقای دشتستانی بشماره 09122936994 فعال بوده وبدوستان خود نیز یاداوری نمایید


خلجی از اصفهان 1393/09/19   15:02:57
  بادرود وسلام بر اقای قلم نویس ودیگر عزیزانی که در راه احقاق حق قد خم نکرده اند .پیشنهاد میکنم حال که شورای نگهبان صدای حقانیت چهل هزار بازنشسته ونمایندگان محترم مجلس که نمایندگان هفتاد میلیون نفر را به بهانه عدم اعتبار رد میکنند در حالیکه این اعتبار قبلا تامین وپرداخت شده .داد خواستی مبنی استرداد مبالغ واریزی و سود ان که توسط بازنشستگان بمبلغ دو هزار میلیارد تومان از سال 88 لغایت 89 بحساب تامین اجتماعی واریزشده لیکن سازمان تامین اجتماعی از اجرای تعهد در مقابل وجه واریزی که یه تصویب مجلس و در خواست خود سازمان انجام گرفته خود داری میکند در محاکم قضایی انجام گیرد


حسین 1393/09/19   00:12:39
  بنام خدا و با سلام خدمت دوستان عزیز.لطفا" هر چه زودتر قبل از اینکه کار از کار بگذرد با گذاشتن یک برنامه اعتراض مسالمت آمیز ، صدای حقمان را به گوش تصمیم گیران برسانیم.


سلطانی 1393/09/18   17:35:51
  باسلام خدمت آقای قلمنویس وعرض خسته نباشید.آقای قلمنویس,چرابارایزنی باشورای نگهبان این سوال مطرح نمیشود که شورای نگهبان که ازاصل قضیه ایراد نگرفته اند,چرا درمورد بودجه ای که بابت اجرای قانون تامین اجتماعی ازدستگاههای بازنشستگان پیش ازموعد بابت سنوات ارفاقی گرفته ومصرف نموده,مجددأ ایرادمنبع جدید میگیرد.دلیل عدم توجه شورا به آن بودجه اولیه که تامین اجتماعی چند سال پیش گرفته ومنبع مالی بوده چیست؟ممنون


مهر دوست 1393/09/18   11:05:26
  طرحی که قانونا در سال 86 مصوب شده است و در ان سال مغایر اصل 75 نبوده نیازی به رای هیچ مرجعی ندارد چون طرح قبلا از تمامی فیلتر ها گذشته است با تشکر


مدیر سایت 1393/09/17   22:38:03
  جناب آقای الف-هاشمی
با سلام
طرحهایی که شورای نگهبان مغایر اصل 75 قانون اساسی اعلام می نماید، قابل ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیستند.


زندی 1393/09/17   08:44:54
  با سلام وعرض خداقوت به شما تلاشگرانی که برای احقاق حقوق بازنشستگان پیش ازموعد ازاینهمه تلاش خسته نمی شوید و خود را کنار نمی کشید .می خواستم خواهش کنم تا جلسه ا ی باحضور نمایندگان بازنشستگان با مسئولین سازمان تامین اجتماعی بگذارید تا حداقل اگر حقوق ما رابراساس دو سال اخر بیمه پردازی نمی دهند،انها را مجاب کنید از بابت اینهمه پولی که از بابت بیمه سنوات ارفاقی دریافت کرده اند لا اقل براساس اخرین حقوق دریافتی به ما حقوق بدهند نه براساس میانگین دو سال قبل . دست خدا به همراهتان


الف.هاشمی 1393/09/16   20:57:18
  نظربه اینکه کانون بازنشستگان شرق استان تهران نیز تاسیس گردیده لطفا ایشان را نسبت به مکانیزه نمودن سیستمها تشویق نموده تا پیشکسوتان و خادمان بازنشسته آن بخش نیز بتوانند از نظریات هم قطاران خود در سایر استانها بهره مند شوند. به امید حصول نتیجه و احقاق حقوق بازنشستگان پیش از موعد. سوالی که برای حقیر مطرح میباشد این است که چنانچه اختلافی فی مابین مجلس و شورای نگهبان رخ بدهد چه ارگانی موظف به رسیدگی میباشد اگر مجمع تشخیص مصلحت عهده دار این مهم است چرا موضوع به تشخیص مصلحت ارجاع نمی گردد؟؟؟


موسوی 1393/09/16   20:17:16
  از تلاش و پی گیری شما عزیزان کمال تشکر و قدر دانی را داریم خدا اجرتان بدهد ، یک جو اراده در مجلسیان لازم است ، حق 40000 نفر نبایستی از طرف این رجال بالا نشین ستانده و نهایتا به انها بر گردانده شود ؟ چرا این آقایان فقط دستور از بالا را خوب می دانند ولی افرادی که پشتیبانی ندارند را حمایت نمی کنند ، ما دادمان را به کجا ببریم ؟


کانون اصفهان 1393/09/16   19:19:58
  باسلام خدمت همه عزیزان
نظرباینکه کارباین مرحله رسیده که باکمال تاسف وتاثروغیرمنصفانه ازیک طرف توسط دیوان ، آرای گذشته مادرحال ابطال شدن می باشد و ازطرف دیگرمتاسفانه شورای محترم نگهبان براحتی و بابهانه جوئی راه رسیدن به حق قانونی ماراناهمواروبه تعویق می اندازد ، درکناردیگرمبارزاتمان پیشنهادمی شود تاباتجمع درادارات کل استانهاوانتقال مشکل به مدیران کل ، به نحوی اداراتمان رادخیل تاایشان نیزبامراجع ذیصلاح موضوع را مطرح بلکه دستگاههای متبوع ازحق پایمال شدمان دفاع کنند.


آذری 1393/09/16   14:04:53
  باسلام وعرض خسته نباشیدخدمت آقایان قلم نویس ومهندس جعفرزاده
لطفا نتیجه آخرین پیگیریهاومذاکرات بعمل آمده بین کانون .مجلس وشورای نگهبان راجهت اطلاع اعلام فرمایید


ابوالفضل 1393/09/16   12:22:15
  ضمن عرض خسته نباشید به مدیر یت محترم سایت جناب آقای قلم نویس ونماینده شجاع مجلس جناب آقای دکتر جعفر زاده یاادآوری شود با جلسات خصوصی که در سال گذشته با آقای کدخدایی و ....داشتید مگر اعلام نشده بود که در صورت تصویب مجلس محتر م رفع مشکل خواهد شد دقیقا مبین و مشخص است که آقایان دیگر دنبال احقاق حق به حقدار نخواهند بود و قانون بصورت مشخص در سنوات گذشته تصویب نموده در مجلس مصلحت نظام هم بتصویب رسیده است کار فقط وفقط توسط مدیر اسبق سازمان تامین اجتماعی ایران باتوجه..... داشته است به اشکال رسیده و دیوان همبه رای 674 استناد نمود ریاست دیوان عدالت هم در خبر بیست وسی سال گذشته اعلام نمود دولت توان پرداخت ند ارد و منوط به تامین اعتبار خواهد بود این در صورتی است که سازمان تامیت اجتماعی از این پولهای وصول شده حرام راه به جایی نخواهد بر د صبح آدینه ای خواهد آمد ؟!!!


خسرو 1393/09/15   11:13:42
  با سلام و عرض ادب
درود خدا بر شنا دلسوزان و پایمردان خستگی ناپذیر
درود بر جانباز سرفرازمان درود بر قلم نویس شریف و ایستاده
عزیزان اگر لازم میدانید تاریخی را مقرر فرمایید تا جمعی از کاروان خسته و حق سوخته بازنشستگان پیش از موعدبا حضور در مقابل شورای نگهبان و یا مجلس شورای اسلامی مظلومیت خود را فریاد زنیم و داد خواهی نماییم به یقین نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز پایمال کننده حقوق حقه فرزندانخویش نخواهد بود
آیا وزیر محترم که یقین دارم قلبا میدانند حق به جانب ما خیل بازنشستگان است این اختیار را ندارد این حق مسلم ما را حتی ور قالب مصوبه ی درون وزارتی تامین و پرداخت نماید
آیا وزیر محترم میتواند به استناد 5000 رای دیوان باز هم از حق ما چشم پوشی نموده و سکوت اختیار کند
ما بازنشستگان با انبوه مشکلات بعد خدای رحمان منتظر اقدامات نمایندگان محترم مجلس و پیگیر ی های خداپسندانه دکتر جعفر زاده و قلم نویس عزیز هستیم و هر روز با تسترس و اضطراب اخبار را دنبال می کنیم


رسول 1393/09/13   22:16:52
  ازهمه عزیزانی که برای احقاق حق تمامی بازنشستگان پیش از موعدکه براساس قانون ومصوبات آن بازنشسته شده اندوچندسالی است که مطابق باقانون دوسال آخربیمه پردازی سنوات ارفاقی حقوق دریافت میکنندمتشکرم وامیدوارم آنهایی که باطرح موضوعاتی که موجب التهاب وتنش دراوضاع اجتماعی و سیاسی کشور عزیزمان میشودباکمی تامل ودرایت وتوجه به مفاد قوانین وضع شده ومربوط به بازنشستگی پیش ازموعد که همه بازنشستگان باوعده ارفاقی که به آنان خواهدشد ازسازمانهایشان جداشده اند ، دیگر چنین بحثی را پیش نکشند .


علی 1393/09/13   10:49:21
  بسمه تعالی
در بررسی و تبیین قانون التزام تامین اجتمایی به پرداخت حقوق بازنشستگان پیش از موعد بر اساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی شورای نگهبان اظهار داشته مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت شده است ظرف آخرین دو سال پرداخت بیمه ملاک تعیین مستمری است و در واقع سال مالی مد نظر است که بیمه شده مزد یا حقوق دریافت کرده است و بر اساس آن حق بیمه پرداخت کرده است پس مگر در قانون بازنشسته کردن کسانیکه کمتر از ده سال سابقه بیمه داشته اند و با واریز نمودن حق بیمه سالهای کمتر از ده سال مستمری دریافت می کنند که در 92/6/13مجلس آن را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید آیا آنها در مقابل انجام کار و دریافت حقوق حق بیمه پرداخت کرده اند یا در قانون بازنشسته کردن افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند و خویش فرما هستند در مقابل انجام کار و دریافت حقوق بیمه پرداخت می کنند مسلماً نه، آیا شورای محترم نگهبان از قوانین مذکور بی اطلاع است که قید کرده ملاک تایین حقوق مستمری پرداخت بیمه در مقابل دریافت حقوق است همچنین قید کرده آنچه در تبصره یک قابل تامین بوده پرداخت حقوق بازنشستگی بر اساس دو سال آخر خدمت واقعی است در صورتیکه چنین نیست در تبصره یک و دو هم پرداخت حقوق سنوات ارفاقی تامین شده است هم بیمه سنوات ارفاقی ولی تامین اجتمایی آن را نا حق اجرا کرده است بنابراین اجرای ناحق قانون توسط تامین اجتمایی موجب نفی حقوق بازنشستگان نمی گردد
قانون بازنشستگی پیش از موعد قراردادی بود بین دولت و کارکنان و در این قانون و قرارداد دولت قبول کرده است که کارمند پنج سال زودتر بازنشست شود و دولت حقوق و بیمه سنوات ارفاقی پنج سال را باضریب 1/1 پرداخت کند و کارمند با شرایط مندرج در این قانون بازنشست شده آیا اکنون که دولت محتوای قرارداد را رعایت نکند به نظر حقوق دانان و فقهای محترم شورای نگهبان این عمل خلاف شرع نیست
حال چرا شورای نگهبان تمام جوانب قرارداد و محتوای آن را درست بررسی نمی کند و نظر می دهد. کارکنان به خاطر ده درصد افزایش سنوات ارفاقی از همه امکانات حین خدمت از جمله اضافه کار، ماموریت، رفاهیات و پاداشهای سالانه و حق لباس گذشتند یعنی دقیقا ماهیانه یک میلیون و پنج ساله شصت میلیون ضرر کردند آیا این عمل در شأن دولت جمهوری اسلامی ست که قوانین و احکام آن بر اساس قرآن و دین مبین اسلام تدوین شده است قراردادی را با یک ملت ببندد و بعد به محتوای قرارداد عمل نکند این تفسیر به رأی ناصواب موجب نگرانی و دلسردی مردم می شود


غنجعلی 1393/09/12   23:18:36
  ب نام یزدان پاک
برادران عزیز، همکاران محترم،صاحب نظران،مجلسی ها،کانون های مرکزی،اداراتی ک مارا بازنشسته نموده اید ،سازمان هایی ک مارا بازنشسته کرده اید...
چراااااااااااااااا واقعییت و عدالت را انجام نمیدهید ، قبول ندارید. آیا زمان بازنشستگی مبالغ هنگفتی طبق درخواست و اعلام تامین اجتماعی به سازمان های مربوطه ی ما به سازمان تامین اجتماعی واریز نکردند؟بله
آیا هنگامی ک ما ب دیوان عدالت اداری شکایت کردیم تامین اجتماعی در دفاعیه های خود اقرار ب وصول مبالغ سنوات ارفاقی نکرده؟بله : چون واقعا مبلغ را دریافت کرده بود نمیتوانست اظهاری داشته باشد، و دیوان ب نفع ما رای صادر نمود.
آیا فراموش کردید ک تامین اجتماعی بعدا ب اشتباه خود پی برد و احکام کسانی را که از دیوان عدالت اداری رای نداشتند نسبت ب اصلاح احکام انان مانند کسانی ک رای دیوان گرفته بودند اجرا نمود .
با توجه ب موارد فوق و این که واقعا سازمان تامین اجتماعی یک جا سنوات ارفاقی مارا وصول نموده است شما چرا حرف از بودجه میزنید؟ پس این مبالغ هنگفت کجا رفته اند؟؟؟ پس صحبت از نبودن بار مالی مثل آب در آون کوفتن است
پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس آقا یا خانم تامین اجتماعی لطف بفرما حق مارا متقبل بفرماااااااااااااااااااااااا
و من الله توفیق


محمد 1393/09/12   15:19:42
  جناب اقای مهندس قلم نویس با عرض سلام و تشکر از جنابعالی " اقای جعفر زاده و سایر دوستان . همانگونه که مطلع هستید بزرگترین مشکل این است که در ادبیات سودجویانه برای هر قانون و یا دستور العملی میبایست صدها هزار نفر ساعت وقت و هزینه جهت ترجمه و تفهیم ان نماییم. اگر مجلس محترم از همان ابتدا به سبک لری معلوم مکرد 29و30 راه را بر سودجویان بسته بود و نیازی به این همه دقدقه نبود. لذا این مشکل را یا مجلس محترم میبایست رفع ایراد (بار مالی ان در سالهای گذشته توسط دستگاهای ضیربط تامین و پرداخت گردیده است )نموده و یا اینکه متوصل به دولت محترم جناب اقای دکتر روحانی شویم .


1 2
نظرشما
نام
آدرس صندوق الکترونیکی
نظرات کاربران

کد فوق را اینجا وارد کنید